Hop til indhold

chokolade julekalender specielt til hunde...


Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Man læser så meget om hunde der ikk må få chokolade, alligevel kan man nu købe chokolade julekalender specielt til hunde... - har ærlig talt ikk åbnet en låge for at smage hvad det virkeligt er, men kan man regne med at det er ok at give hunden, nu når det er specielt til hunde???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjekker lige indholdet...

 

Syntes bare det virker lidt modstridende... Hunde må ikk få chokolade- det er jo ikk ukendt. Men når der i hundeafdelingen er en hundejulekalender hvor der specifikt står "chokoladejulekalender til hunde"... Man kan vel ikk skrive chokoladejulekalender på noget som ikk indeholder chokolade :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjekker lige indholdet...

 

Syntes bare det virker lidt modstridende... Hunde må ikk få chokolade- det er jo ikk ukendt. Men når der i hundeafdelingen er en hundejulekalender hvor der specifikt står "chokoladejulekalender til hunde"... Man kan vel ikk skrive chokoladejulekalender på noget som ikk indeholder chokolade :confused:

 

Du har helt ret, men det er nok ikke anderledes end at man sælger "læskedrik med jordbærsmag" hvor % delen af jordbær faktisk er den mindste del af de øvrige koncentrater. Så hvis det ligner chokolade er det nok en "chokoladekalender" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan også købe specielt "hundechokolade", som aldrig har været chokolade, mon ikke det er den slags :lol:

 

Dertil sagt så har Dexter engang ædt 500 gram marabou, uden at dø af det... Der skal rigtig meget chokolade til, men jeg er nu helt enig med Hopsa.. Mon ikke hunden stadig hellere vil have andet end chokolade som sit foretrukne :lol:

 

tror Begge vores ville foretrække et skinketern over et stykke chokolade :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan også købe specielt "hundechokolade", som aldrig har været chokolade, mon ikke det er den slags :lol:

 

Dertil sagt så har Dexter engang ædt 500 gram marabou, uden at dø af det... Der skal rigtig meget chokolade til, men jeg er nu helt enig med Hopsa.. Mon ikke hunden stadig hellere vil have andet end chokolade som sit foretrukne :lol:

 

tror Begge vores ville foretrække et skinketern over et stykke chokolade :lol:

 

Der behøves ikke nødvendigt at være rigtigt meget chokolade før hunden risikere at dø af det , det kommer an på hvor meget kakao der er i den chokolade du giver hunden. en chokolade med 85 % kakao er mere giftigt for hundene end en hvid/lys chokolade, det er stoffet tebromin der er giftigt for hundene bare 30 gram mørk chokolade kan være giftigt/dødeligt for en hun på 2-3 kg

 

Chokoladeforgiftning - Hund | Dyrlægevagten

 

Der ud over vil jeg nu heller ikke købe den kalender :-) har i år til de forkælede købt en sok i oksehud med en tyggeting til hver dag så mon ikke de bliver lige så tilfredse, hundene er nok ligeglad men ungen ville gerne at hun kunne give dem en godbid når hun åbnede hendes kalender .

Link til indlæg
Del på andre sites

30 gram mørk chokolade kan være giftigt/dødeligt for en hun på 2-3 kg

 

Chokoladekalenderne er ikke chokolade men noget benmel, jeg HAR smagt og det smager frygteligt, tror hunden vil blive glad for det ;-)

 

Selvfølgelig skal man ikke give hunde chokolade, men man behøver ikke panikke og male fanden på væggen, Petrine åd en stor plade ekstra mørk chokolade, endda med chili, uden bivirkninger af nogen art.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chokoladekalenderne er ikke chokolade men noget benmel, jeg HAR smagt og det smager frygteligt, tror hunden vil blive glad for det ;-)

 

Selvfølgelig skal man ikke give hunde chokolade, men man behøver ikke panikke og male fanden på væggen, Petrine åd en stor plade ekstra mørk chokolade, endda med chili, uden bivirkninger af nogen art.

 

Nææ panik føre sjældent til noget godt men var nu fordi shii skrev at der skulle meget chokolade til , og det er ikke nødvendigvis tilfældet da det afhænger af chokoladetypen såmænd bare det jeg ville gøre opmærksom på

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, eneste chokolade der var i kalenderen var aromater, så ingen frygt- og hunden var HELT vild da hun først lige fangede hvad det var....

 

Nu syntes jeg bare ærlig talt at det er mærkeligt at man laver sådanne nogle- for det er da med til at folk der ikk sætter sig super meget ind i deres hund tror at alm chokolade til hunde er ok... -måske er det bare mig, men var det ikk for dette forum, så havde jeg aldrig set chokolade som skadeligt for hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...