Hop til indhold

alene hjemme...?

Gæst frukawie
 Share

Recommended Posts

Gæst frukawie

Jeg har en lile beagle hvalp på 14 uger, som jeg fik hjem fra 14 dage siden, hun er lidt en usikker hund, og så alligevel for der sker store fremskidt med hende... Jeg har så været hjemme ved hende de sidste 14 dage, hun har været alene i lejligheden når jeg har gået ned med skrald osv... Idag var hun så for første gang alene i ca 15 min, jeg optog hende på mobilen for at se hvordan hun tog det, hun har ikke hele lejligheden til rådighed, kun badeværelset, da hun er lidt at en tygger.... Men hun tog det ikke særlig godt, hun "klynkede" de 13 min ud af de 15.... Nu skal hun være alene i 2 timer på torsdag, spørgsmålet er så, skal hun bare kastes ud i det, og lære at der ikke sker noget, vi kommer tilbage, eller skal jeg simpelthen aflyse min aftale, og øve hende noget mere i det????

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis du overhovedet kan, så aflys!

Og det med at putte hvalpen et bestemt sted hen, de ikke er normalt, er sjældent en god ide.. En børnelåge i køkken eller gang er som regel bedre. Og der kan hunden så vendes til at der sker en masse hyggeligt ude, når du er hjemme. Så det er feks i køkkenet at hun har sin kurv og sit mad, der i hyggetræner og der hun lærer at du nogle gange lige hurtigt forsvinder fra og kommer igen.

Når hun kan være i køkkenet bag låge selvom du gå ned med skrald og hun ikke tager sig af at du har været væk, altså feks er vildt glad når du kommer igen, så kan du øge tiden du er væk;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre siger...

Hun lærer ikke noget godt af at blive kastet ud i separation 2 timer.

Nogle hvalpe hyler/piber sig trætte, falder i søvn og virker derfor rolige når man kommer hjem. Andre finder sig bare i det fordi de opdager at det ikke kan være anderledes.

Fælles for dem er at ejeren må betale en adfærdsbehandler for hjælp, når hvalpem kommer i kønsmodningen og pludselig bliver meget aktivt reagerende på at blive forladt.

Aflys din aftale :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind tak for hjælpen, løsningen er blevet at jeg bruger resten af dagen og imorgen, med at træne hende i at være alene, 2 min, 5 min osv... så får jeg mig en hundesitter til på torsdag....

det er bare mig der var bekymret over at jeg pyller for meget om hende. Gør sku ondt at høre hende pive sådan... av av i hjertet....

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind tak for hjælpen, løsningen er blevet at jeg bruger resten af dagen og imorgen, med at træne hende i at være alene, 2 min, 5 min osv... så får jeg mig en hundesitter til på torsdag....

det er bare mig der var bekymret over at jeg pyller for meget om hende. Gør sku ondt at høre hende pive sådan... av av i hjertet....

Ja, velkommen til

Alle tiders med hundesitter :-D

Men jeg kaster lige anker, for du kan ikke beslutte på forhånd at din hvalp kan være alene 2 min, 5 min osv. Du er nødt til at træne efter, hvad hun kan klare uden at blive urolig, ellers er træningen spild af tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 5 weeks later...

Min Lab på ni uger kan sige som fem almindelig og syv sjældne fuglearter:mrgreen:, jøsses hun hun kan ''bippe' og pive når hun er alene:hmm:. Jeg øver det flittigt og allerede på en lille uge er der sket store fremskridt. Håber det varer ved, for hverdagen kommer jo altså bragende den 2. januar og jeg bor alene!!

Link til indlæg
Del på andre sites