Hop til indhold

Se Søster Lagkage og Lykkeliv.. brødre :-)


Gæst Janni privat
 Share

Recommended Posts

Gæst Janni privat

Her er hvertfald nogle billeder af Vidi..Halfdans bror..

Ikke så meget pels..Vi er ved at bygge en ny så han kan komme med på udstilling i år (:x2::x2::x:)

 

vidi 001.JPG

 

vidi 004.JPG

 

vidi 006.JPG

 

vidi 008.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvordan gøres det??
Er du seriøs?

Nu svarer jeg hvertfald seriøst :mrgreen:

 

 

Sørger for at holde den totalt filterfri fra den er 2 cm til den er som man vil have den (det er hver anden dag pånær i våde perioder hvor den børstes og tørres HVER gang den har været våd).. fjerner den matte dobbeltpels forsigtigt..

Børster ikke i tør pels.. 2 mdr før den første udstilling begynder man at rette til de steder man ved der ses fejl.. og få startet den rette runding på manken op medmindre hunden selv får slidt den til..

Ingen halsbånd på dagligt, og kun halvkvælkæde når vi går tur.. og INGEN løften i nakkepelsen.. Pelsen knækker i nakken og så får hunden tyrenakke og ser ud som om hovedet er sat direkte på skuldrene (Hej Athena :roll:)

Vask hver 3 dag :genert:

 

Det er såååååååå meget nemmere ikke at klippe dem ned, men bare lade dem beholde pelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du seriøs?

Nu svarer jeg hvertfald seriøst :mrgreen:

 

 

Sørger for at holde den totalt filterfri fra den er 2 cm til den er som man vil have den (det er hver anden dag pånær i våde perioder hvor den børstes og tørres HVER gang den har været våd).. fjerner den matte dobbeltpels forsigtigt..

Børster ikke i tør pels.. 2 mdr før den første udstilling begynder man at rette til de steder man ved der ses fejl.. og få startet den rette runding på manken op medmindre hunden selv får slidt den til..

Ingen halsbånd på dagligt, og kun halvkvælkæde når vi går tur.. og INGEN løften i nakkepelsen.. Pelsen knækker i nakken og så får hunden tyrenakke og ser ud som om hovedet er sat direkte på skuldrene (Hej Athena :roll:)

Vask hver 3 dag :genert:

 

Det er såååååååå meget nemmere ikke at klippe dem ned, men bare lade dem beholde pelsen

Ja du kan tro jeg er seriøs og tak for svar - jeg kender mange opdrættere af forskellige racer, men nu jeg tænker over det er ingen af dem pelsracer, så jeg ved vitterligt intet om det. Så jeg læser "bygge ny pels" og tænker.... øhm, hvorfor, hvordan og har den hund ikke pels? :-D

 

Har han været klippet ned og pelsen er derfor noget rod, eller hvordan?

Shit et arbejde ihvertfald, det er jeg ikke misundelig på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja du kan tro jeg er seriøs og tak for svar - jeg kender mange opdrættere af forskellige racer, men nu jeg tænker over det er ingen af dem pelsracer, så jeg ved vitterligt intet om det. Så jeg læser "bygge ny pels" og tænker.... øhm, hvorfor, hvordan og har den hund ikke pels? :-D

 

Har han været klippet ned og pelsen er derfor noget rod, eller hvordan?

Shit et arbejde ihvertfald, det er jeg ikke misundelig på ;-)

 

På en udstilling for 1½ år siden var der 2 mynder der hoppede på ham da vi stod og ventede på at komme i ringen.. HAn skreg som en besat, og siden har han været bange i ringen..og steder hvor dar var mange mennesker samlet..

Vi trænede og trænede men intet hjalp..

Jeg tænkte jeg ville klippe ham ned og give ham et par måneders ferie og så starte op igen.. Han blev klippet ned i april, som i skaldet.. Så fik han striktrøje på (tætsiddende trøjer har jeg haft succes med hvis hunden er blevet virkelig skræmt)... Hele sommeren og efteråret er han blevet ringtrænet og trænet i menneskemængder..Dag efter dag i myldretiden på gågaden med hunde 4-5 andre hunde som aldrig bliver bange, uanset hvad.. Så fjernede vi en hund af gangen hver 14 dag.. Nu kna han klare menneskemængder..og ringtræningen går også godt..Bordet har heldigvis ikke været hans problem..Det forbandt han åbenbart ikke med de hunde... Og vores ringtræner er kanonsød og klog..så i starten handlede vi 3 mennesker og 6 hunde i en klump..siden havde vi en hund hver og nu kan han gå alene uden at få paranoia..Han har været på et par skuer og er blevet BIR :banan: men han er blevet trukket fra store ring hver gang fordi han sidst på dagen er blevet nervøs..

 

Haha nej han har næsten pels nok.. Han er en godt bygget hund så han kan godt bære at pelsen bliver noget længere og hovedepels, ører og skæg burde også vokse lidt mere... men en 5 cm mere ville klæde ham.. Om et halvt år (7-9-13) hvis han kommer sig over sin skræk så bliver han en vinder..Han har et fremragende hovede..oog han er begyndt at "sætte sig" i kroppen så han ikke længere dingler :mrgreen:...

