Hop til indhold

Hvalp var så lille, at den nær var blevet smidt ud med efterbyrden


sonja77
 Share

Recommended Posts

Kan altså ikke helt forstå at man skal avle dem SÅ små :???:

 

 

 

Men lidt kær alligevel, selvomd et er skræmmende at folk finder glæde i at avle dem SÅ små...

 

 

 

Altså.... Hvis man er så tæt på at komme til at smide en hvalp ud med efterbyrden, så tror jeg ikke man er klar over at der var en så lille hund med i kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså.... Hvis man er så tæt på at komme til at smide en hvalp ud med efterbyrden, så tror jeg ikke man er klar over at der var en så lille hund med i kuldet.

 

Nej det er meget logisk... Men det er stadig skræmmende at der avles efter "mini hunde", og at det kan være noget som gør en hund eftertragtet, og at f.eks. inden for chihuahua avlen tæller vægten på hunden ufattelig meget, og de er mere eftertragtet jo mindre de er...

 

Min kommentar var skam bare en generel forargelse over at avl kan være så ektrem at en så lille hund kan fremkomme... Det er skam bare fordi jeg er imod "ekstrem avlen"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en stor debat blandt papilloner - mine anses for meget små i Danmark, mens de i Frankrig til udstillingerne har to klasser, hvor kun halvdelen af mine vil komme i den lille klasse. Jeg synes det vil være synd og trist, hvis papillonerne ender med at være 7-8 kg (hvilket de er ret meget på vej til), en del af charmen og det praktiske er godt nok, at de er små. Kan afsløre, at meget over 4 kg så orker jeg ikke slæbe rundt på hunden i tasken (tøhø og jo, de skal være i taske!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står i artiklen at hvalpen ikke kan lege med sine kuldsøskende, fordi de er for store. Så jeg går ud fra, at der er tale om en mutation eller genfejl hos den enkelte hvalp og ikke bevidst avl. Forældredyrene burde nok udgå af avlen nu, så en evt. genfejl ikke gives videre. Det burde kuldsøskende egentlig også, men det kan være svært at implementere og en test er måske ikke mulig, og koster i så fald mange penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en stor debat blandt papilloner - mine anses for meget små i Danmark, mens de i Frankrig til udstillingerne har to klasser, hvor kun halvdelen af mine vil komme i den lille klasse. Jeg synes det vil være synd og trist, hvis papillonerne ender med at være 7-8 kg (hvilket de er ret meget på vej til), en del af charmen og det praktiske er godt nok, at de er små. Kan afsløre, at meget over 4 kg så orker jeg ikke slæbe rundt på hunden i tasken (tøhø og jo, de skal være i taske!)

 

Hvis hundene er sunde og raske, kan de vel i teorien være lige så store og små som de vil. Men så små som hunden i artiklen og man risikerer, at de ikke får et godt hundeliv og behandles dårligt/vanrøgtes, eller at nogen træder på dem så de dør.

 

Det er vel det samme som at de store molosser også gerne må være til, men ikke på bekostning af dårlige led eller lignende skavanker.

 

 

Skal vi snakke om syrede små dyr, så synes jeg at miniheste er decideret uhyggelige - men jeg har så ikke fidus til de store krikker heller. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er meget logisk... Men det er stadig skræmmende at der avles efter "mini hunde", og at det kan være noget som gør en hund eftertragtet, og at f.eks. inden for chihuahua avlen tæller vægten på hunden ufattelig meget, og de er mere eftertragtet jo mindre de er...

 

Min kommentar var skam bare en generel forargelse over at avl kan være så ektrem at en så lille hund kan fremkomme... Det er skam bare fordi jeg er imod "ekstrem avlen"

 

 

Jeg er også imod ekstrem alv, og synes at nogle af de hunde der går rundt idag, ville være bedre tjent med en aflivning - som oftest resultatet af avl på ekstreme forældredyr. (men som nogle mener følger standarden)

 

Jeg synes derimod ikke, at det er mere foruroligende at se en så lille hund vs. gigantracerne, som, hvis man ser på leveår, ser ud til at lide større overlast pga. størrelsen. For ikke så længe siden blev der også linket til en abnorm stor Grand Danois. Det synes jeg er mindst ligeså forfærdeligt - her går det også ud over hundens sundhed.

 

 

Men vi er enige om, at det er forkert at avle hunde som ikke kan leve et ordentligt hundeliv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...