Gæst Diana82 Skrevet Oktober 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Hej alle sammen. Jeg ville høre hvad jeres afferring er med barf og meget gerne på allergi hunde. Vi har altid kæmpet for at finde det rigtige foder til vores hund Jackie og for ca 4 måneder sidden skiftet vi over til barf og aldrig har han haft pænere hud og lækre pels. men som altid 2 gange om året for han udslet og kløer sig helt vild men det virker som om at den kløen bare ikke rigtig vil gå væk denne gang. Vi har så lige fundet ud af at han er allergisk over for 3 ud af 4 grupper men det mener vi og dyrelægerne nu at han altid har været det bare først nu vi har fået det testet fordi det aldrig har været være end vi har kunne holde det til 1-2 gange om året. Jeg er bare så meget i tvivl med det barf om jeg skal skifte foder igen eller om jeg ikke har givet det en chance. Er der forskel på de forskellige mærker barf kød er vel kød :blink: Mange hilsner Diana Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 BARF er en råfodringsform, ikke en slags kød:-D Hvad er de 3 grupper han er allergisk overfor? Og hvis han trives ellers, så er det måske med at få kløen behandlet. Det er ikke alt råfodring kan kurere, desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Oktober 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2012 Ja.. Vil også gerne vide hvilken allergiform der er tale om? Allergi kan jo også være overfor et specifikt protein, og det er jo 'kød' relateret.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diana82 Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Ja jeg ved godt det hedder råfoder og jeg ved også godt at allergi kan være mange ting :blink: Nå der er allergisk over for så mange grupper går de ikke ind og undersøger hvad det er for noget fordi der er så meget han er allergisk over at det er utroligt at han "bare" har noget kløen. Det jeg sørge svar på er jo andres erfaring på barf foder især på allergi hunde. Men tak for jeres svar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Jamen det er jo svært at komme med erfaringer, når man ikke ved, hvad hunden er allergisk overfor?? Min hund kan ikke tåle korn/majs, havde dårlig mave mere eller mindre de første 2 år af sit liv. Jeg skiftede til råt. Men jeg aner ikke med sikkerhed om hun har en allergi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cinta Besvaret Oktober 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2012 Ja jeg ved godt det hedder råfoder og jeg ved også godt at allergi kan være mange ting :blink: Nå der er allergisk over for så mange grupper går de ikke ind og undersøger hvad det er for noget fordi der er så meget han er allergisk over at det er utroligt at han "bare" har noget kløen. Det jeg sørge svar på er jo andres erfaring på barf foder især på allergi hunde. Men tak for jeres svar! Hej Diana. Det er ikke rigtigt at "de ikke undersøger hvad det er for noget fordi der er så meget han er allergisk overfor". Det kan du bare bede dem om. Min pige slog ud i alle hovedgrupper og vi undersøgte yderligere og fandt ud af, at hun slår ud overfor lagermider, hustøvmider, 12 slags træ-pollen og 12 slags græspollen... Hun er altså hyper-allergisk. Men ville i hvert fald bare lige lade dig vide, at de altså sagtens kan finde ud af det mere præcist. Du skal bare bede dem om det Hvis ikke din dyrlæge vil, så er der i hvert fald andre der gerne vil. Jeg køre selv fra vestsjælland til Kongelundens dyreklinik på Amager, fordi de er så dygtige. Held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diana82 Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Hej Diana. Det er ikke rigtigt at "de ikke undersøger hvad det er for noget fordi der er så meget han er allergisk overfor". Det kan du bare bede dem om. Min pige slog ud i alle hovedgrupper og vi undersøgte yderligere og fandt ud af, at hun slår ud overfor lagermider, hustøvmider, 12 slags træ-pollen og 12 slags græspollen... Hun er altså hyper-allergisk. Men ville i hvert fald bare lige lade dig vide, at de altså sagtens kan finde ud af det mere præcist. Du skal bare bede dem om det Hvis ikke din dyrlæge vil, så er der i hvert fald andre der gerne vil. Jeg køre selv fra vestsjælland til Kongelundens dyreklinik på Amager, fordi de er så dygtige. Held og lykke med det Ok jeg har bare snakket med 3 dyrelæger nu og ingen af dem mener det skal gøres da der er for meget :hmm: Men tak jeg vil prøve at ringe videre så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Diana82 Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Jamen det er jo svært at komme med erfaringer, når man ikke ved, hvad hunden er allergisk overfor?? Min hund kan ikke tåle korn/majs, havde dårlig mave mere eller mindre de første 2 år af sit liv. Jeg skiftede til råt. Men jeg aner ikke med sikkerhed om hun har en allergi. Se det mener jeg jo godt man kan, jeg kan da absolut ikke se hvorfor man ikke kan dele sine erfaringer med barf allergi eller ej og det er jo det jeg spørg om, Nu kender jeg ikke særlig mange der giver barf og hvis det er så godt som man siger er det jo bare mærkeligt der ikke er flere der giver det. Så jeg ville da bare høre hvad andres erfaringer er med barf både på alm men også allergi hunde. Det jo ikke erfaringer med barf på min hund jeg søger dem kender jeg godt, det er på andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Det er lidt sært det her, jeg har svært ved at se hvad det er du vil høre:) hvis hunden har allergi for kylling så vil skift til barf jo ikke hjælpe hvis du bruger kylling i diæten:) kosten skal jo sammensættes så den passer til den enkelte hund, hvis kosten sammensættes rigtig så er erfaringerne gode, men kød er ikke bare kød, og barf er ikke bare barf:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cinta Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 Se det mener jeg jo godt man kan, jeg kan da absolut ikke se hvorfor man ikke kan dele sine erfaringer med barf allergi eller ej og det er jo det jeg spørg om, Nu kender jeg ikke særlig mange der giver barf og hvis det er så godt som man siger er det jo bare mærkeligt der ikke er flere der giver det. Jeg tror, grundene til at der ikke er flere der giver det er flere. Det kan blive ret dyrt. Det kan blive ret tidskrævende. Ikke alle bryder sig, om at håndtere råt kød. Nogle synes, det er lidt klamt. Nogle synes, det er synd for dyrene (altså, dem der er foderet). Nogle hunde trives bare ikke på det. Jeg er selv begyndt at BARF'e i sammenhæng med allergi (rent hest og for nylig også lam). Jeg synes det er dyrt og besværligt, og min pige kan ikke rigtig holde huld på det. Men vi er stadig nye i det, så det kan være vi ender med en god løsning og ikke skifter igen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Oktober 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2012 (rettet) Tea har fået råt foder et par måneder nu, og hun fungerer rigtigt godt på det. Vi er stadigt i gang med at justere diæten - hvor meget hun skal have etc., og hvilke kødtyper hun fungerer på, hvor meget grønt hun skal have etc. (vi bruger grønt som fyld) Det du skal bruge en allergen liste til er vel at finde ud af hvilke fødevarer hun kan risikere at krydsreagere på? Det kan være du skal udelukke en kødtype i en bestemt pollensæson eller undgå ærter i din grøntblanding, hvis du giver sådan en. (som du nok kan se har jeg ikke personlig erfaring med mad-allergier, men det er sådan jeg har forstået princippet) Fordelen ved at fodre råt til en allergi hund, er jo netop at du kan tilpasse diæten, så du undgår problematiske ingredienser/ mulige krydsreaktioner. På tørfoder ville du jo skulle skifte mærke/variant for at opnå det samme, og det bliver vel hurtigt svært at gennemskue om det er den ene eller anden ingrediens som giver problemer. Redigeret Oktober 27, 2012 af Fluffykins Staveplade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts