Hop til indhold

BARF - dårlig mave. Normalt???


Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Vi er nu begyndt på 3. uge med BARF og i 6 dage har Frejas mave ikke været normal...

Dette havde vi forventet idet vi er gået fra gode RC til BARF - men vil da mene at nu hvor vi er igang med 3. uge, at så burde der være lidt styr på det...

 

Men vi gik fra normal konsistens, til halvt normal halvt MEGA hårde og små kaninkugler/marmorkugler... Vi gik så til hende der sælger os BARF og fortalte at det var når Freja havde fået høne at hun havde disse problemer. Derfra fik vi så kæbekød som erstatning, og nu snakker vi at hendes afføring enten er de her hårde små kugler som hun kæmper med at få ud, eller også noget der ligner en kombination af smeltet mørk chokolade eller karrysuppe... Regner med at det er pga det blodige kød at afføringen er så mørk.

 

Vi har brugt meget lang tid på at sætte os ind i det, samt brugt mange timer på at sammensætte det helt rigtige madprogram med en anerkendt forhandler som også kun forhandler fodremærker som er anerkendte... - har virkelig brugt lang tid på at sætte mig ind i om forhandleren var en jeg kunne stole på, og om det program hun har givet os er et som stemmer overens med hvad man ellers læser andre steder, for vil ikke skade Freja ved selv at eksperimentere med maden...

 

Frejas madplan:

mandag: kæbekød

Tirsdag: Kallun m. grøntsager

Onsdag: kæbekød eller laks (svinger lidt om det er det ene eller andet. Får hun ikke laks, så kommer vi lakseolie over købekødet)

Torsdag: Kallun med grøntsager

Fredag: halv økonhøne halvt kallun (vi har fået at vide at hønen er super godt for hunde, så vi skal blande det op for at se om hendes mave kan klare det)

Lørdag: Lam

Søndag: Halvt fjerkræmix halvt kråse

 

Freja er knap 6 mdr gammel, så vi skal snart ned i dosis, men lige nu får hun pt ca 500 gr. Det er lidt mindre end det hun burde, men vi blev hurtigt enige om at det var dumt at fodre hende op i knap 1 mdr, for så at halvere hendes portion.

Det er en kamp at få hende til at spise sine grøntsager, så vi enten snyder dem i hende, eller også lader vi det stå til hun af sult spiser det. Hvilket godt kan være flere timer vi snakker om. Alt andet mad hun får forsvinder typisk inden for 5-10 min... Grøntsagerne er en most blanding som blandes med kallunen - men hun præstere alligevel at spise udenom og lade grøntsagerne og det kallun det er på være... - vi overvejer dog at droppe de grøntsager og så bruge HOKAmix så vi er 110% sikre på at Freja får alt hvad hun har behov for...

 

Planen er at vi på fredag skal over og handle BARF ind igen (hun har lukket i morgen) - så vil høre om der er nogle som har nogle gode råd og forslag inden jeg går til forhandler og høre på hendes råd og forklaringer?

- jeg stoler som sagt på forhandler, men er af den holdning at andre meninger og holdninger aldrig skader... Så håber at i kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

De hårde kugler afføring kan skyldes for meget ben ift. hvad hun kan klare på nuværende tidspunkt (det er noget, de bliver bedre til). Det problem havde jeg også med Møffe, da jeg startede ham op på BARF. Den tynde mave ville jeg dog være noget mere urolig over, det burde de ikke have, den burde være normal (fast, men ikke hård). Jeg har ingen umiddelbart forklaring, udover hvis I måske giver for meget kallun og det er i denne forbindelse - det burde dog kun give lidt blød afføring... Men du siger jo, at det er enten/eller med afføringen.

 

Og ja, hunde, der får kost med masser af kød, de laver mørke prutter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Da min yngste hund begyndte på barf havde han dårlig mave i en 3 ugers tid. Jeg gav ham lejlighedsvis HUSK i maden og lidt mælkesyrebakterier og det hjalp.

 

Det er en god ide at blande indmad sammen med andet mad og ikke give det alene en dag, det fik mine dårlig mave af(er fjerkræmix ikke indmad ??).

 

V.H. sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Da min yngste hund begyndte på barf havde han dårlig mave i en 3 ugers tid. Jeg gav ham lejlighedsvis HUSK i maden og lidt mælkesyrebakterier og det hjalp.

 

Det er en god ide at blande indmad sammen med andet mad og ikke give det alene en dag, det fik mine dårlig mave af(er fjerkræmix ikke indmad ??).

 

V.H. sille

 

 

Det er vist ikke kun indmad, men der er vist indmad i, så hut jeg visker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er "lige" startet op ja, så tror ikk vi køre optimalt - men det program vi følger nu er også kun den første måned hvor aftalen så er at vi skal lave et nyt program... Både for at hun så er indkørt- og samtidig med at hun er 6 mdr og bla dosis skal ændres...

 

- mener fjerkræmix er indmad, men godt observeret, vil lige tage fat i hende ang det på fredag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er "lige" startet op ja, så tror ikk vi køre optimalt - men det program vi følger nu er også kun den første måned hvor aftalen så er at vi skal lave et nyt program... Både for at hun så er indkørt- og samtidig med at hun er 6 mdr og bla dosis skal ændres...

 

- mener fjerkræmix er indmad, men godt observeret, vil lige tage fat i hende ang det på fredag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...