Louisen Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Jeg syntes lige, at det gik så godt, men det var vel kun et spørgsmål om tid før Taiki havde været så påvirket af lugtene fra kvarterets tæver som er i løbetid næsten alle sammen samtidig, at han ikke magtede det mere. Det punkt er så kommet nu. Han har taget livet af sin 2. fjernbetjening på under en uge, han har splittet en af mine bøger ad til konfetti og han er meget bisset på sit legetøj (men får lov - det er hans). Han har ikke smerter, han er hverken sulten eller tørstig, han får gode lufteture, træning og mental stimuli. I det sekund vi kommer ud fra hjemmet, ryger næsen i jorden og når han efter noget tid begynder at savle mens han lugter til en tisseplet, ved man at der var bonus: Tævetis fra en hunhund i løbetid. Taiki er sur på alle hanhunde, men holder sig ok i skindet over for de hunde han kender. Han kan IKKE hilse på tæver uden at lugte dem bagi fuldstændig manisk, uanset om de er i løbetid eller ej, steriliserede eller hvalpe. Når vi kommer hjem bøller han helt vildt indtil han dratter om af træthed, ikke alverdens afledning hjælper. Når han så dratter om, ligger han og piver lidt, og er meget deprimeret, inden han falder i søvn. Jeg har nu indkøbt et mindre lager af oksehudsben med kallunfyld, som er det eneste der kan afbryde hans bølleri OG depressionsanfald, for han har brug for at tygge i noget lige nu kan jeg konstatere, ved blik på vores fjernbetjening og min bog. Vi lægger selvfølgelig alting væk og op i højden (min kæreste har haft glemt det, men nu husker han det, for det er ham selv der får lov til at betale for fjernbetjening nr. 2!), og jeg har indkøbt et skoskab i stedet for den skoreol vi havde tidligere. Jeg VED at han ikke gør det for at være på tværs, men fordi han er p... hamrende frustreret. Andre hanhunde ejere i kvarteret kan lignende historier med deres egne hunde - en enkelt kan ikke have vinduerne åbne, for så begynder hans hund at gø og pive helt vildt. Det er måske 6-7 tæver inden for den samme kvadratkilometer, der er i løbetid samtidig. Suk! Det må meget gerne stilne af snart, når tæverne begynder at forlade løbetiden igen, for han har det ikke særlig rart /konstruktivt som tingene er nu. Han er 13 måneder og også mega teenager, så hormonerne er alle vejne. Stakkels fyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 I morgen tager vi toget ud af byen og til Dyrehaven, hvor der forhåbentlig er så meget plads, at der lugter lidt mindre af hunde i løbetid og lidt mere af vilde dyr, skovbund og hjortelort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret November 23, 2012 Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 Stakkels Taiki - det er ikke let at være han hund :ae: Jeg oplever slet ikke mine på den måde og jeg har jo 3 - de kan være lettere frustrerede - men det plejer at klinge af når de får lov at snuse rundt. Kun et par gange har jeg oplevet at Oscar sang serenader når han lå på den lave vindueskarm ud mod haven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 23, 2012 Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 Er det så nu man skal indskyde at tæver også er i løb de næste par mdr? Og har jeg nævnt at jeg elsker at have steriliseret tæve?:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2012 Når dette ræs er overstået, har alle tæverne her i kvarteret været i løbetid.. og så tror jeg det går. Indtil næste gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2012 Og i dag har vi så lige haft den bedste tur, hvor Taiki på magisk vis kunne høre alt hvad jeg sagde så vi kunne rent faktisk træne og gå et spor, han var ikke voldsomt tis-fokuseret og han legede/hilste pænt på de hundevenner vi mødte - og jeg var i stand til at holde kontakten med ham og få ham videre, når vi så fremmede hanhunde. Han bissede en anelse da vi kom hjem, men han fik en tom toiletrulle med godbidder i, så han kunne afreagere lidt. Nu er han faldet i søvn midt på køkkengulvet med en flap paprulle hængende ud af munden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Hvad med at overveje kastraktion ? I kan jo starte med at prøve en kemisk kastraktion og se om det har en virkning . Der var jo også den mulighed at vente til han er helt psykisk voksen og måske har fået styr på sine hormoner ? endelig er der jo også den mulighed - som dog kræver en villig tæve ( og ejer ! ) at lade ham blive parret , min gl. hund lærte efter en parring at det kun er ganske få dage de dejlige damer er interessante - har endda kunnet gå sammen med løbske tæver uden særlige problemer siden da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts