Hop til indhold

Ældre hunde laver narrestreger.


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder lige og læser om en hvis 2 hunde er "kommet til" at spise lidt af deres madras.

hundene er voksne.

 

Der er så flere, både hvalpe ejere men også voksen hunde ejere, som nikker genkendende til fænomenet.

 

Ved voksen hundene er det kun noget der hænder en gang imellem.

 

 

 

Men hvad kunne man tror var grunden til at velfungerende voksne hunde engang imellem får et behov for at lave narrestreger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at ældre hunde laver "narrestreger" af helt samme årsager som unge hunde.. Understimulering, stress, usikkerhed, angst ovs..

 

Sheila laver en del "narrestreger" her i hendes senior alder..der skal nemlig ikke så meget til før hun bliver utryg eller føler sig lidt for alene og så ødelægger hun papir..Hun tager også fra bordet, hvilket hun aldrig gjorde som ung, men det er noget hun mener hun har ret til , hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Den ene af min mors hunde (de er 15) fik for et års tid en ting med, at alt der lå på hendes sofabord skulle spises, når hun var på arbejde. Den anden laver ikke ulykker. Jeg tror det var på grund af kedsomhed fordi min mor ikke kunne give ham opmærksomhed, når hun var på arbejde. Han har både legetøj, mad og sin bror, så det lyder lidt som et oprør. Han holdt dog op igen efter to fjernbetjeninger og en kaffekop med kolde kaffe i :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores tidligere hund besluttet i sin alderdom han måtte være i sofaen (aldrig været tilladt)

 

I starten kunne vi se han havde været der pga. poteaftryk når vi ikke var hjemme,

Men da han blev smådøv og ikke altid hørte vi kom hjem... og han så lå i sofaen.. skyndte han sig at ligge sig med lukkede øjne eller kigge den anden vej hvis vi kom tæt på..

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Vores tidligere hund besluttet i sin alderdom han måtte være i sofaen (aldrig været tilladt)

 

I starten kunne vi se han havde været der pga. poteaftryk når vi ikke var hjemme,

Men da han blev smådøv og ikke altid hørte vi kom hjem... og han så lå i sofaen.. skyndte han sig at ligge sig med lukkede øjne eller kigge den anden vej hvis vi kom tæt på..

 

:lol:

 

Åh, det gjorde mine forældres gamle hund også :D Hun havde sit tæppe lige ved siden af sofaen, men det var tydeligt, at hun sneg sig derop når mine forældre og jeg selv var taget på arbejde. Til sidst var hun så gammel og tung i røven, at hun så var nødt til at få hjælp, når hun skulle ned igen, så hun ikke faldt forover og hun så MEGET flov ud :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker, at det kommer an på hvad der menes med narrestreger. Vores Bella vil jeg mene laver narrestreger, men det handler ikke om at ødelægge ting, men mere om at være lusket og udspekuleret. Det er helt tydeligt, når Bella er i det humør, for hun ligger sig nærmest som en kat der er klar til angreb og begynder at brumme, når vi lader som om vi ikke ser hende.

 

En anden ting er, når jeg forbereder en opgave til hende, kan man se hele hendes ansigt nærmest krølle sig sammen. Så er vi også klar over, at hun både tænker over opgaven, men også hvordan hun kan snuppe noget af maden fra os.

 

En episode i sommers, hvor kæresten, min bror og mig lagde sten i haven, havde vi sat os og tog et hvil. Pludselig hører jeg en brummen bag mig og to sekunder efter bliver jeg "angrebet" bagfra og væltet omkuld, dog mest af chokket. Da jeg kigger bagud, ser jeg Bella i legebuk og vil jagtes.

 

Det vi oplever er leg, med et tvist af ballade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ældste beagle er 8 år. Hvis nogen laver nar streger så er det ham :mrgreen:

Han er nogle gange så "skrækkelig" på den post - "hvis jeg lige stjæler "mors" briller - ellers hendes papir så kommer hun lige og nusser mig" - man kan høre Charlie tænke sådan:mrgreen:

Det virker ligesom sådan en slags leg han udfører en vane - for det er altid på et bestemt tidspunkt - f.eks. når det er ved at være madtid

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...