Gæst Puddi Skrevet November 1, 2012 Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Vil I anbefale til at være alene hjemme i? Og hvor længe kan en hund max være alene hjemme når den er i et bur? Jeg er klar over at det skal trænes langsomt op. Vh. Marie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Det vil nok være noget nemmere at kunne give råd hvis du fortalte lidt mere om selve hunden, størrelse osv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Vi har metalbure, de er ret store. De er luftige når det er varmt, og kan dækkes til med et tæppe hvis hunden foretrækker en hule. Jeg synes 5 timer er MAX i et bur (mine sover gerne 5 timer i sofaen uden at bevæge sig, så jeg tænker at det kan de også i et bur). Vi bruger dem ikke hver dag dog, da jeg arbejder hjemmefra for tiden, og de ikke altid behøver "bures inde", fordi vi lige skal ud et par timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Det er en lab blanding. Hun er ikke så stor 24 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 samme som min schæferblanding :blink: vores bure er 122 cm på den længste led, kan ikke huske de andre mål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Sig hvis der er brug for flere Info. Jeg arbejder 20 timer om ugen. Så det er ikke meget hun er alene. Og vi har hende for det meste med når vi er på besøg. Men der er jo selvfølgelig nogen steder hun ikke kan komme med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Kan du sende et link? Hvis jeg måler hende, kan i så anbefale mig hvilken str det skal være? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 jeg købte mine på eBay, men jeg bor også i england, så ved ikke lige hvor jeg ville købe i DK. Det nemmeste er nok at google dig frem til en god deal. Har lige kopieret str på mit bur her: 121cm Long x 76cm Wide x 81cm High Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 1, 2012 Rapporter Share Besvaret November 1, 2012 Mht. type, så kan jeg bedst li' metal-/trådbure, da de er luftige som pinpoynter også skriver. 20 timer/uge ville jeg også synes var ok, forudsat at det er jævnt fordelt - dvs. ikke 2 dage à 10 timer, men måske 4-5 dage à 4-5 timer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Hvilken race hund har du i det bur? De fleste af mine arbejdstimer ligger i weekenden hvor min kæreste er hjemme. Så hun er vel højt regnet alene 15 timer om ugen og aldrig mere end max 5 timer, ellers bliver hun passet. Og ofte er det 2-3 timer af gangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Jeg er bare bekymret for om hun vil stå og kradse med poterne i buret, og tænker det måske er hårdt for poterne med et metal/tråd bur? Hvordan har i indrettet buret med vandskål? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Buret skal være stort nok til et blødt underlag, en vandskål, og at hunden kan strække sig, rejse sig, vende sig og ligge behageligt. Selvom hunde ofte ligger sammenkrøllede, bør de IMO kunne ligge med udstrakte ben i buret. Min Basse foretrak et stofbur, og de er også ofte mere økonomiske end stålburene. Men det er vist en smagssag. Til gengæld er rengøring lidt sværere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Hvis hun kradser i det, er hun vel ikke tryg nok til det endnu? De skal lære det stille og roligt, før de er alene i det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Jeg tror hun ville bryde ud af et stofbur, dem synes jeg ellers selv bedst om. Når du skriver med benene udstrakt, mener du så hvor de ligger på siden med benene strakt ud, eller på maven? For hun er godt nok lang når hun ligger på maven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Jeg tror hun ville bryde ud af et stofbur, dem synes jeg ellers selv bedst om. Når du skriver med benene udstrakt, mener du så hvor de ligger på siden med benene strakt ud, eller på maven? For hun er godt nok lang når hun ligger på maven. Hvis hun bryder ud af det, er hun vel heller ikke vænnet ordentligt til det? Men ellers så invester i et metalbur, jeg ville klart lægge et tæppe over så! Ja, jeg mener på siden. Medmindre hun foretrækker at ligger på maven, så bør hun kunne ligge sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Jeg er med på at hun skal trænes i det. Vi har store alene hjemme problemer og har prøvet alt for at løse det, for at undgå bur. Men nu kan vi ikke mere, så vi vil gå igang med bur træning. Hun har fra helt lille været vant til at sidde i bur i bilen og det er hun glad for. Falder helt til ro i buret. Så tror hun hurtigt bliver glad for det. Vi har også haft en adfærdsterapeut på flere gange, uden nogen særlig bedring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 efter en flytning endte min hund også i et bur herhjemme, og det var en rigtig god løsning! det betød også at hun havde buret med når hun blev passet, så hun var tryg ved det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 I dagstimerne når jeg er hjemme og hun sover, ligger hun krøllet sammen i sin kurv. Så køber et hvor hun kan ligge med benene strakt på siden. Ja et tæppe eller noget andet over buret vil jeg helt sikkert gøre. Jeg ved ikke om hun vil kradse, vi er jo ikke begyndt at træne endnu. Det er nok også fordi jeg har dårlig samvittighed over at skulle bruge et bur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Nu har jeg fundet et bur på dba. Skal hente det mandag. Det er 120x76x86 LxBxH. Så det er rigeligt stort. Nu mangler jeg bare en madras i de mål, nogen der ved hvor jeg kan finde det henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts