Hop til indhold

Pinlig problem


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har et lidt pinligt problem med Baldur :oops:

 

Når han bliver rigtig gennemnusset og kløet, så bliver han simpelhen småliderlig (ja undskyld udtrykket...)...

 

Hvis man kæler ham lige så forsigtigt, så sker der ingenting, men hvis man begynder at klø ham godt og grundigt, langs rygradden eller på brystet, så forveksler han simpelhen den nydelse han opnår ved at blive kløet, med en form for sexuel nydelse...

 

Jeg kunne selvfølgelig bare nøjes med at klø ham lige så forsigtig, men han kan jo godt lide at blive kløet godt og grundigt (og få løsnet nogle af de løse hår).

 

På nuværende tidspunkt vælger jeg at sige nej og gå min vej hver gang han kammer over (og begynder at humpe mig). Men jeg tænkte at der måske var nogen af jer andre der har oplevet noget lignende og kan fortælle mig om der er bedre måder at vænne ham af med det på (det er jo lidt synd at det mere eller mindre ender med at vi bliver uvenner hver gang han skal kløes/kæles)?

 

ps. Og nej det har intet med dominans at gøre, det er ret tydeligt at han bliver sexuelt tændt (han er jo også lige i teenage perioden hvor hormonerne farer rundt i kroppen på ham).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg har et lidt pinligt problem med Baldur :oops:

 

Når han bliver rigtig gennemnusset og kløet, så bliver han simpelhen småliderlig (ja undskyld udtrykket...)...

 

Hvis man kæler ham lige så forsigtigt, så sker der ingenting, men hvis man begynder at klø ham godt og grundigt, langs rygradden eller på brystet, så forveksler han simpelhen den nydelse han opnår ved at blive kløet, med en form for sexuel nydelse...

 

Jeg kunne selvfølgelig bare nøjes med at klø ham lige så forsigtig, men han kan jo godt lide at blive kløet godt og grundigt (og få løsnet nogle af de løse hår).

 

På nuværende tidspunkt vælger jeg at sige nej og gå min vej hver gang han kammer over (og begynder at humpe mig). Men jeg tænkte at der måske var nogen af jer andre der har oplevet noget lignende og kan fortælle mig om der er bedre måder at vænne ham af med det på (det er jo lidt synd at det mere eller mindre ender med at vi bliver uvenner hver gang han skal kløes/kæles)?

 

ps. Og nej det har intet med dominans at gøre, det er ret tydeligt at han bliver sexuelt tændt (han er jo også lige i teenage perioden hvor hormonerne farer rundt i kroppen på ham).

 

Det er jo ikke noget han kan styre...men du kan :) Jeg synes det er fint at du bare går væk, men jeg ville nok også holde lidt tilbage i et stykke tid, så han ikke kører for meget op.

 

Når han er kommet lidt på plads med hormonerne igen, kan han klare mere uden at blive helt påvirket, tror jeg.

 

:-)

 

PS - ja, det er et af de problemer som vi synes er pinlige, men som er naturlige for hunden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er jo hankøn :mrgreen:

 

Spøg til side - jeg syntes jeg har set det ved mange hanhunde, som Snestormen skriver så er der kun dig der kan styrer det.

 

Jeg ville også stoppe så snart humperiet begynder, eller egentlig ville jeg se om jeg kunne time det så jeg stoppede inden humperiet slog til.

 

 

Tænk sig så sidder man her og skriver man vil stoppe når humperiet begynder - eller lige inden :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger også at stoppe så snart han begynder at trække vejret tungt, men jeg er desværre ikke altid opmærksom nok, så jeg når at fange det i opløbet, men det må jeg jo så blive :-)

 

Når han humper, så siger jeg nej og går min vej. Ingen skæld ud eller noget, bare en besked om at stoppe det han er i gang med.

 

Men han har rent faktisk reageret underligt på nussen langs ryggen lige siden hvalp, der rejste han så alle børster samtidig med at han trak vejret tungt. Det har så gjort at jeg ikke har nusset ham så meget lige der, og derfor er det også lidt nyt for ham at blive nusset/kløet på ryggen (jeg har altid aet i stedet, altså meget mere forsigtigt).

