Hop til indhold

Skiferie med hund

Raenil
 Share

Recommended Posts

Hej,

Ansporet af luksusfælden kom vi til at snakke om vores prioriteringer og derfra gik snakken til skiferie.

Har i prøvet at være på langrendsskiferie med jeres hund? Fungerede det? Kunne den komme med på turene og pløjede den sporene op til stor gene for de andre skiløbere?

Eller er det bare en dum ide om at have hunden med ude i den vilde natur sammen med den lykkelige familie?

Vi forestille os egentlig ikke de store vildmarksture i telt, men er nok mere til en hyttetur med varm kakao i flasken og korte skiture.

Udvid gerne snakken til andre hytteture med hund - jeg er åben for input.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke været på skitur, MEN vi har været på "hytte tur" med hund, og det er bare fantastisk! Det gør vi afgjort igen! Selvfølgelig kan man ikke på samme måde tage en lang aften ud og spise osv. men vi elskede bare at sidde foran pejsen om aftenen, og spise og hygge og.. Ihh får helt lyst til at tage afsted nu :lun:

Hunde-hytte ferie er bare FEDT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft hundene med på ferie, for jeg vidste, at de ville komme til at sidde alt for mange timer alene i hytten, fordi jeg gerne ville ting, som de ikke nødvendigvis kunne være med til. Men nu har jeg jo Bobo, som under ingen omstændigheder skal passes af andre, fordi han så måske vil tro, at han skal bo et nyt sted igen og det vil jeg ikke have. Så jeg læser lige med, så jeg forhåbentlig kan få lidt input om hunde-venlige ferier :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke været på skitur, MEN vi har været på "hytte tur" med hund, og det er bare fantastisk! Det gør vi afgjort igen! Selvfølgelig kan man ikke på samme måde tage en lang aften ud og spise osv. men vi elskede bare at sidde foran pejsen om aftenen, og spise og hygge og.. Ihh får helt lyst til at tage afsted nu :lun:

Hunde-hytte ferie er bare FEDT!

Ret nøjagtigt hvad vi drømmer om. Hunden ligger og hviler sig under bordet efter en lang dag i naturen. Børnene leger med legoklodser på gulvet foran pejsen. :-)

Jeg har aldrig været på langrend med hund, men har boet i Norge og rigtig mange nordmænd har hunden med på skiture. Et løbebælte på dig og en snor i hunden, og så er det godt at lærer hunden en stopkommando ;-)

Jeg glæder mig selv til at prøve det, når jeg flytter tilbage til Norge :-D

Det med løbebæltet havde jeg ikke lige spekuleret på - lyder interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde der bor i norge, hun har sin 5 år gamle labrador hund med på langrendski, Et løbebælte om maven og en line på ca 3 meter og så løber den foran eller på siden. Men de første mange ture var viste ikke nemt, da hunden ville stoppe op og snuse hele tiden, grave i sneen, rulle sig og zig zaggede det meste af tiden.

Jeg har altid haft Teitur med på alle mine ferier, men de har så forgået i danmark og ikke på ski. Men tilgengæld har han været med på kanotur i 4 dage 2 somre og han har været med på et utal af campingture i telt og på vandreture. Det er gået rigtig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites