Hop til indhold

Uønsket besøg under løbetid


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har åbenbart områdets lækreste hund :mrgreen:

Det kan altså godt være lidt af et mareridt !

Under sidste løbetid havde vi 3 hunde stående uden for haven :roll:

Den ene 3 gange, og den ene gang kom den ind i haven :stupid:

Den er ellers indhegnet !

 

Nu er hun så i løbetid igen, og i går havde vi besøg af samme hund igen.

Jeg var i vaskeriet og gået gennem haven - som altid - så døren var lukket til, men ikke rigtig lukket.

De har så haft et par minutter alene i haven før det blev opdaget.

Jeg TROR ikke der er sket noget.

Det var kun et par minutter, hendes bukser sad stadig normalt, og normalt sidder de vist sammen et stykke tid efter.

MEN jeg kan jo ikke være sikker :vedikke:

 

Dyrlægen kan efter 27 dage tage en blodprøve der fastslår det. Pris 1112,50 kr.

Er det tilfældet kan hun få en abort-sprøjte - det koster et par tusinde.

Men det skal ejeren af den ubudne gæst vel betale eller hvad ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nix, du hænger selv på den, også selvom din have er hegnet ind (eller ihvertfald på mindst 2/3 af regningen). En ubevogtet, højløbsk tæve regnes for at være så stor egen skyld fra din side, at du selv skal betale (størstedelen). Kan en hanhund komme ind til tæven, er tæven ganske enkelt ikke sikret godt nok. Der er retspraksis på området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, du hænger selv på den, også selvom din have er hegnet ind (eller ihvertfald på mindst 2/3 af regningen). En ubevogtet, højløbsk tæve regnes for at være så stor egen skyld fra din side, at du selv skal betale (størstedelen). Kan en hanhund komme ind til tæven, er tæven ganske enkelt ikke sikret godt nok. Der er retspraksis på området.

 

Hold k*ft hvor latterligt! Ej undskyld, men det er da virkelig utroligt at man selv skal betale hvis hanhunden kommer helt ind i ens INDHEGNET have!! Og ja, jeg er endda hanhundeejer med en ikke kastereret hanhund og JEG synes det er tåbeligt!

Men godt du kunne komme med et svar Anne - jeg brokker mig vist bare, så hopper lige ude igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, du hænger selv på den, også selvom din have er hegnet ind (eller ihvertfald på mindst 2/3 af regningen). En ubevogtet, højløbsk tæve regnes for at være så stor egen skyld fra din side, at du selv skal betale (størstedelen). Kan en hanhund komme ind til tæven, er tæven ganske enkelt ikke sikret godt nok. Der er retspraksis på området.

 

Det lyder da helt godnat. Det er min have, og hanhunden der er stukket af hjemmefra.

Jeg prøvede at søge lidt på det, men kunne ikke finde nogle eksempler.

Betaler han ikke uden brok, så har han i hvert fald en klage for hver gang hans hund er stukket af. Og det er mange !

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da helt godnat. Det er min have, og hanhunden der er stukket af hjemmefra.

Jeg prøvede at søge lidt på det, men kunne ikke finde nogle eksempler.

Betaler han ikke uden brok, så har han i hvert fald en klage for hver gang hans hund er stukket af. Og det er mange !

 

Ja det er godt nok lidt tåbeligt. Det eneste du nok kan gøre er at indfange vovsen og aflevere den til politiet. Så koster det penge at få den udleveret, og du slipper (forhåbentlig) for at se den igen. Ellers så tag en snak med manden og gør opmærksom på at du IKKE ønsker hans hund på besøg.

 

Normalt hænger hundene sammen i 20-30 minutter bagefter så kan dårligt forestille mig at der er sket noget. Er hun høj-løbsk lige nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da helt godnat. Det er min have, og hanhunden der er stukket af hjemmefra.

Jeg prøvede at søge lidt på det, men kunne ikke finde nogle eksempler.

Betaler han ikke uden brok, så har han i hvert fald en klage for hver gang hans hund er stukket af. Og det er mange !

 

Advokat: uønsket parring - Vi med hund | www.bt.dk

 

Der står lidt her...

 

hvis ikke du har fanget dem i akten (mens de hænger sammen) kan han holde på at det ikke er hans hund der er far osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hej

 

Jeg har åbenbart områdets lækreste hund :mrgreen:

Det kan altså godt være lidt af et mareridt !

