Gæst hundencoco Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 hej jeg har lige mistet min bil og har en lille malteser på 2 år nu(lille, sky og nervøs). jeg skal nu starte med at køre i bus og tog for at komme op til min far. men hvordan lære jeg en hund der er meget nervøs og gøer af alle mennesker at sidde stille og rolig i en transporttaske i en bus eller tog når der kommer mennesker forbi? vil gerne have alle de råd i har og kan finde frem ang. sådan noget, skal allerede med bus imorgen og hn har ligget i transporttasken og gået lidt rundt med hende derhjemme i lejligheden men aldrig været udenfor og er bange for jeg slet ikke må tage bussen for chaufføren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 :ae: jeg har ingen gode råd til i morgen, mine har bare lært, at tasken er fantastisk og ingen mennesker rør dem, når de sidder i tasken, så selv min meget hadefulde hvalp kan tage bussen, bare han er i sin taske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundencoco Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 så hvis jeg går ind i bussen og jeg bare sidder med hende på skødet i tasken vil hun bare ligge sig ned? når jeg kører i bil og hun ser mennesker ud fra transportburet gøer hun voldsomt, men der er hun jo også på bagsædet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Aner det ikke, men når mine er i bur, så er de engle, når de er frit i en almindelig bil, så går de også amok (på dem der overhaler, holder ved siden af for rødt, går forbi på fortovet etc). Men det er jo ikke sikkert, at din har opdaget, tasken betyder fred, det ville jeg starte med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Har du mulighed for at tage nogle guffer med til turen? Hvis hun altså er madglad. Jeg ville træne at hun er i tasken (derhjemme) og lærer at det er et godt sted, det er her man får guffer. Har du et tæppe hun godt kan lide at ligge på, som der er plads til? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundencoco Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 hun elsker pølser, så tror jeg vil ligge pølser op i den sammen med hendes tæppe fra transportburet, tak for svarene, håber alt kommer til at gå vel imorgen, er monster nervøs hvordan hun reagere. havde tænkt på hun selv skulle gå hen til bussen, men er det ikke dumt først at sætte hende ind i buret ved busstoppestedet? tænkte bare hvis hun skal vænnes til at sidde stille i tasken? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Jeg ville tage en masse lækre godbidder med (små godbidder, så hun ikke når at blive alt for stopmæt), så kan du fodre hende med dem, når andre mennesker går forbi i bussen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundencoco Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 det er en virkelig god idé, tror vi nok skal klare imorgen hvis bare jeg har nok godbidder med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Ja du skal også have med til undervejs på turen:5up: Og ikke være nervøs, det kan hun mærke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Når vi er med bussen så plejer vi at have en hel fodderpose med, med lækre godbidder. Og så også en lille vandskål, hvis nu han bliver tørstig, og servietter og poser til hvis nu han skulle have et uheld i bussen.. Vores eneste probleme r dog at han ikke vil gå ind i bussen. Når først han er der, er alt fint, men han nægter at gå ind ad dørene, så vi bliver nød til at bære ham ind i bussen.. Toget går han dog glædeligt ind og ud af, og lægger sig med det samme når vi sætter os. Det virker lidt som om, at toget er jo mere roligt end bussen (det drejer jo heller ikke hver andet øjeblik), så der kan de bedre finde til ro, så i toget ville jeg måske sætte mig ind i stillekupeen når nu det er første gang. Eventuelt også tage en bus eller to før den du egentlig skal, så i kan stå af i tilfælde af der kommer en larmende børnehaveklasse ind, som jo godt kan stresse hende. Omkring busserne skal du også huske, at A-busserne i storkøbenhavn må du ikke have hund i, ligemeget om de er i bur eller ej (men det er ikke alle chauffører der er lige strikse om det), mens der i alle busser gælder regler om at hunde (både dem på gulvet og dem i bure/tasker) skal op bag i bussen. Det er jo meget rart at vide i tilfælde af du støder på en kontollør i bussen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Jeg slæbte spontant Siku på 1 times bådtur ved Himmelbjerget. Spontant mener jeg med, at intet var planlagt eller gennemtænkt. Siku plejede dengang at døje meget med køresyge, kastede op, pev og var utryg. Under sejlturen sad Siku oppe på skødet. Gav ingen kiks, men en masse klap/nussei. Og han virkede tilpas under hele turen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundencoco Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Takke for de fine besvarelser, jeg vil lytte til dem alle. Det hjalper at hører andres succeshistorier med busser og toge, har i haft problemer med at hunden bliver lidt nervøse når man lukker tasken? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Ja, jeg lukker ikke tasken, den skal være åben så de kan kigge ud / få nus, kun når der er virkeligt meget mylder, fx Strøget til jul, kan jeg finde på at lukke og det virker som om, det er ret ok. Tror jeg ville vente med at lukke tasken, hvis hun blev nervøs over det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Jeg kan godt forstå din bekymring - Jeg har selv været i samme båd! Jeg tror det vigtigste, udover massere og ros, nus og godbidder, er ikke at vise du er nervøs. Hvis din hund i forvejen er nervøs, er du nødt til at vise at det er helt ok. Min hund plejer ikke at ELSKE busture, men mest fordi han er så stor (9,5 kg, sidder i en sportstaske ) at det er mest praktisk at tasken står på gulvet. Han vil helst kigge ud, så han bliver hurtigt utålmodig, men finder sig fint i det. Putter sig som regel på tæppet i tasken og slapper af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundencoco Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 vil lige side at turen både til norden og hjem igen gik rigtig godt! hun var den bedste lille engel, men bange, hun fik en masse pølser og gryntede lidt, men ikke goede vildt meget . tak for alle de gode råd, brugte hver og en! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sophieamalie Besvaret November 21, 2012 Rapporter Share Besvaret November 21, 2012 Bare tag hende med i tasken og hvis du er helt rolig og afslappet omkring det vil det msitte af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts