Hop til indhold

"Gribende" fotos af Pelle


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

NEJ!

 

Forlagene er ret pressede af internettet og de fleste har skåret ned på deres udgivelser af håndbøger.

 

Nogle forlag er ikke interesserede fordi de "er dækket ind" på hundeemnerne.

 

Et forlag skrev tilbage, at det er et godt emne og et godt manuskript, som de var sikre på nok skulle blive udgivet af et forlag. "Prøv forlag XX" - men desværre...

Intet held endnu

 

ØV! :megaked:

 

Hvor er det irriterende! Et godt tegn op, at bogforlag ikke har forstand på hunde! :evil:

 

Håber-håber-håber at det lykkes for dig, at finde et forlag/udgive bogen!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Ninjamor
han kunne altså godt være med i nogle skumle film :mrgreen: ....og sjove :mrgreen: :mrgreen:

 

Det er blandt andet det som er så morsomt. Pelle er absolut en af de blideste hunde jeg har kendt og så kan han sætte de skumle fjæs op så han ser direkte farlig ud.

Og de ører altså!

 

Der er måske gemt en skuespiller i maven på ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ØV! :megaked:

 

Hvor er det irriterende! Et godt tegn op, at bogforlag ikke har forstand på hunde! :evil:

 

Håber-håber-håber at det lykkes for dig, at finde et forlag/udgive bogen!

 

Tak. Jeg er ved at give op, har et enkelt forlag tilbage som mangler at svare.

Det er over tre måneder siden jeg henvendte mig, så blev jeg gemt og glemt, forputtet eller hvad ved jeg.

Jeg rykkede og fik for en lille måned siden at vide at NU ville jeg SNART høre fra dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
kan vi ikke presse dem (sig bare til, du har jo en mobil hær herinde) :-) den bog skal simpelthen udgives!! :5up:

 

 

Man kan vel presse ved at skabe en efterspørgsel ellers ved jeg ikke lige hvordan.

 

Bogen handler om det at gå indholdsrige ture med sin hund.

Med forslag til aktiviteter på strand

i byen

i skov

i parken.

Med indlæringsplan til nogle af aktiviteterne

Den lille hunds aktivitet

Hvalpens

Den gamle eller svækkede hunds aktivitet

Tur med flere hunde på en gang

Hundemøder/hundeleg

Etc etc

En grundig "gå tur" bog

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Man kan vel presse ved at skabe en efterspørgsel ellers ved jeg ikke lige hvordan.

 

Bogen handler om det at gå indholdsrige ture med sin hund.

Med forslag til aktiviteter på strand

i byen

i skov

i parken.

Med indlæringsplan til nogle af aktiviteterne

Den lille hunds aktivitet

Hvalpens

Den gamle eller svækkede hunds aktivitet

Tur med flere hunde på en gang

Hundemøder/hundeleg

Etc etc

En grundig "gå tur" bog

 

Ej, det lyder spændende! :5up: Den skal udgives, så vi kan læse den! :(

 

Altså...ville det være ok med dig, hvis jeg f.eks. ringer til Gyldendals (ved ikke hvilke forlag du har brugt) og viser interesse for din bog?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ej, det lyder spændende! :5up: Den skal udgives, så vi kan læse den! :(

 

Altså...ville det være ok med dig, hvis jeg f.eks. ringer til Gyldendals (ved ikke hvilke forlag du har brugt) og viser interesse for din bog?

 

Gyldendal er det forlag som synes ideen er god og at "et andet forlag" helt sikkert vil udgive bogen, men gør du bare det, det kan da aldrig skade at man viser, at der er efterspørgsel.

 

For nogle år siden foreslog jeg en bog over emnet den gamle hund og sendte smagsprøver til forlagene.

 

Ingen mente det var et emne som kunne sælge.

Få år efter kom Anders Hallgrens bog "Den gamle hund" på gaden og så vidt jeg ved sælger den OK.

 

Det er lidt svært når det er nye ideer man kommer med og forlagene ikke har hundekyndige konsulenter siddende til at vurdere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Gyldendal er det forlag som synes ideen er god og at "et andet forlag" helt sikkert vil udgive bogen, men gør du bare det, det kan da aldrig skade at man viser, at der er efterspørgsel.

 

For nogle år siden foreslog jeg en bog over emnet den gamle hund og sendte smagsprøver til forlagene.

 

Ingen mente det var et emne som kunne sælge.