Under sidste løbetid havde vi 3 hunde stående uden for haven :roll:

Den ene 3 gange, og den ene gang kom den ind i haven :stupid:

Den er ellers indhegnet !

 

Nu er hun så i løbetid igen, og i går havde vi besøg af samme hund igen.

Jeg var i vaskeriet og gået gennem haven - som altid - så døren var lukket til, men ikke rigtig lukket.

De har så haft et par minutter alene i haven før det blev opdaget.

Jeg TROR ikke der er sket noget.

Det var kun et par minutter, hendes bukser sad stadig normalt, og normalt sidder de vist sammen et stykke tid efter.

MEN jeg kan jo ikke være sikker :vedikke:

 

Dyrlægen kan efter 27 dage tage en blodprøve der fastslår det. Pris 1112,50 kr.

Er det tilfældet kan hun få en abort-sprøjte - det koster et par tusinde.

Men det skal ejeren af den ubudne gæst vel betale eller hvad ?

Er hun højløbsk? Så tag til dyrlæge med hende..De behøver ikke hænge sammen for at der kommer hvalpe..Normalt gør de, men det kan lade sig gøre..

 

Du kan fange hunden, elelr sætte en annonce i avisen om at ser du den hund i din have igen, så bliver den aflivet.. Mon så ikke de holder den hjemme?

Du kan også kontakte polititet..Men heroppe gør de ikke noget ved det.Men ved jo ikke om de er mere hjælpsomme ved dig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok lidt tåbeligt. Det eneste du nok kan gøre er at indfange vovsen og aflevere den til politiet. Så koster det penge at få den udleveret, og du slipper (forhåbentlig) for at se den igen. Ellers så tag en snak med manden og gør opmærksom på at du IKKE ønsker hans hund på besøg.

Det gjorde jeg sidst - 3. gang tog jeg den under armen og afleverede den, med en hidsig kommentar :genert:

 

Normalt hænger hundene sammen i 20-30 minutter bagefter så kan dårligt forestille mig at der er sket noget. Er hun høj-løbsk lige nu?

 

Nej, jeg tror heller ikke der er sket noget - de blev opdaget ret hurtigt.

Og ja - hun er højløbsk !

Link til indlæg
Del på andre sites

Advokat: uønsket parring - Vi med hund | www.bt.dk

 

Der står lidt her...

 

hvis ikke du har fanget dem i akten (mens de hænger sammen) kan han holde på at det ikke er hans hund der er far osv.

 

Det var så en ikke indhegnet have - hvilket jeg mener er ret afgørende.

Vi må se hvad han siger når jeg konfronterer ham med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun højløbsk? Så tag til dyrlæge med hende..De behøver ikke hænge sammen for at der kommer hvalpe..Normalt gør de, men det kan lade sig gøre..

 

Du kan fange hunden, elelr sætte en annonce i avisen om at ser du den hund i din have igen, så bliver den aflivet.. Mon så ikke de holder den hjemme?

Du kan også kontakte polititet..Men heroppe gør de ikke noget ved det.Men ved jo ikke om de er mere hjælpsomme ved dig..

 

Der skal lige gå 28 dage inden de kan se det.

Under sidste løbetid bad jeg ham om at kastrere hunden eller holde den inde - jeg var lidt hidsig, da det var 3. gang på en uge den var på besøg.

Betaler han ikke uden brok, må jeg jo klage til boligselskabet over hans hund der stikker af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Der skal lige gå 28 dage inden de kan se det.

Under sidste løbetid bad jeg ham om at kastrere hunden eller holde den inde - jeg var lidt hidsig, da det var 3. gang på en uge den var på besøg.

Betaler han ikke uden brok, må jeg jo klage til boligselskabet over hans hund der stikker af.

Hvorfor 28 dage? min dyrlæge giver da en "fortrydelsessprøjte" hvis der er den mindste risiko.. 28 dage er næsten halvvejs, så er det små (ikke færdige) hvalpe der kommer ud..

Jeg ville sq klage under alle omstændigheder..

Hvis haven er indhegnet med et hegn som "efter alt at dømme" burde kunne holde din hund inde, så er det hanhundens ejer der skal betale,,Eller hans forsikring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor 28 dage? min dyrlæge giver da en "fortrydelsessprøjte" hvis der er den mindste risiko.. 28 dage er næsten halvvejs, så er det små (ikke færdige) hvalpe der kommer ud..

Jeg ville sq klage under alle omstændigheder..

