Hop til indhold

strintende hanhund


luciente
 Share

Recommended Posts

Indtil for få dage siden havde jeg tre renlige hanhunde. Nu har jeg to renlige hanhunde og en sexmaniac på 10 måneder, der lige har været på trænings/legebesøg hos to veninder (10 uger og 1 år). Han humper alt med en puls, og når han bliver pillet ned, humper han videre ud i luften. Desværre markerede han tre gange inde i huset og jeg synes han er så klam.

Jeg kan naturligvis lade være med at tage ham med, men det er da træls. Hvad har I gjort med jeres hanhunde? Hedder det snor på og et øje på hver finger? Jeg har aldrig haft problemet før:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter havde en kort, kort periode hvor han markede indenfor når vi kom et nyt sted.

 

Vi begyndte at lufte ham helt af inden vi gik ind, og så var han i snor de første 5-10 minutter. Så var det som om det ikke var så vigtigt at rende rundt og snuse/markere.

 

Han er snart 2 år, og har ikke markeret siden han var 11 måneder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil ikke være kæk med strinteriet, mit bedste råd er at give ham ble på :mrgreen:

 

Men humperiet, hvis det er sex-relateret, der har jeg haft stor succes med at lade Isak humpe, alt det han lyster, men det SKAL være på min albue, ikke på fremmede dame-hunde. Han har givet den gas, det kulminerede ved 9-11 måneder, nu er han 14 måneder og stort set humpefri. Og jeg har ikke sagt nej eller fjernet ham en eneste gang, bare stukket albuen mellem ham og den han har humpet på, efter kort tid fattede han pointen og kom selv løbende og kastede sig over albue. Jeg blev inspireret af en anden bruger, KimC, og selvom jeg var ret bekymret for et par måneder siden, så er det en metode jeg kommer til at bruge fremover (i håb om alle hunde er præcis som Isak på det punkt :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil ikke være kæk med strinteriet, mit bedste råd er at give ham ble på :mrgreen:

 

Men humperiet, hvis det er sex-relateret, der har jeg haft stor succes med at lade Isak humpe, alt det han lyster, men det SKAL være på min albue, ikke på fremmede dame-hunde. Han har givet den gas, det kulminerede ved 9-11 måneder, nu er han 14 måneder og stort set humpefri. Og jeg har ikke sagt nej eller fjernet ham en eneste gang, bare stukket albuen mellem ham og den han har humpet på, efter kort tid fattede han pointen og kom selv løbende og kastede sig over albue. Jeg blev inspireret af en anden bruger, KimC, og selvom jeg var ret bekymret for et par måneder siden, så er det en metode jeg kommer til at bruge fremover (i håb om alle hunde er præcis som Isak på det punkt :oops:)

 

Dexter har en pude han humper... Han kommer nogen gange og "beder" om at få sin pude, så skal han lige humpe den et par sekunder, og så er alt godt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde engang en dværgpinscher tæve med samme problem. Og til dine spg ja og ja.

 

Min BC unghanhund fik da også lige en ide om indendørsstrinteri da vores en tæve var i løb, men heldigvis kun herhjemme.

 

Min pinscher fik det lært med snor og opsyn, der var dog et hjem, hvor de havde en del hunde og ikke gik så højt op i hygiejne altid havde problemet, men i alle andre hjem fik hun det lært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde engang en dværgpinscher tæve med samme problem. Og til dine spg ja og ja.

 

Min BC unghanhund fik da også lige en ide om indendørsstrinteri da vores en tæve var i løb, men heldigvis kun herhjemme.

 

Min pinscher fik det lært med snor og opsyn, der var dog et hjem, hvor de havde en del hunde og ikke gik så højt op i hygiejne altid havde problemet, men i alle andre hjem fik hun det lært.

Han har faktisk markeret i to hjem i denne uge; begge steder er der en urenlig tævehvalp. Vi har været på besøg i et andet hundrehjem i denne uge, hvor han ikke gjorde det. Jeg satser på at tage det i opløbet og så falder hormonaktiviteten vel om nogle måneder

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har faktisk markeret i to hjem i denne uge; begge steder er der en urenlig tævehvalp. Vi har været på besøg i et andet hundrehjem i denne uge, hvor han ikke gjorde det. Jeg satser på at tage det i opløbet og så falder hormonaktiviteten vel om nogle måneder

 

Ja mon ikke. De bliver normale igen ( nogle gange;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Genbrugs-griffon. I øvrigt en arbejdsom, glad og nem lille fyr. Jeg ville have forsvoret det, men jeg har fuldstændig tabt mit hjerte til kræet:hjerte:

 

Har tre griffoner herude. Mægtige hunde. Arbejdsomme, glad for andre hunde. Men en hund med sin egen mening. Den glæder jeg med til at møde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...