Hop til indhold

Uønsket besøg under løbetid


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan man kan lære en tæve at sige fra over for hanhundesnifferne, men jeg tvivler lidt på, at det faktisk kan lade sig gøre? Nogle tæver er udmærket i stand til at sætte en fræk hanhund på plads, mens andre simpelthen underkaster sig enhver tilnærmelse. Og om man kan lave om på det, ved jeg ikke. Men så har hun jo heldigvis dig, der KAN tage affære og skræmme bejlerne væk.

 

Hun er jo ellers meget lærenem, og jeg har også en ide om at hun udemærket ved hvad det drejer sig om.

Der er f.eks. en lille DSG lignende, der er noget så hidsig.

Når den napper ud efter hende, SÅ kan hun godt fortælle den går over stregen.

 

Der har også været en 3-4 stykker hun har sagt fra overfor når det blev for meget.

Alle de andre gange sætter hun sig ned, eller vender sig om, men det gør hanhunden jo så også bare :stupid:

 

Vi har endda en skrap hun-hund ven der er RIGTIG god til at sætte andre på plads,

som vi har brugt til at - forsøge at - lære lidt af...... Men det hjælper heller ikke.

 

Jeg har en ide om at hun måske har været trynet af de andre hvalpe i kuldet :vedikke:

 

Nå jeg må jo bare fortsætte med at hjælpe hende med at sige fra.

Men det havde været lidt nemmere at hun selv kunne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun er jo ellers meget lærenem, og jeg har også en ide om at hun udemærket ved hvad det drejer sig om.

Der er f.eks. en lille DSG lignende, der er noget så hidsig.

Når den napper ud efter hende, SÅ kan hun godt fortælle den går over stregen.

 

Der har også været en 3-4 stykker hun har sagt fra overfor når det blev for meget.

Alle de andre gange sætter hun sig ned, eller vender sig om, men det gør hanhunden jo så også bare :stupid:

 

Vi har endda en skrap hun-hund ven der er RIGTIG god til at sætte andre på plads,

som vi har brugt til at - forsøge at - lære lidt af...... Men det hjælper heller ikke.

 

Jeg har en ide om at hun måske har været trynet af de andre hvalpe i kuldet :vedikke:

 

Nå jeg må jo bare fortsætte med at hjælpe hende med at sige fra.

Men det havde været lidt nemmere at hun selv kunne

 

Hun lyder fulstændig som min hunhund.

 

Hun dufter så ikke vildt godt året rundt, men hun kan slet ikke have at fremmede hunde vil snuse hende bagi. Heller ikke tæver.

Hun er så blevet enig med sig selv om at det er os mennesker som skal hjælpe hende, hvis det er større hunde som nærmer sig. Dem tør hun ikke så godt sige fra overfor. Så smutter hun imellem mine ben, og når hanhunden så prøver at følge hende, lukker jeg benene sammen, så der ligesom bliver 'lukket'. Det var lidt et problem da det var en Grand Danois :lol:

 

Ellers tager vi lige fat i halsbåndet på den anden hund. Det plejer at få de fleste hundeejere til at fatte hentydningen.

 

Små hunde kan hun godt sætte på plads, men er generelt ekstrem mild, og lader gerne os klare det for hende :roll:

 

 

Men generelt går vi udenom 'grupper' af hunde på mere end 2. Ninja bliver utryg med det samme, og søger ind bag os. Synes heller ikke altid folk er gode, til at lade hundene snuse 1 og 1. Det bliver hurtigt sådan noget med at 5 hunde kommer løbende over mod os, og så har vi balladen med en trykket hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder fulstændig som min hunhund.

 

Hun dufter så ikke vildt godt året rundt, men hun kan slet ikke have at fremmede hunde vil snuse hende bagi. Heller ikke tæver.

Hun er så blevet enig med sig selv om at det er os mennesker som skal hjælpe hende, hvis det er større hunde som nærmer sig. Dem tør hun ikke så godt sige fra overfor. Så smutter hun imellem mine ben, og når hanhunden så prøver at følge hende, lukker jeg benene sammen, så der ligesom bliver 'lukket'. Det var lidt et problem da det var en Grand Danois :lol:

 

:sjov:

 

Ellers tager vi lige fat i halsbåndet på den anden hund. Det plejer at få de fleste hundeejere til at fatte hentydningen.

 

Små hunde kan hun godt sætte på plads, men er generelt ekstrem mild, og lader gerne os klare det for hende :roll:

 

 

Men generelt går vi udenom 'grupper' af hunde på mere end 2. Ninja bliver utryg med det samme, og søger ind bag os. Synes heller ikke altid folk er gode, til at lade hundene snuse 1 og 1. Det bliver hurtigt sådan noget med at 5 hunde kommer løbende over mod os, og så har vi balladen med en trykket hund.

 

Ja det er svært når der er flere :evil:

Og lidt belastende når man har en hund der SÅ gerne vil snakke med de andre, men så bliver "overfaldet" hver gang.

Hun skal jo bare snærre en gang så kunne de lege videre.

Det er faktisk lykkedes et par gange - men når så hanhunden alligevel ikke fatter det :vedikke:

 

Nå man skal se det fra den positive side - vi får i hvert fald ikke noget slagsmål :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Update...

 

Der er nu (i går) gået 28 dage, og hun har været til check hos dyrlægen, og fået taget blodprøve.

Hun er ikke drægtig.

 

Dyrlægens kommentar:

Hun er da utrolig flot og dygtig - men spar lidt på godbidderne.

 

Sygeplejerskens kommentar:

Ihh hvor er hun blød.

 

:5up:

 

Hanhundens ejer betaler regningen.

Men den kan han jo sende videre til hundens ansvarsforsikring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Update...

 

Der er nu (i går) gået 28 dage, og hun har været til check hos dyrlægen, og fået taget blodprøve.

Hun er ikke drægtig.

 

Dyrlægens kommentar:

Hun er da utrolig flot og dygtig - men spar lidt på godbidderne.

 

Sygeplejerskens kommentar:

Ihh hvor er hun blød.

 

:5up:

 

Hanhundens ejer betaler regningen.

Men den kan han jo sende videre til hundens ansvarsforsikring...

Det var en dejlig update
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jo men vil jo helst holde mig på god fod med dem.

Jeg har selv haft hanhund, der stak af hver gang der var mindste chance.

Bed hul i stalddør, gnavede reb over, gnavede sig til blods i kæde,

gnavede hul i loftet og løb over så den kunne komme ud gennem hullet i stalddøren fra tidligere :shock:

 

Så jeg kan sagtens sætte mig ind i deres problemer.

Den har da også været forbi på anden dagen, denne gang :roll: (Dog ikke i haven)

Han kom så selv to minutter efter.....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Super weekend :mrgreen:

 

Den samme har været på besøg i haven igen :roll:

Det gode er så, at jeg tror jeg fandt ud af, hvor den kommer ind.

 

Der er nu lukket !

(Fra havelågestolpen til første stolpe i hegnet var 15 cm. Så den skubbede bare hegnet, der går helt til havelågestolpen, til side.

Der er sat en ekstra stålstang i :slem:)

 

Og så dagen efter, fik vi lige besøg af en anden hund, udenfor lågen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...