Eris Skrevet Oktober 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2012 Eris er simpelthen gået hen og blevet doven efter de to år. :hmm: Hun har stadig energi som en hvalp, men kun når vi er udenfor. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at finde noget aktivering til hende, som hun ville syntes var sjovt. Jeg har prøvet at ligge stegt lever ind i en klud og bundet en lille løs knude, men det gad hun ikke engang bruge tid på. :damn: Har også prøvet at bruge en kong mange gange, men det har kun lykkedes én gang, hvor hun syntes den var spændende. Der brugte jeg små stykker ribbenssteg, og hun brugte ca 30min på den. Ikke engang leverpostej/vådfoder siger hende noget. :hmm: Jeg har også prøvet at give hende mad i en foderbold. Så synes hun alligevel hellere at hun vil undvære maden. :damn: (Måske hun KUN skal have tørkost en uges tid? Kunne jo være maden blev lidt mere spændende så..) Er hun for kræsen, eller er der noget andet aktiveringslegetøj vi kan bruge, som ikke kræver mad? Nogen der har erfaring med en bacon bobbelmaskine? Det skal lige siges at vi træner tricks 1-2 gange om dagen i 5 min. Synes bare ikke det er meget aktivering i løbet af en dag. Måske har hun bare ikke behov for mere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Er hun ikke bare blevet voksen? Jeg forstår egentlig ikke rigtig hvad du vil opnå med alle dine anstrengelser for at hun skal løse opgaver, hvis ikke hun har behov eller interesse for det? Måske ville hun synes det var sjovere at lave ting sammen med dig og har ingen fornøjelse ud af alene-opgaverne. Hvis ellers hun er en velfungerende hund med normalt fysisk aktivitetsniveau, som hverken er stresset eller destruktiv, så synes jeg du skal nyde det og ellers bare lave ting med din hund som hun finder fornøjelse ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
RunaDalby Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Hvad i alverden er en bacon-boblemaskine? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Er hun ikke bare blevet voksen?Jeg forstår egentlig ikke rigtig hvad du vil opnå med alle dine anstrengelser for at hun skal løse opgaver, hvis ikke hun har behov eller interesse for det? Måske ville hun synes det var sjovere at lave ting sammen med dig og har ingen fornøjelse ud af alene-opgaverne. Hvis ellers hun er en velfungerende hund med normalt fysisk aktivitetsniveau, som hverken er stresset eller destruktiv, så synes jeg du skal nyde det og ellers bare lave ting med din hund som hun finder fornøjelse ved Hun må ikke blive voksen! Ej, jeg kan godt se, hvad du mener. Det kan også godt være det er mere for min egen skyld. (har haft fri siden i fredags og er simpelthen så rastløs) Hun gider heller ikke rigtig lege med legetøj mere. Måske jeg er blevet kedelig. :hmm: Hun må jo åbenbart være tilfreds med den smule træning plus 1-2 timers gåtur. :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Nu er det jo en shiba du har De er jo kendte for at være rolige inde og aktive ude, så lad hende bare slappe af indenfor. Prøv at gå spor med hende (helst kaninslæb, vildtspor el. lign) Så skal du bare se hvordan hun kommer op på mærkerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Mine gider da heller ikke noget indendøre - men til gengæld er de meget aktive når de er ude og det passer mig fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Det skal lige siges at vi træner tricks 1-2 gange om dagen i 5 min. Synes bare ikke det er meget aktivering i løbet af en dag. Måske har hun bare ikke behov for mere? Hvad med mere tricks træning? Som du jo så, når det sidder i skabet indendørs, kan flytte udenfor til forstyrrelserne? Egon elsker alle de slags kong-aktivitets ting han kan tulle rundt med alene, Benny synes ikke det er sjovt - men han kan godt lide dem ala Nina Ottesen (kan købes billigere engang imellem på zooplus.co.uk), tror det er fordi det er en os aktivitet. Smider bare hvad-end i de spil og alligevel er de sååååå spændende Derudover, kan det være noget kommende eller nyligt overstået løbetid som gør at hun måske føler sig ekstra træt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Derudover, kan det være noget kommende eller nyligt overstået løbetid som gør at hun måske føler sig ekstra træt? Ja hun har lige overstået sin løbetid Jeg tror jeg så småt begynder at rykke vores øvelser udenfor så, det er bare ikke sikkert, at det er lige så spændende som indenfor. Er bare så vant til, at hun altid har været en vild hund, der bare elskede at lege osv. Skal nok vende mig til at hun er blevet voksen!:fornaermet:Jeg er jo knap nok voksen selv og fuld af krudt. Tror også jeg vil købe lidt nina ottoson spil! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Prøv at gå spor med hende (helst kaninslæb, vildtspor el. lign) Så skal du bare se hvordan hun kommer op på mærkerne Har prøvet at ligge blod ud, det sagde hende ikke rigtig noget. Men måske sådan et slæb kan sætte gang i et eller andet. :hmm:Skal man bare tage en død hare/kanin og slæbe den over noget græs? