Hop til indhold

Nu er Molly syg :(


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Jeg synes godt nok vi er hårdt ramt :megaked:

Molly kastede op i går morges, en lille klat sagde min mand. Jeg stod først op kl. 9.45 (er selv lidt småsyg) og der havde én af dem kastet op og Molly var lige færdig med at spise det... Så drak hun vand.

Hun havde forsøgt at spise græs om morgenen og igen da hun kom ud i haven, så vi tænker det var hende der havde kastet op. I løbet af dagen var der ikke noget og min mand havde dem selv om aftenen. Der havde hun også drukket vand (jeg havde allerede besluttet at hun skulle faste, da hun kastede op om morgenen). De havde puttet på sofaen og hun havde hostet/forsøgt at kaste op, uden der kom noget med. Da jeg kom hjem kl. ca. 22.00 var hun meget træt og slatten og ville næsten ikke komme ud og hilse. Det var bare lige godav og så ind igen. Vi lukkede dem i haven kl. 22.15 og der ville Molly bare sidde og ligge på græsset og det gør hun normalt ALDRIG, hun HADER vådt græs.

Der kastede hun en lille klat slim op med blod i. Så jeg ringede jo straks til dyrlægen. Hun sagde at der godt kunne springe et lille blodkar når de kastede op, så hvis der ikke kom mere, skulle jeg ringe til min egen dyrlæge i dag. Hun sagde dog at jeg skulle forsøge at give hende hendes hjertemedicin, men at det højst sandsynligt kom op igen og så skulle jeg ikke forsøge at give hende mere. Det kom så op ca. 15 min. senere med mere blod. Hun har ligget lidt uroligt i nat, men har ellers sovet og der er 7-9-13 ikke mere opkast. Dyrlægen havde sagt i går at hun også skulle faste i dag. Det er Molly så ikke helt tilfreds med. Hun er altid glubsk sulten. Men sådan er det. Hun fik kogt vand kl. 8.55 og det er blevet i maven. Jeg hentede vandskålen ind til hende i sofaen, så hun har ikke bevæget sig rundt. Nu må vi se hvordan dagen går og om der kommer mere, for så skal vi altså afsted. Det er jo ikke til at sige hvad det er for noget mave noget hun kan have...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som den omgang Bella lige har været igennem:( Har du prøvet havresuppe? 1 dl gryn koges nogle minutter med 1 l vand med 1 tsk salt og 1 spsk sukker. Når det har kogt, sies grynene fra og vællingen gives med sprøjte i munden. Start med en bittelille smule, vent en halv time og giv igen. Og så kun havresuppe, vand og prokolin/zoolac/canikur i et døgn.

 

Bella har rigtig svært ved at komme ovenpå igen, men har hende også mistænkt for lungeorm. Har du fået undersøgt for det for nylig?

 

God bedring med hende ihvertfald:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Æv sikke noget skidt. Håber hun snart får det bedre igen.

Der er vist mave problemer rundt omkring - det ses i hvert fald i de efterladensskaber vi løber ind i - det er alt muligt blandet landhandel :shock:

Annes opskrift på havresuppe lyder lige helt rigtig - det vil hun sikkert have godt af, at få lidt af.

 

God bedring med Molly

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

Jeg har snakket med dyrlægen igen. Hun virker meget urolig. Jeg ved ikke om det fordi hun har ondt i maven eller ondt i maven fordi hun er sulten. Dyrlægen foreslog en lille smule gastro opblødt i vand, så det har hun lige fået. Nu håber jeg det bliver i maven. Hun vil rigtig gerne spise. Hun er altid klar på noget mad. Jeg har ikke prøvet havresuppen, men har hørt det før. Vi "plejer" at bruge gastro når der er noget med mavserne.

Hun drak vand kl. 8.55 i morges og det er blevet i maven. Nu ser vi med skånekosten ellers skal hun simpelthen ind og kigges på.

Jeg fik testet begges afføring i september og der var ikke nogle orm i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været afsted med Molly. Hun kastede op igen ved 14 tiden (der var 7-9-13 ingen blod i) og i morges var der lidt blod i hendes afføring (som jeg havde med, så dyrlægen kunne se det). Så nu har vi fået taget blodprøver og hun fik noget kvalmestillende. Jeg skal også give hende Antepsin i 8 dage, 3 gange om dagen (hvis hun skulle have mavesår). Jeg skal snakke med dyrlægerne i morgen og så må vi lægge en plan, hvis hun ikke har det bedre. Hun har ingen feber, men hun skreg da dyrlægen tog den, så det tyder på hun har ondt i tarmen. Hun har også lidt ondt i maven.

Jeg er simpelthen grædefærdig. Først den ene, så den anden hund :megaked: Vi får jo næsten ikke sovet. Jeg farer jo op hver gang hun bevæger sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du kom afsted til dyrlæge med hende. Da vi havde problemer med Antons mave som hvalp, fik vi at vide at blod i afføringen ikke var så slemt, men kastede de blod op skulle de til dyrlæge med det samme. Ved Anton i sin tid var det dog "bare" en slem tarminfektion der gik over med skånekost, så det skal også nok hjælpe med Molly når hun får Gastro.

 

God bedring med hende og så får du også lige en :ae:Det er så grimt når ens små hunde er syge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly er nu også på Dipentum for tyktarmsbetændelse og hun har det meget bedre. Der er ingen opkast og ingen blod i afføringen mere. Vi fik nogle kvalmestillende tabletter med hjem til weekenden. Vi har fået svar på blodprøverne i dag og de så fine ud.

 

Vi fik jo ved samme lejlighed taget blodprøve for at se hvor stresset hjertet er i forhold til nov. og inden vi startede på hjerte medicinen. Tallene på hendes hjerte var i november 2400 og lå nu på 1800, så dyrlægen sagde at det var rigtig godt. Hvis bare medicinen kan stabilisere hjertet er det godt, men det har altså hjulpet rigtig godt ppå det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly er nu også på Dipentum for tyktarmsbetændelse og hun har det meget bedre. Der er ingen opkast og ingen blod i afføringen mere. Vi fik nogle kvalmestillende tabletter med hjem til weekenden. Vi har fået svar på blodprøverne i dag og de så fine ud.

 

Vi fik jo ved samme lejlighed taget blodprøve for at se hvor stresset hjertet er i forhold til nov. og inden vi startede på hjerte medicinen. Tallene på hendes hjerte var i november 2400 og lå nu på 1800, så dyrlægen sagde at det var rigtig godt. Hvis bare medicinen kan stabilisere hjertet er det godt, men det har altså hjulpet rigtig godt ppå det.

 

Åhh..hvor er det godt, at høre, at det går meget bedre med Molly :-D..både med hjerte og mave. Krydser fingre for, at det bliver ved med, at gå den rigtige vej :x:

 

Stort :bighug: til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...