Hop til indhold

Advocate - kan det forebygge lungeorm?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat
Sikker? Der står nemlig kun hjerteorm, og så en henvisning til at hjerteorm spredes af myg:vedikke:
Helt sikker..jeg spurgte ude på fødevarestyrelsen da Zorro skulle til Færøerne..Min dyrlæge havde sagt det var nok, men for en sikkerhedsskyld så man ikke stod der og spillede langhåret
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har nøjagtig de samme symptomer som sidste år:

 

-harker (siger haaaarhhhhh med meget luft)

-slår våde/boblende bøvser

-madlede

-sløv, træt, vil ligge ude

-ingen feber

 

Det er svært at kende forskel på kennelhoste og lungeorm (hvis man ikke har en positiv afføringsprøve), men det kunne principelt godt være kennelhoste. Men taget i betragtning at hun er vaccineret med næsespray, at hun har boet sammen med en hund med aktiv kennelhoste i september (og derfor burde have dannet antistoffer), at hun ikke har feber og sidst men ikke mindst min mavefornemmelse, så tror jeg at det er orm.

 

Vi får svar på prøverne på fredag, og hun bliver, uanset hvad, sat i behandling.

 

Men Tullemus, jeg synes du skal få samlet prøver og få hende testet. Hvis en har det, skal alle behandles.

 

Er der nogen af Dúné hunde der har haft det før? Bella var ret syg hver gang hun fik en pille, og MissMenelli fortalte at hendes Bamse også var ramt under behandlingen. Så det ER en skrap kur at komme igennem for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har nøjagtig de samme symptomer som sidste år:

 

-harker (siger haaaarhhhhh med meget luft)

-slår våde/boblende bøvser

-madlede

-sløv, træt, vil ligge ude

-ingen feber

 

Det er svært at kende forskel på kennelhoste og lungeorm (hvis man ikke har en positiv afføringsprøve), men det kunne principelt godt være kennelhoste. Men taget i betragtning at hun er vaccineret med næsespray, at hun har boet sammen med en hund med aktiv kennelhoste i september (og derfor burde have dannet antistoffer), at hun ikke har feber og sidst men ikke mindst min mavefornemmelse, så tror jeg at det er orm.

 

Vi får svar på prøverne på fredag, og hun bliver, uanset hvad, sat i behandling.

 

Men Tullemus, jeg synes du skal få samlet prøver og få hende testet. Hvis en har det, skal alle behandles.

 

Er der nogen af Dúné hunde der har haft det før? Bella var ret syg hver gang hun fik en pille, og MissMenelli fortalte at hendes Bamse også var ramt under behandlingen. Så det ER en skrap kur at komme igennem for dem.

 

Stakkels Bella :ae:

 

Nej, ingen af mine har haft det før, men det kunne da godt være, at jeg skulle overveje, at få dem testet for en sikkerheds skyld. Så er man da, på den sikre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lungeorm, selvom afførringsprøven var negativ. En blodprøve viste forhøjede T-celler for parasitter, så nu får hun panacurpiller i 5 dage. Om det fremover bliver forebyggelse eller rutinemæssig ormekur, ved jeg ikke endnu. Men husk at symptomerne varierer fra hund til hund. Jeg er nok heldig at symptomerne er så tydelige hos min hund, men få det tjekket nogle gange om året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...