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Ja hun har lige overstået sin løbetid Jeg tror jeg så småt begynder at rykke vores øvelser udenfor så, det er bare ikke sikkert, at det er lige så spændende som indenfor. Er bare så vant til, at hun altid har været en vild hund, der bare elskede at lege osv. Skal nok vende mig til at hun er blevet voksen!:fornaermet:Jeg er jo knap nok voksen selv og fuld af krudt. Tror også jeg vil købe lidt nina ottoson spil! Hvor længe er løbetiden siden og er hun blevet mere træt siden den? Der er jo nogle tæver der bliver anderledes efter løbetiden og nogle som tror de skal have hvalpe efter de 2 måneder. Tænkte det var værd lige at huske og i hvert fald holde øje med at det ikke bliver for meget - hvis nu det var det. Plus, i 2 års alderen falder en del brikker på plads, kan også have noget med det at gøre. Hvor gammel er du? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Hvor længe er løbetiden siden og er hun blevet mere træt siden den? Der er jo nogle tæver der bliver anderledes efter løbetiden og nogle som tror de skal have hvalpe efter de 2 måneder. Tænkte det var værd lige at huske og i hvert fald holde øje med at det ikke bliver for meget - hvis nu det var det. Plus, i 2 års alderen falder en del brikker på plads, kan også have noget med det at gøre. Hvor gammel er du? Hun var også blevet doven inden løbetiden. :hmm:Hun bliver sandsynligvis falsk drægtig om ikke så længe, så hun skal snart steriliseres. (Ikke flere løbetider:banan:) Jeg bliver 20 til november. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Hun var også blevet doven inden løbetiden. :hmm:Hun bliver sandsynligvis falsk drægtig om ikke så længe, så hun skal snart steriliseres. (Ikke flere løbetider:banan:)Jeg bliver 20 til november. Men så er det jo nok lidt af forklaringen ang. nedsat lyst til aktiviteter? Hvis du regner med at hun bliver falsk drægtig? Nå ok, du fik det til at lyde som om du var MEGET ung Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2012 Men så er det jo nok lidt af forklaringen ang. nedsat lyst til aktiviteter? Hvis du regner med at hun bliver falsk drægtig? Nå ok, du fik det til at lyde som om du var MEGET ung Håber også det kun er det. For hun plejer altid at opfordre til leg med bolde. Det er da meget ungt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Oktober 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2012 Har prøvet at ligge blod ud, det sagde hende ikke rigtig noget. Men måske sådan et slæb kan sætte gang i et eller andet. :hmm:Skal man bare tage en død hare/kanin og slæbe den over noget græs? :hmm: Ja, stort set Her er en lille kort introduktion til kaninslæb: shibaspordag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Oktober 23, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2012 Taiki bliver elektrisk af kaninslæb. Blod er han ikke sååå vild med, men han ved hvad idéen er og så kan man jo score godbidder og masser af opmærksomhed /ros. En fed bieffekt er, at han bruger sin næse meget mere når vi er ude. Lige pt. er der især gang i egerne (staveplade, egern i bestemt flertal?), som render på græsset for at gemme nødder og lave forråd, så de spor følger han gerne indtil han vader ind i de træer, hvor egerne bor. Mindre fedt er så, at han "jager" biller i de nedfaldne blade, adr. Taiki slapper også mest af når vi er indenfor, dog kan et hunde-puslespil få gang i ham. Det er nok mest fordi, at der skal være menneske til stede når de bruges, så han får opmærksomhed imens. Han elsker opmærksomhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2012 Ja, stort set Her er en lille kort introduktion til kaninslæb: shibaspordag Ih hvor ser det bare hyggeligt ud Det vil jeg helt sikkert prøve. Har prøvet på at træne indkald med en kanin dummy (med duft på), den var ikke særlig spændende. Var så ovre og besøge svigerfamilien som havde en dummy der lugtede af hjort. Eris blev overtaget af instinkter og kunne slet ikke koncentrere sig om noget som helst. Så bestiller snart nogen af dem (til indkald). Jeg skal da lige have fundet nogle forbindelser til nogle døde kaniner så. Jeg troede jo, at folk gik blodspor med deres shibaer, så det var det jeg gik ud og brugte penge på. Jeg er vist ikke liiige den skarpeste kniv i skuffen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2012 En fed bieffekt er, at han bruger sin næse meget mere når vi er ude. Lige pt. er der især gang i egerne (staveplade, egern i bestemt flertal?), som render på græsset for at gemme nødder og lave forråd, så de spor følger han gerne indtil han vader ind i de træer, hvor egerne bor. Hahahaha. Jeg plejer også at gå "spor". Vi har sygt mange harer (?), og dem gider hun godt lugte efter. Så der bliver hun også rost til skyerne. Hun finder dem altid. Der kan godt gå laang tid med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts