Hop til indhold

Hjælp til hund, der knækker i sine led


MVA88
 Share

Recommended Posts

Kære altid-hjælpende HF

 

Jeg har en gadehund på 11 mdr og 13 kg., som knækker RIGTIG MEGET i sine led.

 

Hun haltede da hun var 6 mdr, og der fik hun taget røntgen, hvor det viste sig, at hendes skulder ikke helt havde sat sig endnu. Men skulderen, hendes led og alt andet så rigtig fint ud!

Hun fik en masse ro og det forsvandt hurtigt igen.

 

Hun begyndte så efter at knække i sine led, og jeg spurgte dyrlægen, om vi skulle gøre noget ved det, men fik et nej så længe hun ikke haltede, virkede til at have ondt, eller noget andet, og hun ser slet ikke ud til at registrere det.

 

Jeg købte et BoT netdækken til hende og det hjælper hende en smule - Det kan mærkes, hvis hun ikke får dækkenet på.

 

Jeg har så stille og roligt begyndt at træne hendes muskulatur op igen, og hun går fint med på 8-10 km. ture.

Hun får 3 gåture dagligt af minimum 30 min. hver, løbeture i haven (hvad men nu kan på et lille frimærke), leg med vores anden hund, og får brugt en masse energi i hundeindhegning nogle gange om ugen (så hun kan løbe sig rigtig varm, men hun får også løbet en del på stort set alle ture).

 

Hun får desuden også olie over maden..

 

Er der mere, som jeg kan gøre for hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg blevet rådet til, Tullemus :) Men selvfølgelig KUN gåture!

Nok ikke lige 8-10 km., men det var bare for at fortælle, at hun fint kan gå så langt uden at hun får problemer.

De lange ture for hende er normalt på de 5 km.. Der får hun nemlig fat i alle de forskellige muskler og på forskellige måder, da hun både når at gå langsomt, middel og hurtigt.

 

Okay.. Jeg må bare håbe, at det stoppet igen hos hende.

Gjorde du noget for din hund i den tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg blevet rådet til, Tullemus :) Men selvfølgelig KUN gåture!

Nok ikke lige 8-10 km., men det var bare for at fortælle, at hun fint kan gå så langt uden at hun får problemer.

De lange ture for hende er normalt på de 5 km.. Der får hun nemlig fat i alle de forskellige muskler og på forskellige måder, da hun både når at gå langsomt, middel og hurtigt.

 

Okay.. Jeg må bare håbe, at det stoppet igen hos hende.

Gjorde du noget for din hund i den tid?

 

Ok.:-) Der er 10 km fra hvor jeg bor og til Slagelse, så der er lige et stykke vej, så jeg tænkte, at det måske var lige i overkanten med 8-10 km.:-)

 

Er det dyrlægen der har rådet dig til det ? For jeg tænker, at der er nogle hunde, der bare bliver ved med at gå, selv om de måske ikke har så godt af lange ture :vedikke:

 

Nej, jeg gav ikke min hund noget, men du kan sagtens give tilskud med glucosamin og så se om, det bliver bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.:-) Der er 10 km fra hvor jeg bor og til Slagelse, så der er lige et stykke vej, så jeg tænkte, at det måske var lige i overkanten med 8-10 km.:-)

 

Er det dyrlægen der har rådet dig til det ? For jeg tænker, at der er nogle hunde, der bare bliver ved med at gå, selv om de måske ikke har så godt af lange ture :vedikke:

 

Nej, jeg gav ikke min hund noget, men du kan sagtens give tilskud med glucosamin og så se om, det bliver bedre :-)

 

De helt lange ture har bare været her til jul og nytår for at køre hundene trætte - Det er ikke lige med i deres hverdagsprogram! :-D

 

Ja, det var det, da hun jo skulle have bygget sine muskler op igen efter at have holdt sig i ro.. Og det er jo især vigtigt med nogle gode muller, hvis der er lidt led problemer.

Men jeg fik skam strenge ordre på, at det kun måtte være gåture :blink:

Hun er dog en hund, der viser sin træthed, og om hun overhovedet gider og sådan. Min anden hund er den type hund, der kører på, indtil hun får lov til at slappe af.. Så jeg kender til, hvordan de er :-P

 

Okay, tak :)

Jeg kan jo altid prøve for at se om det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan vil du beskrive at knække over i ledene??? Er det udenfor normal benvinkling , altså overstrækning af naturlig for ledets posion, eller lyden af, at der foregår noget forkert?????????????

 

Det er kun lyden.. Præcis ligesom når vi knækker i vores led.

Som sagt, hun er fuldkommen upåvirket af det.. Det er nok bare pyldermor her, der vil sikre sig at gøre det bedste for hende :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

De helt lange ture har bare været her til jul og nytår for at køre hundene trætte - Det er ikke lige med i deres hverdagsprogram! :-D

 

Ja, det var det, da hun jo skulle have bygget sine muskler op igen efter at have holdt sig i ro.. Og det er jo især vigtigt med nogle gode muller, hvis der er lidt led problemer.

Men jeg fik skam strenge ordre på, at det kun måtte være gåture :blink:

Hun er dog en hund, der viser sin træthed, og om hun overhovedet gider og sådan. Min anden hund er den type hund, der kører på, indtil hun får lov til at slappe af.. Så jeg kender til, hvordan de er :-P

 

Okay, tak :)

Jeg kan jo altid prøve for at se om det virker.

 

Ja, det kender jeg jo også fra min polske Rex, han havde heller ingen muskler i sine bagben, da han kom hertil, for et år siden. Der blev jeg rådet til (herinde fra), at han skulle have små korte ture, mens hans muskler blev bygget op, så jeg ikke overbelastede hans led.

 

Der er ikke noget i vejen med, at være en pylremor, det skal man være, når man har dyr :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kender jeg jo også fra min polske Rex, han havde heller ingen muskler i sine bagben, da han kom hertil, for et år siden. Der blev jeg rådet til (herinde fra), at han skulle have små korte ture, mens hans muskler blev bygget op, så jeg ikke overbelastede hans led.

 

Der er ikke noget i vejen med, at være en pylremor, det skal man være, når man har dyr :blink:

 

Han har jo sikkert heller ikke haft plads til at bevæge sig på? :(

 

Jeg har måske også fået formuleret mig en smule forkert.

Jeg startede ikke ud med at gå lange ture med hende.. Jeg startede skam også op i det små, men hun er op på nu at kunne gå de ture der - For hun skal jo netop beholde sin muskelmasse :)

 

NEMLIG! Vi holder vel bare af vores kære "små" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har jo sikkert heller ikke haft plads til at bevæge sig på? :(

 

Jeg har måske også fået formuleret mig en smule forkert.

Jeg startede ikke ud med at gå lange ture med hende.. Jeg startede skam også op i det små, men hun er op på nu at kunne gå de ture der - For hun skal jo netop beholde sin muskelmasse :)

 

NEMLIG! Vi holder vel bare af vores kære "små" :blink:

 

Nej, han har stået i en ikke særlig stor boks i 6 år, det får man ikke mange muller af :(...men det er da heldigvis gået fremad, selv om det har taget sin tid :-)

 

Og det er selvfølgelig vigtigt, at holde musklerne ved lige, ved daglige gåture :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...