Hop til indhold

Hjemmelavet


Aslan
 Share

Recommended Posts

den er i annemaries fodertråd

 

 

men principperne for hjemmelavet hvalpemad er som følger: 1/3 kød, 1/3 brune ris og 1/3 grøntsager

 

Jeg har lavet kyllingeversion til Karla, en version med svinekoteletter og senest en version med kalvelever... Indtil videre ser det ud til at være svine-versionen der er yndlings...

Link til indlæg
Del på andre sites

og tråden er her http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Jeg bruger almindelig madolie (koldpresset olivenolie) da Karla nægter at røre noget der bliver hældt lakseolie udover... og så får hun en vitaminpille knust i også...

 

derudver får hun jo sit tørkost hvalpefoder.... jeg fodrer ca halv hjemmelavet halv tørfoder....

Link til indlæg
Del på andre sites

det tror jeg desværre ikke nej.... som sagt til hvalpe skal en tredjedel af massefylden i foderet være kød. Jeg ville nok ikke turde satse 100% på hjemmelavet foder med en hvalp (fordi jeg simpelthen ikke ved nok om næringssammensætning)....

 

Men Karla trives som det er nu på ca 100-150g tørkost om dagen og ca 150-200g hjemmelavet om dagen... der er så dage hvor hun spiser det hele og andre dage hvor det nærmest ikke bliver rørt...

 

hun regulerer selv og er i meget fin foderstand ifølge dyrlægen. man kan føle hendes ribben, men lige præcis ikke se dem...

 

Udover det kan jeg fortællea at Karla kun har haft tynd mave een gang i de 8 uger vi har haft hende - om det bare er held eller skyldes foderet ved jeg ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville man formode at det kan gå helt galt, hvis man giver sin hund 200-300 g kogt kød om dagen? og ikke putter grøntsager i?

Over en kortere periode!

 

Det er det eneste vi pt kan få i Aslan, og han har bare 'tabt sig' under sit 'syge' forløb!

 

Han har dog her til Aften spist ca 300 g tørfodder :shock: :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid skal de bages?

Og på hvad???? :-D

 

jeg bagte dem ved 120 grader indtil de var helt små og næsten sorte og "krøllede"... de skal bages ved lav varme, da de ikke skal brankes, nærmere tørres....

 

Jeg har ladet mig fortælle at en tur i mikroen først gør leveren nemmere at skære ud i mundrette bider, da den bliver mere fast af det - men har ikke selv prøvet det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi prøvet 2 gange.

 

kogt lever og så 200 g i 15 min på hver side :mrgreen:

 

Men han er ligeså uinteresseret i dem, som alt andet, dog er de gode til brusekabine øvelse :mrgreen:

 

De er så gode at da han havde fået den første og opdagede hvor han var, blev han helt ræd :roll: (han gik og snusede til kærestens hånd hele vejen ud i brusekabinen og havde ikke set hvor de var)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
og tråden er her http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html

 

Jeg bruger almindelig madolie (koldpresset olivenolie) da Karla nægter at røre noget der bliver hældt lakseolie udover... og så får hun en vitaminpille knust i også...

 

derudver får hun jo sit tørkost hvalpefoder.... jeg fodrer ca halv hjemmelavet halv tørfoder....

 

Hun kommer til at mangler kalk, hvis du ikke giver det i det hjemmelavede

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hun får kanavit vitaminer og sit hvalpefoder... det er ikke nok? :confused: så må jeg da fluks ud og indkøbe kalktabletter

 

Åhh... Men Kanavit er OGSÅ kalk og mineraler.

 

 

Men hvorfor giver du så en knust vitaminpille ovenì?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du både giver et hvalpefoder og hjemmelavet mad, skal du dosere Kanavit i forhold til det. Hvis f.eks. du giver halvt af hver, giver du kun halv dosis Kanavit.

Jeg fodrer selv min hvalp med kun hjemmelavet mad, og hun får også Kanavit Min får så også ben to til tre gange om ugen, men jeg holder den samme dosis Kanavit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...