Hop til indhold

Pomeranien/papilion hævet under øje


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Hej, hvad kan det være? Vi var ude igår til noget 1 juledag middag, synes jeg hørte hund pev på et tidspunkt pga hun ville spise den andens hunds mad, ville ejer ikke have og skuppede til hende, så ik hvad der skete, men hun får vist mere og mere ondt? Kan vi prøve noget selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den anden person har el "sparket" til din hund for at få den væk fra maden og ramt øjet. Øjenskader skal altid tages alvorligt, så jeg ville tage til dyrlægen.... I dag!

 

Er øjet rødt? Løber det i vand? Du kan evt skylle det i noget sterilt saltvand (til fx kontaktlinser), Men nej du skalikke selv pille alt for meget. Lad dyrlægen kigge på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Går ud fra at du ikke har været hos dyrlægen endnu?

 

Der kan jo også sidde et fremmedlegeme i øjet? Skader på hornhinden kan ikke ses med det blotte øje, men ved brug at noget væske som samler sig ved eventuelle skader som dyrlægen kan se. Der kan opstå infektion i øjet, og worst case er at den mister synet.

 

Som jeg skrev tidligere så skal øjenskader tages alvorligt, og jeg ville kontakte dyrlæge med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjensalve (mod fx betændelse) til mennesker er altså ikke det samme som til dyr! Går ikke udfra at du har været på et apotek i dag og hente det, så vil bare lige informere om at holdbarheden på den slags åbnet er max 30 dage, så jeg håber ikke at du bruger "gamle" produkter til din hund - som ovenikøbet er beregnet til mennesker :shock:

 

Nej, kamillete er ikke sterilt, så det ville bestemt være dumt at proppe i din hunds øje, hvis den har en evt ridse/skade/begyndende infektion.

 

Har du i det mindste ringet til en vagtdyrlæge for at høre hvad de siger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet at dryppe det, tager det dyrlægen imorgen mindre det blir værre. Synes det går meget bedre.

 

fik et råd om man kunne smøre med kamille the? Har ik brugt drt men nogle specielt øjendråber fra øjenlæge

 

Det er saltvand, nej har ik ringet. Går bedre efter dråberne. Er ik for gammel

 

Så de specielle øjendråber fra øjenlægen er bare saltvand? Min lægeveninde skældte mig hæder og ære fra, da jeg havde brugt hundens øjendråber (som var spritnye) til min øjenbetændelse. Der er forskel på hvordan menneskekroppen og hundekroppen optager og nedbryder stoffer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...