Hop til indhold

Kræver han mon ekstra pleje i denne tid?


Annette
 Share

Recommended Posts

Som 1. gangs hundeejer popper der jo nogle spørgsmål op i ny og næ. Vi har haft Messi nu i godt 5 mdr. og årstiden er jo unægtelig blevet en anden. Messi der er en golden på næsten 7 mdr. har jo en god tyk pels allerede. Men......er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på her i vinterperioden?

 

Ved godt at vi skal være opmærksomme på vejsalt når det bliver aktuelt. Og har da også lært ham at få dyppet poterne i en skål så de kan blive vasket inden vi går ind. :oops:Men kræver han mon nogen form for "overtøj" (der må godt grines) ligesom nogle andre hunde.

 

Vi har lige været en tur ved Bildsø skov og strand i lidt snevejr. Temperaturen viste 2 grader. Inden vi kørte smurte jeg lidt potevoks på. Just in case. Vi havde håndklæde med til at tørre ham med (nej, han var ikke i vandet, tør mor ikke:oops:) for fugtighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ellers er i god stand og har en tyk pels, burde der ikke være noget. Hvis i skal køre bil eller lignende efter eventuelle svømmeture i koldt vand, kan et fleecedækken være en god ide. Bonus er at det hjælper med at tørre pelsen hurtigere:-)

 

Og så kan du med fordel begynde at forebygge tørre poter allerede nu. Smør futterne i kopattesalve hver eller hver anden dag. Så nedsætter du risikoen for sprunkne trædepuder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pt har vi et tykt tæppe han lægger på i bilen og det tager meget af snavset. Og så er han rigtig god til at forholde sig roligt

i bagagerummet (stationscar) så jeg tror at han godt kan lægge med et stort badehåndklæde om sig.

 

De helt store ture er det ikke blevet til endnu da han kun er knap 7 mdr. Så er det vel ikke det helt vilde han kan klare. Vi har indtil videre

holdt os til antal uger = minutter han må belastes. Og da han er fra uge 20 og det fratrukket uge 48, ja så bliver turen på 25-30 min.

Han har så en 10 m line på og har mulighed for at undersøge rundt omkring. Jeg har ikke rigtig mod på at lade ham gå selv, da han er

noget pubertetsagtig og hørelsen ikke rigtig fungerer hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...