Gæst Malou-jan Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Vi har lige fået et barn. Og han græder selvfølgelig en del. Hvordan skal jeg tackle det over for min hund på 1 år:-)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Hvordan reagerer han/hun da? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Det er det jeg er spændt på. Vi kommer hjem i morgen. Det kunne godt være folk lagde inde Med gode råd:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Lad ham være en del af babyens hverdag så meget som han selv gider. Lad ham snuse baby godt igennem, lige så snart i kommer hjem fra sygehuset. Og så lad hunden selv styre kontakten. Altså i skal selvfølgelig stoppe ham hvis han bliver for vild. Men masser af godbidder og ros hver gang han er rolig i nærheden af baby. Nogle hunde bliver urolige ved gråd, nogle flygter ud af rummet, nogle er ligeglade. Det er jo ikke lige til at sige hvordan jeres hund er. Men bare i sørger for at være rolige så han ikke bliver bange for den lille skrigemaskine så skal det nok gå. Pg tillykke de familieforøgelsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Hvordan reagerede din hund skipper? Kan se vi næsten har samme race hund. Vores er bare mixed med Berner sennen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Stille og roligt, han var mest ligeglad med hende i starten. Som sagt så tror jeg at det vigtigste er jeres reaktion. Hvis i sørger for at hunden stadig føler sig som en del af familien og får opmærksomhed, så vil det oftest gå rigtig fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Nu er det godt nok snart 16 år siden, jeg selv var i samme situation, men jeg tvivler trods alt på at hverken hunde eller babyer har ændret sig meget siden da Jeg startede med at sende "lugtebreve" hjem fra sygehuset, men vi var også indlagt i længere tid, så det er nok ikke aktuelt for jer. Ved hjemkomsten blev babyliften stillet på gulvet, og hundene fik lov til at snuse alt hvad de ville - roligt selvfølgelig. Når baby skulle fodres var der også lidt til hundene - altså ikke brystmælk, men godbidder :blink: Generelt handler det om at belønne hunden for at være rolig når der er brug for det - altså når man sidder med baby, når mor skal have en lur osv. Hunden må ikke føle sig lukket ude eller på anden måde få grund til jalousi. Derfor skal den lære at forbinde babys tilstedeværelse med at der også sker noget godt for den. Jeg var alene om det, men synes faktisk det gik fantastisk godt, og jeg har mange gode hund/barn minder fra den tid. Problemerne startede først da ungen begyndte at gå, men det kan vi tage til den tid Hjertelig tillykke med familieforøgelsen! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Mine to var helt vilde i varmen da vi kom hjem fra hospitalet (var indlagt 2 dage pga kejsersnit), så de fik lov at snuse og slikke lidt på hende. De var glade HVER morgen når jeg kom nedenunder med hende, og hver gang skulle hun kysses lidt, og de fik lov, indtil nyhedens interesse ligesom naturligt lagde sig. De har aldrig været urolige hvis hun græd, men det gjorde hun nu heller ikke ret meget som spæd. Nu om dage, hvor Agnes er blevet 21 mdr, er de en glad "søskendeflok" der gerne giver hinanden mysser og krammere. Vi er heldige at vores hunde rent faktisk elsker at blive krammet og kysset på næserne! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts