Gæst Puddi Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Ved ikke lige om denne tråd hører til her? Men nu prøver jeg:-) Jeg skal igang med at træne min hund til at være alene hjemme i et bur. Så kom med alle jeres gode råd? Hilsen Marie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det jeg skriver nu plejer at få folk op af stolen: Det kræver stort set lige så meget træning at lære sin hund at være alene hjemme i bur, som det kræver at lære den at være alene uden bur. Nogle gange kan træningen til alene hjemme i bur endda være et større projekt end bare alene hjemme. Her er Pelle under tilvænning til bur Først godbidder til søg i buret, derefter sovepuder og evt. tyggeting. Lågen åben så der ikke er tvang i det. Når hunden selv vælger at være i buret tilvænnes gradvis at lågen lukkes og derefter trappes tiden op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det lyder rigtig fornuftigt. Hun er vandt til bur i bilen så det er ikke helt fremmed. Hvor længe skal jeg vente før jeg lukker lågen første gang? Og skal jeg blive hjemme eller lige uden udenfor et min eller hvordan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Hvorfor skal hunden lære at være alene hjemme i bur?? Er det sådan for altid når den skal være alene eller hvordan håber det okay jeg spørger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Du skriver ikke om buret er inde i huset eller om du mener i en hundegård blot for at fortälle at hunden höjst må väre alene i 6 timer (indendörs) Min nabo overfor har 8 jagthunde i löbegårde på 8 m2 og et rum inde i et opvarmet hus (hans fyrrum er i samme bygning) MEN hundene er kun ude i skoven i jagttiden ,, resten af året står de og gör af alle der passerer forbi ,, Naboen er ekspert i (jagt)hunde efter min mening er DET ikke et godt hundeliv ! Jeg har en indhegnet hunde gård på 800 m2 (jeg bor på landet) og er jeg ude for at handle så har Mimi hele huset for sig selv (sammen med to katte) Jeg tog min hund med i bilen når jeg skulle på indköb ,, troede at hunden hellere ville väre sammen med mig end blive ene hjemme ,, jeg tog fejl ,, Mimi bröd sig alödeles ikke om at sidde i bilen mens jeg stod i kasseköen og ventede på at betale hunde oplever verden helt anderledes end vi mennesker tx. så sidder vinduerne altfor höjt oppe (i de fleste hjem) ,, Jeg har hävet min seng så den flugter med vindueskarmen, så kan Mimi ligge og fölge skovens vilde dyr, når de passerer hen over naboens mark ,, der er en megastor skov nord for mig OG en lige så stor skov mod syd Jeg synes helt ärligt at undulater passer bedre til en tilvärelse i bur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Du skriver ikke om buret er inde i huset eller om du mener i en hundegård blot for at fortälle at hunden höjst må väre alene i 6 timer (indendörs) Det er ikke rigtigt. Det er en lov i Sverige - ikke i Danmark! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Tjah ,, en hund sover 16-18 timer i dögnet ,, hvis hundevennen (ejeren) er hjemmefra i mere end 6 timer hver dag, så er der ikke meget at gläde sig til ~ for hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det er ikke rigtigt. Det er en lov i Sverige - ikke i Danmark! Må hunde maks være alene i 6 timer i Sverige?! hvad gør dem med fuldtidsarbejde så?? Ja nu er jeg studerende, så barney har heldigvis begrænset alene hjemme tid, hvilket jegselvfølgelig synes man skal stræbe efter. Men det kan da ikke altid lade sig gøre?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Jeg synes helt ärligt at undulater passer bedre til en tilvärelse i bur Det synes undulaterne næppe.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det lyder rigtig fornuftigt. Hun er vandt til bur i bilen så det er ikke helt fremmed. Hvor længe skal jeg vente før jeg lukker lågen første gang? Og skal jeg blive hjemme eller lige uden udenfor et min eller hvordan? Det er to helt forskellige tilvænninger: Tilvænning til bur og tilvænning til at være alene, det er derfor jeg siger det kan tage endnu længere tid at lære en hund at være alene hjemme i bur end bare at være alene hjemme. Jeg kan ikke forestille mig, jeg kommer til at have en alenehjemmehund i bur. Hvis det skal være: Først tilvænning til bur og derefter tilvænning i bur alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Hun skal lære det fordi hun er rigtig utryg ved at være alene ellers, og ødelægger vores ting. Jeg kan lige skrive med det samme, at vi nu prøver det her for en periode, og at jeg håber at hun med tiden kan være alene uden at være i bur. Hun er 1 1/2 år og vi har trænet alene hjemme rigtig meget og mange fange forfra. Vi har haft en adfærdsterapeut på af flere omgange. uden nogen særlig virkning. Så derfor beslutningen om bur, selv om det er med dårlig samvittighed.. Jeg har købt et rigtig stort bur, som vi har indenfor. Jeg arbejder kun 20 timer om ugen hvor over halvdelen ligger i weekenden hvor min kæreste er hjemme. Så hun er max alene 2-3 timer af gangen. Og hvis vi er væk længere tid bliver hun passet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Du har helt ret ,, Undulater har det bedst når de kan flyve frit i naturen ,, hvad bur angår så har de mere plads end en hund OG hunde har brug for forskellige sovepladser ,, min hund har 2 hu8ndekurve plus min Himmelseng (som flugter med vindueskarmen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det er sådan et bur her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Tjah ,, hvis Barney er fredelig og omgängelig så ku du måske spörge en pensionist ? måske synes vedkommende at det ku väre hyggeligt og slet ikke til ulejlighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Kjust, kunne man mon forestille sig at hunden sover mens ejeren er på arbejde? Og altså er vågen eftermiddag/aften.... Det er ihvertfald sådan det foregår her i huset. TS har fra første færd haft besvær med at hendes hund ikke kunne være alene hjemme, og har prøvet alt muligt. Jeg synes buret er en god løsning, hvis ellers hunden vænner sig til det. Marie, held og lykke med projektet! Jeg håber det lykkes at gøre hende glad og tryg:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Tjah ,, en hund sover 16-18 timer i dögnet ,, hvis hundevennen (ejeren) er hjemmefra i mere end 6 timer hver dag, så er der ikke meget at gläde sig til ~ for hunden En hund sover 16-18 timer i døgnet! Så er det da netop intet problem, at den er alene i 8 timer om dagen?? Jeg forstår ikke helt din udregning her! Må hunde maks være alene i 6 timer i Sverige?! hvad gør dem med fuldtidsarbejde så?? Ja nu er jeg studerende, så barney har heldigvis begrænset alene hjemme tid, hvilket jegselvfølgelig synes man skal stræbe efter. Men det kan da ikke altid lade sig gøre?? Aner det ikke! Mine har ingen problemer med at være alene 8 timer i hverdagene... Det ville da være skrækkeligt hvis jeg ikke kunne have hund, bare fordi jeg har et normalt arbejde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Må hunde maks være alene i 6 timer i Sverige?! hvad gør dem med fuldtidsarbejde så?? Ja nu er jeg studerende, så barney har heldigvis begrænset alene hjemme tid, hvilket jegselvfølgelig synes man skal stræbe efter. Men det kan da ikke altid lade sig gøre?? De sætter sikkert hunden i "hund dagis" som har fandtes i Sverige siden 90'erne Du har helt ret ,, Undulater har det bedst når de kan flyve frit i naturen ,, hvad bur angår så har de mere plads end en hund OG hunde har brug for forskellige sovepladser ,, min hund har 2 hu8ndekurve plus min Himmelseng (som flugter med vindueskarmen) Det kommer nok an på både undulaterne og hundene man tjekker Hvis vi sammenliger størrelse kontra råderum vinder de fleste hunde. Hunde har behov for at bevæge sig, flytte sig, det er jeg enig i, og undulater har behov for at kunne flyve. Nå, det skal ikke udvikle sig til en undulatdiskussion, så slut for mig - med fugle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det er også bare gode i forhold til burtræning jeg søger, jeg har jo taget beslutningen om at det er det vi skal nu. Indtil videre har hun ligget i det rigtig mange gange i løbet af dagen, er blevet rost og har fået godbidder. Hvor mange dage ville i fortsætte på den måde uden at lukke? Hun går frivilligt derind. Hun havde et mindre bur stående samme sted før, så tror hun føler sig ok med at være der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Det er også bare gode i forhold til burtræning jeg søger, jeg har jo taget beslutningen om at det er det vi skal nu. Indtil videre har hun ligget i det rigtig mange gange i løbet af dagen, er blevet rost og har fået godbidder. Hvor mange dage ville i fortsætte på den måde uden at lukke? Hun går frivilligt derind. Hun havde et mindre bur stående samme sted før, så tror hun føler sig ok med at være der. 8 - 10 gange. Det er vigtigt at du kommer videre rimelig hurtigt så hun ikke tror, lågen altid skal være åben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Mener du 8-10 dage eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 