Hop til indhold

Lejlighed med hund tilladt i Kbh?


Bankov
 Share

Recommended Posts

Jeg spørger på vegne af et vennepar:

Er det p.t. overhovedet muligt at finde en leje-lejlighed i Kbh.området, hvor man må ha' 1-2 mindre hunde, og hvor det er nogenlunde til at betale?

 

Håber I kan hjælpe, for jeg har selv kun haft andel og ejer, så jeg selv er helt blank på dette område :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor centralt skal det være? og hvad er "til at betale"? du skal en del ud i forstæderne for at finde noget leje, det er jeg ret sikker på. ishøj, tåstrup og den slags. eneste mulighed jeg kan forestille mig, er noget af nybyggeriet i sv og på islands brygge, men der kommer du over 10.000 om måneden. den nemmeste og billigste løsning, hvis det skal være på brokvarterne og i den dur, må være at købe en billig andel, det er efterhånden billigere i månedlig ydelse end langt de fleste lejelejligheder (med mindre man er så heldig at have anciennitet i en af de forjættede almene boligforeninger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste sted jeg kender til med lejelejligheder med tilladelse til 2 hunde - er i Gadekæret i Ishøj, og så er det tillige ret korte ventetider :5up:

 

Mange tak for svaret - jeg giver det videre. Ved du om det ellers er et rart sted at have hund? Er de andre hunde og hundeejere i området generelt søde og fornuftige?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor centralt skal det være? og hvad er "til at betale"? du skal en del ud i forstæderne for at finde noget leje, det er jeg ret sikker på. ishøj, tåstrup og den slags. eneste mulighed jeg kan forestille mig, er noget af nybyggeriet i sv og på islands brygge, men der kommer du over 10.000 om måneden. den nemmeste og billigste løsning, hvis det skal være på brokvarterne og i den dur, må være at købe en billig andel, det er efterhånden billigere i månedlig ydelse end langt de fleste lejelejligheder (med mindre man er så heldig at have anciennitet i en af de forjættede almene boligforeninger)

 

Mange tak for svaret. Jeg kender ikke deres præcise ønsker, men de er ret desperate. Andel er desværre ikke en mulighed for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svaret - jeg giver det videre. Ved du om det ellers er et rart sted at have hund? Er de andre hunde og hundeejere i området generelt søde og fornuftige?

 

Kender området rimeligt - min bror og svigerinde, ex-mand (med Sookie) og Franziska herinde fra bor der - min "dele-hund" bor der, og generelt er der mange hunde i bebyggelsen netop fordi det er et af de få steder man må have hund. Der er dejlige grønne områder lige omkring - og 5 min. i bil derfra er stranden også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del almene boliger i Kbh hvor man må have en hund, men desværre ikke ret mange steder hvor to hunde er tilladt.

Jeg måtte flytte til Farum midtpunkt, da jeg blev boligløs. Her må man have fire hunde og bortset fra at det er lidt langt fra Kbh,er det egentlig ret dejligt, masser af grønne områder og den slags.

 

Hvis de har arbejde, kan de skrive sig op i boligselskaberne med fleksible kriterier, så kommer man foran i køen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svaret - jeg giver det videre. Ved du om det ellers er et rart sted at have hund? Er de andre hunde og hundeejere i området generelt søde og fornuftige?

 

Vi er en del hundejer i Gadekæret og folkd er bor her virker rigtig søde (har kun boet der i 6 uger) Der er nogle dejlige områder man kan gå med hunden og man må have 2 husdyr (og kan så søge om at have flere)

Det er rækkehus - helt fra 1 plan til 3 plan, alle sammen med en lille have til.

Vi bor i en 107 km2 på 3 plan og giver ca. 8000 m. vand og varme og den stiger til ca 8500 når de er færdig med at renover hele området. - og det er så også det eneste men helt klart største minus - at der renoveres alle vejne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er en del hundejer i Gadekæret og folkd er bor her virker rigtig søde (har kun boet der i 6 uger) Der er nogle dejlige områder man kan gå med hunden og man må have 2 husdyr (og kan så søge om at have flere)

Det er rækkehus - helt fra 1 plan til 3 plan, alle sammen med en lille have til.

Vi bor i en 107 km2 på 3 plan og giver ca. 8000 m. vand og varme og den stiger til ca 8500 når de er færdig med at renover hele området. - og det er så også det eneste men helt klart største minus - at der renoveres alle vejne.

 

Fanme en stor lejlighed :shock: gør du selv rent?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...