 

Grunden til at jeg nu forsøger igen er, at det jo er her at alle andre vælger at klø ham, og at jeg derfor vil have at han skal være vant til det, så han ikke bliver utryg når andre gør det. Men jeg tror nu ikke at han er utryg, jeg tror som sagt at han nyder det voldsomt meget (lidt for meget) :blink:

 

Men jeg må vel bare blive ved, og så håbe at det går over når vi lige har fundet ud af spillereglerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry :mrgreen:

 

I skulle bare vide hvor meget jeg blev til grin da jeg stillede det samme spørgsmål i et andet forum, de kunne simpelhen ikke lade være med at forstille sig situationen :blink:

 

Men der var så en der havde en værre hund end min, den var simpelhen kommet ud over et dommerbord, fordi den blev så ophidset over at dommeren skulle håndtere den (så den spermede ud over bordet...) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tysons lille tisser kom også nogle gange frem under nussen, før han blev kastreret.

 

Det samme skete for den hankat, min mor og jeg havde for en del år siden. Den elskede at ligge på ryggen i ens skød og blive nusset, og ind og ud røg den lille pistol. Én gang sagde det pludselig splat, og så sad der en fin, hvid klat på min mors brilleglas. :mrgreen:

 

Egentlig meget godt, at hun har briller - tænk hvor klatten ellers var røget hen. :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og her i hytten behøves vi ikke engang røre bæstet før den lille pistol er fremme. Den lader sig se morgen, middag og aften. Der er altså bare en alder, hvor de der hanhunde trækker pistolen i tide og utide...mest utide, for hvad skal de bruge den til ? Og svaret er NEJ, for det skal de aldeles ikke i en alder af 9 måneder !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er langt fra al "sexuel" adfærd fra hunde som vitterligt er udsprunget af motivation for sex.

 

Mange hunde virker sexuelt ophidsede når de kommer i pressede situationer.

F.eks. viser hanhunde en del af penis som et resultat af stresspåvirkning - usikkerhed i situationen.

 

Hvalpe og andre hunde "humper" på andre hunde og på personer, dette sker typisk i situationer hvor er OGSÅ sker noget andet omkring hunden.

 

Det er vist sjældent at en hund bare rejser sig fra sin plads og går hen og humper på noget. Det sker som regel i aktive situationer.

 

Opkørthed/stress som medfører humpning kan opstå i alle de situaioner hvor hunden oplever sig presset af det ene eller det andet, f.eks. smerter og socialt pres af den ene eller den anden slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice er blevet total hyper igen - det er sjønt for det er jo sådan vi kender hende :-D

Men med det følger desværre også humperi, vi siger nej og stopper aktiviteten vi er i gang med. Så står hun som regel bare og humper ud i luften :lol: Det ser total åndssvagt ud.

 

Alice humper kun når hun har overskudsenergi / er hyper aktiv og der er ikke andet at gøre end at køre hende træt eller aktivere hende så hun ikke kan humpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

 

Det samme skete for den hankat, min mor og jeg havde for en del år siden. Den elskede at ligge på ryggen i ens skød og blive nusset, og ind og ud røg den lille pistol. Én gang sagde det pludselig splat, og så sad der en fin, hvid klat på min mors brilleglas. :mrgreen:

 

Egentlig meget godt, at hun har briller - tænk hvor klatten ellers var røget hen. :shock:

 

:lol::lol:

 

Beklager - men jeg ville nok have grinet endnu. Hvordan reagerede din mor...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er langt fra al "sexuel" adfærd fra hunde som vitterligt er udsprunget af motivation for sex.

 

Mange hunde virker sexuelt ophidsede når de kommer i pressede situationer.

F.eks. viser hanhunde en del af penis som et resultat af stresspåvirkning - usikkerhed i situationen.

 

Hvalpe og andre hunde "humper" på andre hunde og på personer, dette sker typisk i situationer hvor er OGSÅ sker noget andet omkring hunden.

 

Det er vist sjældent at en hund bare rejser sig fra sin plads og går hen og humper på noget. Det sker som regel i aktive situationer.

 

Opkørthed/stress som medfører humpning kan opstå i alle de situaioner hvor hunden oplever sig presset af det ene eller det andet, f.eks. smerter og socialt pres af den ene eller den anden slags.

 

Kan det også ses ved tæver?

Groa har et aflangt pivedyr. Ind i mellem lægger hun sig på ryggen, tager fat med bagbenene og så kører hun den ellers frem og tilbage hen over tissekonen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Kan det også ses ved tæver?

Groa har et aflangt pivedyr. Ind i mellem lægger hun sig på ryggen, tager fat med bagbenene og så kører hun den ellers frem og tilbage hen over tissekonen.

 

Det vil jeg også gerne vide :!:

Alice's bamsebjørn får også den store tur mellem hendes ben :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kan det også ses ved tæver?

Groa har et aflangt pivedyr. Ind i mellem lægger hun sig på ryggen, tager fat med bagbenene og så kører hun den ellers frem og tilbage hen over tissekonen.

 

Ja..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...