 

Pelsen er ikke decideret rod, jeg sørger jo for den ikke filtrer.. men han skal ikke gå mange dage før han er et stort filter.. Det er vi først ovre når pelsen blvier lidt længere

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk - jeg fik ødelagt en tæve grundet et overfald. Tæven var hvalp på ca 5 mdr. og hun var med i Hillerød for at opleve udstilling i ro og mag uden at skulle noget :???:

Det er en hund der bor hos en i aftale om et kuld senere, det blir så ikke aktuelt. For fanden hvor blir man træt af andre menneskers uforsigtighed indimellem.

 

Så fedt at I har fået arbejdet frygten ud af ham her, det er typisk at der skal ske noget med den hund der lover bedst. Jeg håber han holder og kan gå ind og give noget baghjul snart :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Suk - jeg fik ødelagt en tæve grundet et overfald. Tæven var hvalp på ca 5 mdr. og hun var med i Hillerød for at opleve udstilling i ro og mag uden at skulle noget :???:

Det er en hund der bor hos en i aftale om et kuld senere, det blir så ikke aktuelt. For fanden hvor blir man træt af andre menneskers uforsigtighed indimellem.

 

Så fedt at I har fået arbejdet frygten ud af ham her, det er typisk at der skal ske noget med den hund der lover bedst. Jeg håber han holder og kan gå ind og give noget baghjul snart :5up:

Mne hvorfor kommer folk på udstillingerne når de ved deres hund ikke kan lide andre? Den slags ser jeg aldrig i tjekkiet, Slovakiet og slovenien.. Der passer folk så meget på deres "farlige" hunde. Sørger for de bliver holdt på afstand osv..

Stakkels din tæve... Og nogle af dem får man aldrig rettet op igen.. Det er sq så sørgeligt..

Selvom man får trænet dem så sidder det i dem alligevel.. Lige da Bobo kom til DK var der en DDB der sprang ud med et brøl og landede på ham. Vi trænede og trænede og han kom faktisk ret hurtigt på ret køl igen..troede han var helt ovre det indtil en dag jeg opdagede at de er han slet ikke.. Han får "jeg kan ikke se dig" blikket på men søger alligevel tæt hen på os når vi går..Og hver fiber i kroppen er spændt, klar til flugt.

Jeg håer også han holder..Selvom der sq ikke er ret mange andre ned os selv han kan give baghjul :mrgreen: Det vrimler jo ikke just med løver på udstillingerne

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er han fin janni! og sikke en trist historie. synes ikke, at han ligner halfdan så meget? måske i bygning, men det er jo lidt svært med forskellig frisure. har han ikke ret meget dannes udtryk? og når du beskriver arbejdet med at få pelsen lang, forstår jeg godt, at vi altid kikser omkring denne længde. halfdan er jo i sele hver dag + ofte dækken + bades sjældent og får lov at lufttørre - så er det vist doomed. han skal snart klippes ned, når jeg lige har et par timer i overskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
hvor er han fin janni! og sikke en trist historie. synes ikke, at han ligner halfdan så meget? måske i bygning, men det er jo lidt svært med forskellig frisure. har han ikke ret meget dannes udtryk? og når du beskriver arbejdet med at få pelsen lang, forstår jeg godt, at vi altid kikser omkring denne længde. halfdan er jo i sele hver dag + ofte dækken + bades sjældent og får lov at lufttørre - så er det vist doomed. han skal snart klippes ned, når jeg lige har et par timer i overskud.
Tak :mrgreen:

Og ja det er derfor..Det har jeg prøvet at fortælle mange gange hahaha..Pelsen fejler ikke noget, den kræver bare en masse arbejde hvis man vil have den lang igen.. Jeg siger også altid hvis du vil have den lang igen så filter den ud, klip ikke ned..Det er et pelshelvede at komme op i længde igen..

Men de er jo også kære i kort, og temperamentet ændrer sig jo ikke lige meget hvor meget man klipper dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Og så fangede jeg lige et par stykker af Nephew (Lions of Denmark Absolute Amarula)Modjos bror..

Desværre var Jonathans bare teenage ben med på de fleste, så må have taget nogen nye uden grimme stikkelsbær ben:evil:

 

10.1.2013 042.JPG

 

10.1.2013 049.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så fangede jeg lige et par stykker af Nephew (Lions of Denmark Absolute Amarula)Modjos bror..

Desværre var Jonathans bare teenage ben med på de fleste, så må have taget nogen nye uden grimme stikkelsbær ben:evil:

 

[ATTACH=CONFIG]102497[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]102498[/ATTACH]

Hvor ER han langpelset :lol:

 

Han har lidt triste øjne, har han ikke? Ellers er han fiin :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvor ER han langpelset :lol:

 

Han har lidt triste øjne, har han ikke? Ellers er han fiin :lun:

Det ville du også have hvis du sad på Jonathans arm..Så ville tårerne stræømme ud af dine øjne..Ja og så som MB siger..Jordden er våd..det er koldt og han gider da ikke være beskidt..Han kunne godt nøjes med et bad hver 3 måned :mrgreen:

han kommer kun i bad fordi de andre får pisset på ham når han skal snuse under dem mens de strinter for grumt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Det er garanteret regnvejr :lol: Han er jo en angelbaby :P De har vist lidt for vane at afskye vand.. og mudder

 

Han er ellers sød :-)

Tark..han er da vokset lidt siden du så ham sidst :lun:

er de sq alle sammen... Selv Heartbeat som gik på juleferie og den første uge tog 2 kg på..Nu skal han bare tabe sig inden vi skal udstille..Så nu er han fornærmet og skriver klager om hvordan jeg sulter NOGEN (det er ham)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...