Få år efter kom Anders Hallgrens bog "Den gamle hund" på gaden og så vidt jeg ved sælger den OK.

 

Det er lidt svært når det er nye ideer man kommer med og forlagene ikke har hundekyndige konsulenter siddende til at vurdere

 

Jeg synes, at man kan se hele vejen fra forlagene til butikkerne/bibliotekerne, at de ikke er helt med mht hvad der foregår i hundeverdenen. Jeg gik for et stykke tid siden til ALLE bogbutikker i mit område, for at finde en bestemt hundebog. Kun et sted havde de en enkelt Irene Jarnved bog. Intet af Hallgren, Greva, Kristensen, osv.

 

De hundebøger, som stod på hylderne, var forældede non-fiktion eller bare fiktion. Det er det samme for bibliotekerne. Jeg endte med at give bogbutikken nogle forslag til andre forfattere - og det var de rigtigt glade for, fordi de netop ikke ved hvad der er nyt og godt inden for alle genre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at man kan se hele vejen fra forlagene til butikkerne/bibliotekerne, at de ikke er helt med mht hvad der foregår i hundeverdenen. Jeg gik for et stykke tid siden til ALLE bogbutikker i mit område, for at finde en bestemt hundebog. Kun et sted havde de en enkelt Irene Jarnved bog. Intet af Hallgren, Greva, Kristensen, osv.

 

De hundebøger, som stod på hylderne, var forældede non-fiktion eller bare fiktion. Det er det samme for bibliotekerne. Jeg endte med at give bogbutikken nogle forslag til andre forfattere - og det var de rigtigt glade for, fordi de netop ikke ved hvad der er nyt og godt inden for alle genre.

Kan kun giv dig ret. Her i byen er det også forfattere med forældede metoder. Hvis jeg vil købe bøger af IJ, LG, eller AH skal de bestilles hjem.

 

Gyldendal er det forlag som synes ideen er god og at "et andet forlag" helt sikkert vil udgive bogen, men gør du bare det, det kan da aldrig skade at man viser, at der er efterspørgsel.

 

For nogle år siden foreslog jeg en bog over emnet den gamle hund og sendte smagsprøver til forlagene.

 

Ingen mente det var et emne som kunne sælge.

Få år efter kom Anders Hallgrens bog "Den gamle hund" på gaden og så vidt jeg ved sælger den OK.

 

Det er lidt svært når det er nye ideer man kommer med og forlagene ikke har hundekyndige konsulenter siddende til at vurdere

 

Jeg synes det er træls det skal være svært at få udgivet en bog fordi man ikke er kendt.

Hvad koster det mon hvis man selv vil betale en udgivelse? Kan forestille mig det er ret mange penge:(

Link til indlæg
Del på andre sites

altså sådan en gå-spændende-ture bog ville jeg gerne købe :mrgreen: jeg prøver det bedste jeg har lært at gøre vores gåture spændende og afvekslende....

 

men det ender jo mest med at vi bare går forskellige steder for afvekslingens skyld - ikke fordi der er noget galt i det - men oppe i parken har hun jo luret hvad det er der giver pote :mrgreen:

 

"Hvis jeg løber hen og kravler op på den her træstub, så får jeg en godbid"

 

"Hvis jeg går i cirkel omkring det her træ, får jeg en godbid"

 

"Hvis jeg rejser mig på bagbenene op af den her bænk får jeg en godbid"

 

hun er jo ikke dum min hund :blink:

 

Den med træet gav i øvrigt bagslag - da hun begyndte at ville cirkle hvert træ vi gik forbi :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kan kun giv dig ret. Her i byen er det også forfattere med forældede metoder. Hvis jeg vil købe bøger af IJ, LG, eller AH skal de bestilles hjem.

 

 

 

Jeg synes det er træls det skal være svært at få udgivet en bog fordi man ikke er kendt.

Hvad koster det mon hvis man selv vil betale en udgivelse? Kan forestille mig det er ret mange penge:(

 

 

Hvis jeg vil udgive 25 bøger uden farvefotos og med blødt omslag vil hver bog komme til at koste minimum 250 kr for køber, hvis jeg selv vil have ca 20 kr pr bog.

 

Bogen bliver ikke en 200 siders sag og derfor er prisen ikke relevant.

 

Ved selv at udgive bogen mister jeg reklamen fra forlaget, bibliotekerne samt bogklubberne.

