Linda Skrevet Oktober 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg er ldit stolt er igang med at lære Koda at halte på det ene forben og det går fremragende, i dag på 2 dagen har han lært at hoppe 2 hop på 3 ben så det jo bare fedt mit mål er at han skal kunne halte et længere stræk hen imod mig og kan jo passende bruge denne tråd som en træningstråd hvis andre får blod på tanden og lyst til at lære ens hund at halte så i velkommen det et fedt tricks synes jeg videoen er her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Det er godt nok hurtigt, han har lært det - super flot. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Hvor er han god! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Vi træner også på den øvelse. Dog bare fra venstre side af... sådan at vi følges. Super cool at I har rykket så hurtigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Vi træner også på den øvelse. Dog bare fra venstre side af... sådan at vi følges. Super cool at I har rykket så hurtigt. Når den er helt færdig indlært så vil jeg i teorien kunne have ham på heel siden og så han halter mens vi går side om side det havde jeg ikke lige tænkt over før nu du nævner det hvordan går jeres halte træning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Når den er helt færdig indlært så vil jeg i teorien kunne have ham på heel siden og så han halter mens vi går side om side det havde jeg ikke lige tænkt over før nu du nævner det hvordan går jeres halte træning? Jeg har lagt vægt på at hun kan holde poten oppe i længere tid, og med begge poter. Vi er nu der hvor hun er begyndt at hoppe på 3 ben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 Jeg træner også halte med Tyson, men træningen har været meget on/off, fordi jeg hele tiden har haft fokus på at træne nogle andre ting. Så sammenlagt er det ret få gange, vi har trænet det. Jeg træner også med Tyson i pladspositionen, så vi skal gå sammen fremad, mens han halter. Sådan blev det, simpelthen fordi Tyson af sig selv startede med at tilbyde at stille sig ind i plads, når vi trænede det. Vi er nået til, at Tyson kan holde poten oppe i et pænt stykke tid, når han står stille (jeg måtte bruge lidt tid på at "omprogrammere" ham, for jeg startede med at være en tumpet træner, der havde belønnet ham for mange gange for bare lige at tage poten hurtigt op og ned, op og ned, så hen endte med at stå og "heile" i ét væk ), og sidst vi trænede, tog han også et par gange et miniskridt fremad med poten oppe. Nu prøvede jeg lige igen her i aften (inspireret af denne tråd), efter at vi ikke har trænet det i noget tid, og han kunne igen tage et miniskridt fremad med poten oppe. Så hvis jeg nu var lidt konsekvent i træningen, skulle det nok hurtigt komme - der er bare altid så mange andre ting, jeg ender med at få trænet i stedet for. I de tidligere træningspas har jeg lagt mærke til, at jeg ikke kunne træne for mange gentagelser af gangen med denne øvelse - i hvert fald ikke når det drejede sig om, at han skulle stå stille og holde poten oppe i luften i lang tid af gangen - for så gik han pludselig helt død i øvelsen og ville ikke løfte benet mere. Efter at have været på kursus med Emily Larlham her i weekenden tænker jeg, at det måske er fordi, at han blev lidt øm af at gentage øvelsen for mange gange i træk. Hun nævnte nemlig, at det er en ret belastende øvelse for en hund, og at den langsomt skal trænes op til at kunne klare den belastning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2012 og lige præcis mht. det med belastningen tænker jeg meget over. Det gjorde jeg allerede inden kurset i weekenden hvor Emily selv kom ind på det. Jeg startede faktisk med at have hende foran mig, men det virkede ikke rigtigt synes jeg, så hun kom hurtigt ind på plads siden. Tror også det er en øvelse der skal vedligeholdes ligesom alle de andre tricks man går og træner på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Oktober 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Jeg kan også tydeligt se på Koda det virkelig kræver noget selvkontrol og bevidsthed i forhold til hvor han sætter sine ben især hende på glat gulv, kan virkelig fornemme hvordan han koncentrere sig og ikke stresser for meget op, så vi kan heller ikke tåle så mange gentagelser herhjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Oktober 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2012 Jeg har klikket mig frem til en form for halte med Anton. Han hopper dog på 3 ben på stedet, vi har ikke øvet at bevæge sig frem. Derimod har han en ide om at han skal gø, mens han halte-hopper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts