Hop til indhold

BoT fleecedækken


CBK
 Share

Recommended Posts

Lige et kort spørgsmål omkring BoT fleecedækken til jer der har det.

Er lige ved at finde ud af hvor jeg skal Zeus henne.

Bruger I at have halen ud gennem halehulet?

Umiddelbart sidder det vel bedre fast hvis man bruger halehullet? Eller er der en grund til ikke at bruge det?

Er det "bare" for at beskytte dækkenet mod at hunden "rammer" det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personligt, ville bruge fleecedækkenet, som jeg bruger netdækkenet. Dvs indendøre eller evt i bil efter tur/træning whatever. Og der bruger jeg ikke halehullet. Det er kun, når vi er ude på tur, og der er det noget hø, for hun får skidt på det. Altså det store dækken. Det lille dækken, der bruger jeg heller ikke halehullet og så kan hun løfte dækkenet og skider ikke på det:-D

 

Hvordan vil du bruge det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personligt, ville bruge fleecedækkenet, som jeg bruger netdækkenet. Dvs indendøre eller evt i bil efter tur/træning whatever. Og der bruger jeg ikke halehullet. Det er kun, når vi er ude på tur, og der er det noget hø, for hun får skidt på det. Altså det store dækken. Det lille dækken, der bruger jeg heller ikke halehullet og så kan hun løfte dækkenet og skider ikke på det:-D

 

Hvordan vil du bruge det?

 

Det skal kun bruges til at tørre ham, og til at have på fx efter træning. dvs. i bur og indenfor. Skal han have det på udenfor, er det maks for lige at komme ud af bilen og tisse. Og det er vel nemmere at holde rent for hundes afføring hvis man ikke bruger halehullet ikke?

 

Han har jo en C hofte og lidt slidgigt i den ene albue allerede, så det er for effekten.

For han holder varmen glimrende ellers (faktisk lidt for meget ;))

 

Men tænker om det kommer til at glide rundt på ham, hvis han bevæger sig rundt i bilen og halen ikke er med til at hjælpe til at holde det på plads?

 

hvad str bruger Luna?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg i høj grad kommer an på hundens haleføring - ingen af vores hunde kan bruge nogen af deres BOT-dækkener uden at bruge halehullet da deres haler altid bliver båret som en sabel over ryggen. Det gør den f.eks. ikke altid på de fleste schæfere

 

Nej det er rigtigt - Zeus er nu glad for høj haleføring, omend ikke så meget at den ligefrem rundes henover ryggen. Og så vil han ikke skulle gå særlig meget rundt med det.

Men er mere nervøs for at det glider rundt på ham, hvis jeg ikke har halen igennem - hvor godt sidder det ellers? Altså hvis man ikke bruger halehullet

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal kun bruges til at tørre ham, og til at have på fx efter træning. dvs. i bur og indenfor. Skal han have det på udenfor, er det maks for lige at komme ud af bilen og tisse. Og det er vel nemmere at holde rent for hundes afføring hvis man ikke bruger halehullet ikke?

 

Han har jo en C hofte og lidt slidgigt i den ene albue allerede, så det er for effekten.

For han holder varmen glimrende ellers (faktisk lidt for meget ;))

 

Men tænker om det kommer til at glide rundt på ham, hvis han bevæger sig rundt i bilen og halen ikke er med til at hjælpe til at holde det på plads?

 

hvad str bruger Luna?

Jeg ville bare nøjes med at bruge stropperne:-D

 

Luna har ikke fleecedækken (endnu:engel:), men hendes netdækken er str 68-71 (gl model), det lille udedækken (som sidder bedst på hende på gåture) er str 60-63 (gl model) og det store udedækken (som vi skal bruge i bil, og hvor jeg egentlig hellere ville have fleecedækkenet:mrgreen:) er str 67 (ny model)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg købte Livas i Herning, sagde BOT-damen, at fleece-dækkenerne er lidt glattere på indersiden end f.eks. netdækkenerne, så det er vigtigt at bruge benstropperne og få dem justeret rigtigt.

 

Jeg eeeeeelsker mine fleecedækkener og bruger dem meget.

 

altså i forhold til at det ellers glider rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare nøjes med at bruge stropperne:-D

 

Luna har ikke fleecedækken (endnu:engel:), men hendes netdækken er str 68-71 (gl model), det lille udedækken (som sidder bedst på hende på gåture) er str 60-63 (gl model) og det store udedækken (som vi skal bruge i bil, og hvor jeg egentlig hellere ville have fleecedækkenet:mrgreen:) er str 67 (ny model)

 

har målt Zeus fra skulderbladene og til haleroden til 80 cm, så det passer nok meget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella måler ca. 77 fra skulderblad og til haleroden. Hun bruger str. 70.

 

Se, det er sjovt det med at måle hunden.

 

Ifølge diverse hjemmesider som sælger BOT skal man måle fra start af halsen til start af haleroden. Der måler Ninja 60cm rundt regnet.

 

Hun har så prøvet JeanetteH's Lunas vinterdækken, som hedder 60-63, og vi blev enige om at det altså godt kunne være et nr. eller to mindre.

 

Nu kan jeg se at Bella skal 2 størrelser ned, i forhold til den størrelse der ligger tættest på de 77cm hun måler. Det svarer til at Ninja skal ned i en str. 55 i forhold til str. 63, som ligger tættest på hendes rygmål. Ja, kuk kuuuk :nar:

 

Det er da slet ikke til at finde ud af. Er ved at tro at de 2 hjemmesider jeg har fundet, som skriver at man skal måle fra mellem skulderbladene har mere ret, i forhold til at skulle måle fra halsens start.

 

 

Men nu tager vi ud og prøver størrelserne imorgen. Skulle ikke undre mig at Ninja skal helt ned i en str. 52 , fordi hun også er smal :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...