Hop til indhold

De dumme spørgsmål


Louisen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 321
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, og han har også knurhår på kinderne/siden af hovedet og under hagen.

 

Mjah, det har andre racer nu osse og over øjnene ;-)

Men hvis hans knurhår skal kunne fortælle ham om et hul er stort nok til at hans hoved ikke kommer til at sidde fast, så skal de jo have en længde der svarer til bredden af hans kranie. Det synes jeg alligevel er nogle lange knurhår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg vil også..:-D

 

Hvorfor har Hopsa en staffordshire bullterrier som profilbillede? :engel:

 

Kan Chihuahuaer lave tricks?(det har jeg stadig til gode at se)

 

Kan en hund og en ræv få unger sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er det vel et spørgsmål om.. Tilvænning? Det er jo ikke den normale funktion for knurhår... Altså at fornemme om der er plads til hovede eller ej...

 

Knurhår er jo brugt for at beskytte øjne og øre? Det kan du se ved at hunden lukker øjet hvis noget rør ved dens knurhår (Altså for at undgå at få noget i øjet).

 

Jeg tror simpelthen ikke på at hvis man fjerner en hunds knurhår så render den og får sit hovede til at sidde fast steder fordi den ikke ved at det er for småt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også..:-D

 

Hvorfor har Hopsa en staffordshire bullterrier som profilbillede? :engel:

 

Kan Chihuahuaer lave tricks?(det har jeg stadig til gode at se)

 

Kan en hund og en ræv få unger sammen?

 

Der er en rigtig god klikkertræner på youtube som hedder kikipup, hun har en chihuahua og en chihuahua blanding og de er SUPER dygtige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide om der er andre end mig der har bud på det :lol:

 

Jeg har et bud.. Jeg er næsten sikker på at du har forklaret det herinde før faktisk.. Jeg kan bare ikke huske det!

 

-> Eller også var det noget med at du bare synes den var ekstrem smuk, og det er en af dem du har taget billeder af :hmm:

Redigeret af Shii
Link til indlæg
Del på andre sites

Haha du er sgu alligevel ihærdig *G*

 

Jeg kan ikke huske jeg har skrevet at jeg syns den var ekstremt smuk, men det er et godt billede af en dejlig hvalp ;-)

Du havde nu i øvrigt ret, jeg har haft amstaff og har osse amstaff på mit kennelmærke, men nu er det jo ikke en amstaff der er på billedet så det er ikke det der er svaret. Da jeg lavede en profil her inde havde jeg siddet og lavet noget visitkort/banner design for showdanes, så det var egentlig bare et billede der lå lige for at smide ind på profilen. Siden har jeg ikke gidet ændre det, jeg synes nemlig selv det er irriterende når andre ændre billede eller navn, så kan jeg jo ikke huske hvem de er ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha du er sgu alligevel ihærdig *G*

 

Jeg kan ikke huske jeg har skrevet at jeg syns den var ekstremt smuk, men det er et godt billede af en dejlig hvalp ;-)

Du havde nu i øvrigt ret, jeg har haft amstaff og har osse amstaff på mit kennelmærke, men nu er det jo ikke en amstaff der er på billedet så det er ikke det der er svaret. Da jeg lavede en profil her inde havde jeg siddet og lavet noget visitkort/banner design for showdanes, så det var egentlig bare et billede der lå lige for at smide ind på profilen. Siden har jeg ikke gidet ændre det, jeg synes nemlig selv det er irriterende når andre ændre billede eller navn, så kan jeg jo ikke huske hvem de er ;-)

 

 

Nå nej, det er det heller ikke :lol: Nej det er måske heller ikke herinde på FORUM du har skrevet det :engel: (Måske i en besked et sted!) :lol:

 

Jeg er helt enig med hensyn til billedeændring også.. Jeg kan blive helt forvirret, derfor er mit billede stadig en nysgerrig 8 ugers Dexter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mjah, det har andre racer nu osse og over øjnene ;-)

Men hvis hans knurhår skal kunne fortælle ham om et hul er stort nok til at hans hoved ikke kommer til at sidde fast, så skal de jo have en længde der svarer til bredden af hans kranie. Det synes jeg alligevel er nogle lange knurhår.

 

Han har knurhår følgende steder:

 

Ved snuden - meget lange

 

På kinderne

 

Over øjnene og ude på siderne af øjnene

 

Under hagen

 

Så jeg tror, at det er knurhårene ved øjnene, kinderne og hagen, som kan bruges. Måske er det ikke deres specifikke formål, men han kan jo mærke hvis de gnider imod siderne på et hul, altså hvis de bliver bøjet meget bagover.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tror simpelthen ikke på at hvis man fjerner en hunds knurhår så render den og får sit hovede til at sidde fast steder fordi den ikke ved at det er for småt...

 

Det tror jeg så heller ikke, men den får måske en bedre føling med det. Men jeg går ud fra, at er den klog nok, stopper den med at dutte hovedet ind i hullet, når den kan mærke kinderne skrabe imod siderne.

En hund med knurhår ville måske stoppe lidt før, når knurhårene på kinderne skrabede imod, men det er jo et spørgsmål om en ekstra cm. og det er jo lige meget.

 

 

(At jeg så tror, at Taiki er ... naiv... nok til at sidde fast hvis han ikke havde knurhår, snakker vi ikke om :engel: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da også finde på lidt spørgsmål :-D

 

Er der forskel på hørelsen hos hunde, der har opretstående ører og dem hvor ørerne hænger ned over øregangen?

 

 

Jeg ved ikke med blodhunde og lignende hunde med meget lange hængeører, men på hunde hvor øret bare lige flapper ned, der kan de løfte øret helt eller halvt, og lytte.

 

Jeg har i hvert fald ikke oplevet en hund, der virkede til at høre værre end andre hunde pga. det, så jeg tror det er marginalt mindre, de evt. kan høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke med blodhunde og lignende hunde med meget lange hængeører, men på hunde hvor øret bare lige flapper ned, der kan de løfte øret helt eller halvt, og lytte.

 

Jeg har i hvert fald ikke oplevet en hund, der virkede til at høre værre end andre hunde pga. det, så jeg tror det er marginalt mindre, de evt. kan høre.

 

Men en ting er, hvordan vi synes, at de reagere.. Og en anden ting er, om det nu er sådan :)

Jeg har en hund med opretstående ører og en anden hvor øret kun lige flapper ned.. Og hende med opretstående hører MEGET bedre, hvis man skal gå udfra, hvor godt de lytter efter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men en ting er, hvordan vi synes, at de reagere.. Og en anden ting er, om det nu er sådan :)

Jeg har en hund med opretstående ører og en anden hvor øret kun lige flapper ned.. Og hende med opretstående hører MEGET bedre, hvis man skal gå udfra, hvor godt de lytter efter :lol:

 

I så fald må jeg hellere få Taikis ører tjekket for mider. Ørerne må være fulde af dem. :hmm: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...