Hop til indhold

Vores hund er stresset og usikker


Gæst stwigs
 Share

Recommended Posts

Til Trådstarter.

Jeg vil lige sige, at en adfærdsbehandler under uddannelse , uden rutine, nok ikke vil kunne hjælpe jer , da jeg synes jeres problemer er for store.

Og lige tilføje, at Karen Frost fra Hund +´Træning jo bor i Tåstrup, vist et sted ved det nye ved City 2. Så måske er I nærmest naboer.Så kunne I vel evt spare betaling for kørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle.

Tusind tak for jeres input. Jeg læste beskederne op for min mand i går, der får svært ved at skulle ændre på hans liv for Frejas skyld. Han arbejder 12 timers vagter både nat og dag, så det bliver svært at finde rytmer der kan passe ind i vores liv- derudover har vi et meget spontant liv hvor vi pludselig tager ud og spiser, eller pludselig får en idé til at gøre noget andet... derfor kræver det lige en længere snak sammen, så vi kan komme frem til den helt rigtige løsning der holder for os alle sammen.

Hans bekymring går på at vi aldrig får vores liv tilbage hvis vi først begynder at leve et liv i et skema, så det er en kæmpe udfordring for ham, der ikke vil være i stand til at lufte hende når han fx skal sove efter en nattevagt.

 

Vi taler videre om disse gode indlæg, og så vil vi få lagt en plan for hvad vi gør. Hvis I er interesserede i at høre hvad der sker, så vil jeg meget gerne vende tilbage når vi ved det. I har sat tankerne i gang, hvilket vi håbede at I ville gøre. TUSIND TAK! Det var lige hvad vi manglede, og nu skal der helt sikkert ske noget for vores lille hunds skyld.

En særlig tak til Shii og Ninjamor.

 

Mvh Sara

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sassy & Bella

Hvis hun går og har ondt, kan det sagtens være løsningen på problemet, at hun slipper af med evt. smerter. Jeg har oplevet, hvordan en ellers kærlig og nærværende hund træk sig væk fra kontakt pga. uopdagede smerter. Hun blev sit gamle søde selv igen, så jeg vil da anbefale, at i får undesøgt om det kan være en del af problemet med jeres hund. Men jeg ved det jo desværre ikke.

Ang. den dyrlæge, så ville jeg opsøge en anden. ja, nogle hunde er mere umodne end andre, men det du beskriver lyder bestemt som mere end bare umodenhed særligt, når hun er 3 år. Held & Lykke med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

OPFØLGNING:

 

Kære interesserede.

Først og fremmest er min mand og jeg meget glade for, at I var så hurtige til at komme med input og vedledning af vores forvirrede Freja.

 

Siden indlæggene er der sket lidt mere:

Jeg skrev til 'the touch' som skrev at jeg skulle skrive noget mere uddybende, men som dernæst aldrig skrev tilbage. :(

 

Jeg fandt tilfældigt en hjemmeside af Karina Rasmussen (hundesprog.dk), og skrev til hende. Hun svarede mig prompte og foreslog at vi læste hendes bog: 'Hundesprog - Hund & Hvalp i Harmoni', hvilket vi gjorde med det samme.

Jeg må sige at denne bog har været en kæmpe øjenåbner! Jeg kunne med det samme se hvor problemet lå henne, og det var slet ikke i Freja. Min mand og jeg har igennem lang tid været uenige omkring opdragelse fordi han syntes at jeg pylrede hunden og gav hende for meget opmærksomhed, mens jeg syntes at han var for sur og tvær. Det viste sig at min kære mand havde ret. I bogen står der at man skal vise hvem der er leder af flokken, og jeg har sendt fuldstændig forvirrende signaler til vores Freja.

 

I forgårs startede vi metoderne, og det går allerede stødt fremad. Freja er selvfølgelig forvirret og skal lige finde ud af at jeg ikke hopper og springer for hende, men hun er en klog hund der hurtigt tager ved lære synes jeg. Før kunne hun komme rendende og glo på mig hele tiden, men nu ignorerer jeg hende og giver hende ikke øjenkontakt. Og jeg må indrømme at hun for første gang blev liggende i kurven da jeg stod op. Det var en befrielse at hun ikke længere står og ånder mig i knæhaserne, men ved at der vanker opmærksomhed når JEG kommer til hende.

 

Så alt i alt går det godt, og der ligger en masse træning foran os..

Hvis det viser sig at vi ikke kan få hende til at slappe af og blive harmonisk (som vi dog er optimistiske omkring), så lægger vi penge i en adfærdsbehandler.

 

Endnu engang tak! :)

 

Hilsner fra Sara, manden og Freja-hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har fulgt denne tråd på sidelinjen og må sige jeg er rigtig glad for at der nu sker noget godt til fordel for jer alle. Jeg kender ikke Karina Rasmussen, andet end fra hendes hjemmeside - men da hun jo træner efter Jan Fennells metoder så kan jeg kun tilslutte at det er noget der virker.

Held og lykke med træningen fremover :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...