Hvis haven er indhegnet med et hegn som "efter alt at dømme" burde kunne holde din hund inde, så er det hanhundens ejer der skal betale,,Eller hans forsikring.

 

Da der ved sådan en sprøjte er risiko for livmoderbetændelse, skal hun ikke have den hvis der ikke er sket noget.

Og de kan først se det efter 28 dage.

Det er samme sprøjte uanset om det er nu eller om 28 dage.

 

Nu skal vi hundeejere jo helst kunne lade vores hunde hilse når vi møder hinanden, så vil helst ikke klage hvis det kan løses uden.

 

Hegnet holder fint min hund inde (hegn er ikke nødvendigt til hende, hun får bare at vide, hvor hun må gå til :lun: ) - og alle andre end denne ude.

Vi må se hvad han siger, når jeg henvender mig til ham i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Da der ved sådan en sprøjte er risiko for livmoderbetændelse, skal hun ikke have den hvis der ikke er sket noget.

Og de kan først se det efter 28 dage.

Det er samme sprøjte uanset om det er nu eller om 28 dage.

 

Nu skal vi hundeejere jo helst kunne lade vores hunde hilse når vi møder hinanden, så vil helst ikke klage hvis det kan løses uden.

 

Hegnet holder fint min hund inde (hegn er ikke nødvendigt til hende, hun får bare at vide, hvor hun må gå til :lun: ) - og alle andre end denne ude.

Vi må se hvad han siger, når jeg henvender mig til ham i aften.

Ok min dyrlæge siger så at risikoen er langt større for livmoderbetændelse så sent i drægtigheden.. Men hun siger så også at der intet er der tyder på at de nye midler de bruger giver livmoderbetændelse i starten..
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok min dyrlæge siger så at risikoen er langt større for livmoderbetændelse så sent i drægtigheden.. Men hun siger så også at der intet er der tyder på at de nye midler de bruger giver livmoderbetændelse i starten..

 

Det snakkede han så ikke noget om :vedikke:

Men nu tror jeg jo ikke der er sket noget, så hun skal formentlig slet ikke have nogen sprøjte.

Det var få minutter, bukserne sad normalt, de hang ikke sammen.

Havde jeg set en parring foregå, havde hun fået en med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det snakkede han så ikke noget om :vedikke:

Men nu tror jeg jo ikke der er sket noget, så hun skal formentlig slet ikke have nogen sprøjte.

Det var få minutter, bukserne sad normalt, de hang ikke sammen.

Havde jeg set en parring foregå, havde hun fået en med det samme.

Nej hvis hun har været alene så kort så tror jeg heller ikke..Godt hun havde bukser på, hahundeejeren burde give hanhunden bukser på også :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg talt med ejeren.

Han betaler (foreløbig) regningen for at få hende checket :5up:

 

Det manglede også bare andet - så kan det være han holder lidt bedre styr på sin hund fremover.

Men jeg tvivler - Det er en cocker spaniel med stærke drifter, som tit stikker af :roll:

Og som jeg skrev i starten - hun er områdets lækreste hund :lun:

(Det ved jeg godt alle siger om deres hund, men hun er min 6. og:)

Vi har i hendes 4½ år lange liv haft 6 hunde stående udenfor (og denne indenfor) hegnet :roll:.

(samt løbet ind i et par stykker under gåture)

I dag mødte vi genboen med sin puddel - og gik med vilje den modsatte vej.

Dens hyleri kunne høres flere hundrede meter væk.

Hun dufter åbenbart så hele kommunens hunde kan lugte det :vuf:

 

Der går ikke en dag uden hun bliver kommenteret af forbipasserende - med som uden hund.

Det er hendes blanke sorte bløde pels (man skulle tro jeg pudsede hende hver dag :lol: ) ,

hendes nysgerrighed (hun skal liiiige snuse til dem der går forbi. (Hvis der ikke bliver sagt "pas dig selv") Tænk hvis de ville hilse),

hendes forsigtighed (alle de små (bange) hunde er hun specielt god til)

og hendes velopdragenhed (hun er kanon dygtig og kan +100 kommandoer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da helt godnat. Det er min have, og hanhunden der er stukket af hjemmefra.

Jeg prøvede at søge lidt på det, men kunne ikke finde nogle eksempler.

Betaler han ikke uden brok, så har han i hvert fald en klage for hver gang hans hund er stukket af. Og det er mange !

Jeg synes da bestemt, at du skulle klage, hver eneste gang mandens hanhund er stukket af hjemmefra. Helt bestemt.

 

Men jeg synes også, at du skal være meget, meget omhyggelig med din dejlige tæve og ikke lade hende ude af syne et eneste sekund, når hun er i løbetid.

 

Mht parring - min første hanhund var avlshund (sådan da, det blev nu kun til 4-5 kuld) og hver eneste gang hang de sammen i små 20 minutter. Når din tæves bukser oven i købet sad, som de skulle, så er der næsten helt sikkert ikke sket noget. Men snak med en dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg talt med ejeren.

Han betaler (foreløbig) regningen for at få hende checket :5up:

 

Det manglede også bare andet - så kan det være han holder lidt bedre styr på sin hund fremover.

Men jeg tvivler - Det er en cocker spaniel med stærke drifter, som tit stikker af :roll:

Og som jeg skrev i starten - hun er områdets lækreste hund :lun:

(Det ved jeg godt alle siger om deres hund, men hun er min 6. og:)

Vi har i hendes 4½ år lange liv haft 6 hunde stående udenfor (og denne indenfor) hegnet :roll:.

(samt løbet ind i et par stykker under gåture)

I dag mødte vi genboen med sin puddel - og gik med vilje den modsatte vej.

Dens hyleri kunne høres flere hundrede meter væk.

Hun dufter åbenbart så hele kommunens hunde kan lugte det :vuf:

 

Der går ikke en dag uden hun bliver kommenteret af forbipasserende - med som uden hund.

Det er hendes blanke sorte bløde pels (man skulle tro jeg pudsede hende hver dag :lol: ) ,

hendes nysgerrighed (hun skal liiiige snuse til dem der går forbi. (Hvis der ikke bliver sagt "pas dig selv") Tænk hvis de ville hilse),

hendes forsigtighed (alle de små (bange) hunde er hun specielt god til)

og hendes velopdragenhed (hun er kanon dygtig og kan +100 kommandoer)

Hun lyder godt nok som en perfekt tæve, så der kunne vel godt avles (reglementeret altså) på hende?

 

Men hvis du ikke har sådanne planer, hvad så med at få hende steriliseret? Så er du fri for alt det hanhundepjank to gange om året. Og JA - jeg ved godt, at det ikke er din pligt eller noget, men det ville vel egentlig gøre livet lettere for dig? Og så er livmoderbetændelse, som er en frygtelig ting, af gode grunde jo også udelukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sæt et skilt op hvor der står det koster 5000 kroner at få ens hund udleveret igen, såfremt den træder ind på din matrikel :) Man kan vel betragte det som en slags internat :D

Skæg idé, men det er nok ikke helt lovligt. At aflevere den lille forelskede hanhund på internat er lovligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes da bestemt, at du skulle klage, hver eneste gang mandens hanhund er stukket af hjemmefra. Helt bestemt.

 

Men jeg synes også, at du skal være meget, meget omhyggelig med din dejlige tæve og ikke lade hende ude af syne et eneste sekund, når hun er i løbetid.

 

Mht parring - min første hanhund var avlshund (sådan da, det blev nu kun til 4-5 kuld) og hver eneste gang hang de sammen i små 20 minutter. Når din tæves bukser oven i købet sad, som de skulle, så er der næsten helt sikkert ikke sket noget. Men snak med en dyrlæge.

 

Jeg vælger ikke at klage. Vil helst ikke være mere brokkehoved end jeg er i forvejen :genert:

Og jeg troede hun var sikker. Lå i sofaen med en dør der var lukket i til en indhegnet have.

Men jeg går ikke fra døren uden den er lukket rigtigt igen !

 

Tror heller ikke der er sket noget. Men når nu regningen bliver betalt, så kan vi jo ligeså godt smutte en tur forbi Dr. Dyr. Så kan hun jo få et almindeligt eftersyn samtidig. Så sparer jeg de penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder godt nok som en perfekt tæve, så der kunne vel godt avles (reglementeret altså) på hende?

 

Men hvis du ikke har sådanne planer, hvad så med at få hende steriliseret? Så er du fri for alt det hanhundepjank to gange om året. Og JA - jeg ved godt, at det ikke er din pligt eller noget, men det ville vel egentlig gøre livet lettere for dig? Og så er livmoderbetændelse, som er en frygtelig ting, af gode grunde jo også udelukket.

 

Det kunne der formentlig, med godt resultat. Men det var ikke planen.

Jeg er dog ikke meget for at "bryde ind i naturen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...