 

Det synes jeg æligt talt ikke jeg har lyst til + at bogen bliver for dyr for køber

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
d015.gif Den brøleabe altså :5up:

 

Stakkels hund, du må da give ham et pandebånd eller noget på, til at holde ørerne inde ved hovedet, han får da hovedpine af det der d015.gif

 

Fniis, det ser altså så sjovt ud!

 

Nonette, kan du ikke nørkle et til ham?

 

Vi kan godt lide jordfarver :mrgreen:

 

Og så et til mig også, ikke fordi mine ører flyver, men de bliver så kolde i denne tid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg har snakket med en flink person hos Gyldendal.

 

Jeg krydser ihvertfald fingre - som i andre siger - det er simpelthen en 'must have' hundebog :5up:

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
d015.gif Den brøleabe altså :5up:

 

Stakkels hund, du må da give ham et pandebånd eller noget på, til at holde ørerne inde ved hovedet, han får da hovedpine af det der d015.gif

 

ha ha .... det vil jeg gerne se :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fniis, det ser altså så sjovt ud!

 

Nonette, kan du ikke nørkle et til ham?

 

Vi kan godt lide jordfarver :mrgreen:

 

Og så et til mig også, ikke fordi mine ører flyver, men de bliver så kolde i denne tid

 

Jeg synes da ellers at have observeret at de blafrer lidt :mrgreen:

 

Hvis jeg skal kaste mig ud i nørkleri-projektet, så SKAL I tvinges til at gå med slutresultatet :mrgreen: (Du bør nok overveje om det er for stor en pris at betale :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg vil udgive 25 bøger uden farvefotos og med blødt omslag vil hver bog komme til at koste minimum 250 kr for køber, hvis jeg selv vil have ca 20 kr pr bog.

 

Bogen bliver ikke en 200 siders sag og derfor er prisen ikke relevant.

 

Ved selv at udgive bogen mister jeg reklamen fra forlaget, bibliotekerne samt bogklubberne.

 

Det synes jeg æligt talt ikke jeg har lyst til + at bogen bliver for dyr for køber

 

Hvad med om du laver den i "ringbindsform" og sælger den herinde?? :mrgreen: Du kan jo tvinge sønnike til at samle :blink:

 

(Jeg kunne såmænd også godt lokkes til at deltage, mod at Brøleaben passer Autonoomi og du laver boller og lagkage :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes da ellers at have observeret at de blafrer lidt :mrgreen:

 

Hvis jeg skal kaste mig ud i nørkleri-projektet, så SKAL I tvinges til at gå med slutresultatet :mrgreen: (Du bør nok overveje om det er for stor en pris at betale :blink:)

 

Hmm.. Den slap du sgu nemt over!

 

Så vidt jeg husker så kan Noomi også det der med flagreører!

Brøleaben passer meget gerne Nooms'en og boller med lagkage er en selvfølge

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Ej hvor er det øv med sådan nogle forlag, der har så stor en magt :(

 

Vi må lave en underskriftindsamling, så de kan se, at der faktisk sidder nogle folk og venter på den bog..... nogen har faktisk ventet i flere år (heriblandt miiiiiiig, og jeg kender en mere, som har ventet i lige så lang tid) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ej hvor er det øv med sådan nogle forlag, der har så stor en magt :(

 

Vi må lave en underskriftindsamling, så de kan se, at der faktisk sidder nogle folk og venter på den bog..... nogen har faktisk ventet i flere år (heriblandt miiiiiiig) :blink:

 

Jae.

 

Jeg har så lige fået en positiv besked fra et lille forlag, de er MEGET interesserede i bogen, men kan først give bedked om en måneds tid.

 

Og HVIS de udgiver bogen bliver det ikke med det første da de har et par bøger eller tre forrest i køen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jae.

 

Jeg har så lige fået en positiv besked fra et lille forlag, de er MEGET interesserede i bogen, men kan først give bedked om en måneds tid.

 

Og HVIS de udgiver bogen bliver det ikke med det første da de har et par bøger eller tre forrest i køen..

Uh jeg krydser fingre, og det ved jeg at Gitta også gør. Vi har tit snakket om, at nu må du godt snart komme med den bog, men det er jo ikke nemt, hvis ikke forlagende støtter én :(

 

En måned er lige pludselig meget meget lang tid, men vi håber på det bedste, og krydser hvad der krydses kan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...