anne1979 ,, selvfölgelig kan det sagtens tänkes ,, Jeg er ikke expert på hunde (langt fra!) taler kun ud fra mine egne oplevelser med Mimi, og for mig er hun en mönsterhund egentlig kunne jeg skrive 'stolper op og stolper ned' om alt det hun betyder for mig, men jeg skal nok spare dig ,, du kunne sikkert også fortälle en masse ~ som jeg kunne have stor nytte af På en eller anden måde forsöger jeg at se ... hvad Mimi har brug for tx. i hendes hundekurv er en andedunsdyne og foran kurven en extra tyk pude, fordi Mimi elsker (sommetider) at ligge på tvärs når hun sover ,, andedunsdynen er 165 cm lang og jeg er 191 cm ,, den dyne lå jeg under hele min barndom og senere også i mit voksne liv ,, Samtidig gör dynen at Mimi ikke ret tit går op for at sove i min seng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Undskyld mig, men INGEN hund har BRUG for en andedunsdyne. Måske er det behageligt og lækkert for hunden, men ikke et decideret, fysisk behov. Nu vil jeg ikke trække ting fra din egen tråd ind i dette, men der er IMO flere af din hunds behov du på groveste vis ignorerer. Som nævnt har Puddi altid kæmpet med hundens alenetid, og hvis bur et par timer om ugen er løsningen på problemet, er det dog bedre end fx. medicinering, aflivning eller hvad man nu kan finde på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kjust Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 IMO ,, aner ikke hvad det betyder ,, forklar venligst hvad andedynen angår, så havde jeg valget mellem at smide den väk eller gi den til hunden ,, iövrigt så lider jeg af hvide fingerspidser når jeg er ude om vinteren ,, for at slippe for at gå tur når det var allerkoldst, fandt jeg på det med dynen samtidig slipper jeg for at hunden lägger beslag på min seng, hver gang hun har brug for tryghed ,, det täller vel og¨så ??? IMO eller ej som sagt så véd jeg ikke helt hvad du taler om, når du påstår Citat: "flere af din hunds behov du på groveste vis ignorerer" Når jeg går med Mimi så varer turen 2-3 timer ,, jeg har altid Mimi på en 25 meter line når vi går ,, kommer vi til en mark tx. en hvor höet netop er slået så gennemsöger hun marken på tvärs af räkkerne ,, Mimi har et lugt-billede der räkker 5-10 meter ud til siden ,, Jeg har snakket med dyrläger og de siger at det er rigtigt (det jeg gör) men også at jeg skal afmaske hende en gang om måneden ,, Mimi har da 110 meter line at löbe på Behöver jeg at sige at Mimi elsker at tage mus ,, hun holder også af at tage rotter (dem spiser hun ikke) og hus-mus (hun spiser kun forkroppen) derudover så graver hun mus op af jorden ,, som regel tager det 20 minutter med hårdt arbejde inden hun kan äde mus(ene) ,, jeg er ret sikker på at Mimi får mere motion end dine hund OG at hendes graven kräver mere energi end WaterWalk og svömning ps. hver gang vi er ved en sö, så er Mimi ude og bade ,, hun elsker vand uanset om det er bäkke, floder og söer ,, samtidig bruger hun tiden på at gennemsöge sö-bredderne ,, flere gange har hun fået fat i mosegrise (som også bliver ädt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
~Henriette~ Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Da jeg brugte bur til Wictor af samme årsag, lod jeg det stå åben den første dag.. Og han fik tonsvis af ros og godbidder når han lagde sig derind Næste dag lukkede jeg lågen når han frivilligt var gået derind.. Og samme aften prøvede jeg første gang at gå ud af døren mens han var i buret.. Han var så også SUPER nem i at vænne til buret, så allerede dagen efter der prøvede jeg en hurtig handle tur mens han var i bur, og filmede derhjemme i mens.. Han løftede lige hovedet da jeg gik.. Og så lagde han sig til at sove Jeg havde så gjort det at kun forsiden på buret var "åben" de andre sider plus toppen var pakket ind i et stort lagen, så det var blevet hans helt egen lille hule og han ELSKEDE det Mener jeg prøvede at pille lågen af efter 2-3 uger, og han har ikke haft et problem siden Nu står buret ikke fremme mere, da Fadia og ham altid er sammen når de er alene hjemme jo, men indtil det blev fjernet valgte han helt selv at gå ind i buret så snart jeg tog min jakke.. Så gik jeg blot med beskeden om at jeg snart kom igen, og på samtlige film kunne man se han max var ude af buret i 15min sammenlagt, selv i løbet af en hel arbejdsdag Du må endelig spørge hvis der er mere du vil vide om fremgangsmåden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Mener du 8-10 dage eller? 8 - 10 gange træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts