Hop til indhold

Advarsel: Parvovirus København!


Bustertrold
 Share

Recommended Posts

Nedenstående advarsel er kopieret fra andet forum:

 

Advarsel til dem der lufter hund/hunde ved Christianshavn, Christiania og Søerne - der er konstateret parvovirus på Christiania og en hund er død af parvovirus forleden dag.

 

Fakta om parvovirus:

 

Parvovirus er en DNA-virus, der giver sygdom i mave-tarmkanalen. Virus opformeres i tarmen og millioner af viruspartikler kan findes i hundens afføring. Viruspartiklerne er hårdføre og kan overleve i op til 6 måneder i omgivelserne. Dette er sandsynligvis årsagen til at de fleste hunde smittes efter kontakt med kontamineret jord. Smitten optages gennem munden.

 

De første tegn på sygdom starter 4-14 dage efter hunden er blevet smittet. De første tegn på sygdom er nedstemthed, appetittab og feber. Efter yderligere et par dage vil man se:

 

Opkast (ofte voldsom)

Diarré der ofte er blodtilblandet

Feber

Dehydrering, der i værste fald kan fører til chok

Nedsat modstandskraft over for andre sygdomme

 

Alle hunde kan rammes af parvovirus, men Doberman og Rottweilere er specielt modtagelige over for infektionen og får voldsommere symptomer. Infektionen er specielt alvorlig for hvalpe, der kan risikere at dø af sygdommen.

 

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der menes søerne på Christianshavn/Christiania ;-)

 

Er der søer der? Der menes ikke Sortedam Dossering og den ved Dr. Louises bro og sådan? Så er jeg mere lettet.

 

Taiki skal revaccineres her i januar, der er det præcis et år siden sidst. Men jeg er pisse ræd for det, der er vist lidt Maude over mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hele Christianshavn inclusive Christiania er jo bygget på og omgivet af gamle volde og voldgrave - søer. Så umiddelbart er det vist os der er de heldige vindere. Selvom det selvfølgelig kan brede sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...