Hop til indhold

Kennelhoste


Gæst Pia G
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg været til dyrlæge med Cayman. Der er jo kommet en vacine mod kennelhoste og den har jeg valgt at han skal have. Desværre holder den kun 3 måneder. Der er så meget hoste i omløb at jeg ikke ville tage risikoen for smitte. Han er jo en hvalp og med næsen allevegne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været til dyrlæge med Cayman. Der er jo kommet en vacine mod kennelhoste og den har jeg valgt at han skal have. Desværre holder den kun 3 måneder. Der er så meget hoste i omløb at jeg ikke ville tage risikoen for smitte. Han er jo en hvalp og med næsen allevegne :blink:

 

Der har været vaccine for kennelhoste i lang tid :) Men der er kommet en ny (som ikke er ny, men som reintroduceres til det danske marked) næsedryps vaccine. Er det den han har fået? Så vidt jeg ved dækker den nu i længere tid end 3 måneder...

 

Jeg håber du undgår kennelhoste. Oscar havde det sidste år, det bette pus lød som en søløve i en uges tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Kennelhoste en meget alvorlig sygdom, siden man kan vaccinere mod den ?

 

Det er en hård omgang ved hunden at have kennelhoste. Og den er meget smittende, så det er nok primær grunden til at man vaccinerer mod den.

 

Derudover er der øget risiko for at det udvikler sig til lungebetændelse, og er det så en lille hvalp eller en ældre hund der har sygdommen kan det jo ende fatalt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Okay.

 

Men hvis man ellers har en sund og rask hund, så er der jo nok ikke den store risiko ved det.

Det kanjo også ende galt med at vacinere for meget. De kan jo blive recistendte (staveplade) over for vaciner og antibiotica, så man skal nok også passe på med at fylde for meget i dyrne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay.

 

Men hvis man ellers har en sund og rask hund, så er der jo nok ikke den store risiko ved det.

Det kanjo også ende galt med at vacinere for meget. De kan jo blive recistendte (staveplade) over for vaciner og antibiotica, så man skal nok også passe på med at fylde for meget i dyrne.

 

Ja vira og bakterier udvikler lynhurtigt ressistens... Kennelhoste er forårsaget både af bakterier og vira.

 

Nej ved en sund og rask hund er der ikke stor risiko ved det, men det tager 8-14 dage at komme over, med behandling. Og der får hunden antibiotika.

Derudover er det så smitsomt... Så kommer man mange steder med sin hund hvor der er andre hunde (træning, udstilling mm) så ville jeg ikke turde lade vær med at vaccinere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Vi går til træning med Kenzo en gang om ugen, men vi har ikke haft noget sygdom i den forstand endnu. (7-9-13)

Men selvfølgelig er der god grund til at være forsigtig, jeg syntes også bare at det kan blive lidt overdrevet til tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går til træning med Kenzo en gang om ugen, men vi har ikke haft noget sygdom i den forstand endnu. (7-9-13)

Men selvfølgelig er der god grund til at være forsigtig, jeg syntes også bare at det kan blive lidt overdrevet til tider.

 

Tja, det ved jeg ikke om det kan blive... Fra næste år begynder vi at vaccinere hvert 3. år kun. Der er både Oscar og Svea fuldt basis vaccineret... Uanset om vi vaccinerer mod kennelhoste eller ej så vil der opstå mutationer i vira'en, sådan er de bare stykket sammen. Og i forhold til antibiotika og bakterier, så er jeg mere urolig for ressistens ved dem end ved at lave nye vacciner der er tilpasset den pågældende virus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Det jeg mener er, at hvis hunden er sund og rask og sagtens kan klare mindre sygdomme, så syntes jeg ikke der er grund til at vaccinere.

Jeg lader mig f.eks heller ikke vaccinere med Influenza, så længe jeg er frisk og kan klare at blive syg. Men den dag jeg er gamel og i forvejen svækket, så vil jeg nok overveje en vaccine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja,det er den nye han har fået. Dyrlægen sagde at den ville holde ca. 3 måneder. Jeg har valgt at vaccinere ham fordi vi træner mange forskellige steder,så han er i kontakt med mange hunde og der har været tilfælde af kennelhoste et af stederne. Jeg vil spare ham for måske at skulle igennem et måske langvarigt sygdomsforløb :blink: Man er vel lidt hønemor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er der ejere som ikke tænker sig om. De tager hunden med til trænig og sådan selv om de ved hunden er syg. det er ikke smart.

 

Da Groa var hvalp var der noen som kom med deres hund selv om de mente den havde kennelhoste. træneren sendte dem ikke hjem:evil: vores gamle Speedy blev syg.

Gryn vil have Groa med til Herning, synes hun ( altså Groa) skal vaccineres inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vaccinen mod kannelhoste fra Nobivac (gives i næsen) holder i op til et år.

 

Vær obs på at din hund, når den er vaccineret med vaccinen kan være rask smittebære i nogle uger - ligeledes skal man passe på med vaccinen, hvis man har meget små børn i hjemmet og ligeledes andre med et nedsat immunforsvar.

 

Vaccinen er ikke en dræbt vaccine, som de fleste normale vacciner, men indeholder levende svækkede stammer - derfor disse 'forbehold' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Vaccinen mod kannelhoste fra Nobivac (gives i næsen) holder i op til et år.

 

Vær obs på at din hund, når den er vaccineret med vaccinen kan være rask smittebære i nogle uger - ligeledes skal man passe på med vaccinen, hvis man har meget små børn i hjemmet og ligeledes andre med et nedsat immunforsvar.

 

Vaccinen er ikke en dræbt vaccine, som de fleste normale vacciner, men indeholder levende svækkede stammer - derfor disse 'forbehold' :-)

 

Nå så kan vi godt glemme alt om Kennelhoste vaccine. Vores søn er kun 9 måneder og han kommer langt før hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vaccinen mod kannelhoste fra Nobivac (gives i næsen) holder i op til et år.

 

Vær obs på at din hund, når den er vaccineret med vaccinen kan være rask smittebære i nogle uger - ligeledes skal man passe på med vaccinen, hvis man har meget små børn i hjemmet og ligeledes andre med et nedsat immunforsvar.

 

Vaccinen er ikke en dræbt vaccine, som de fleste normale vacciner, men indeholder levende svækkede stammer - derfor disse 'forbehold' :-)

 

Kennelhoste kan da ikke smitte mennesker? Så hvorfor skal der tages forbehold ved små børn i hjemmet mht vaccinen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...