Hop til indhold

Rallytræningstråden 2013


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

  • Svar 509
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvordan er det med højrehandling i ekspert? Eller er det først i champ?

 

Det er først i champ. I åben skal sideskiftet vist efterfølges af et sideskifte eller mål.

 

Ja, sådan er det i åben. Det var mere ekspert, jeg var bekymret for :mrgreen: men det er fint så, hvis der ikke er højrehandling i den

 

I 2013 er der først højre handling i champ.

 

I 2014 kan vi komme ud fra den, vi kender fra åben med skift efterfulgt af skift-tilbage allerede fra øvet (tror jeg at det var)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Så har Cassi og jeg taget den første omgang træning af æresplads i sit herhjemme på stuegulvet. Jeg tænker hvis ikke hun kan sidde stille herhjemme i den tid, så kan hun heller ikke til konkurrence. Der er to måneder til næste konkurrence, som er i DKK og er øvet med alle de nye skilte. Ugen efter skulle der være prøve i DcH, og jeg bruger DKK konkurrencen til at vurdere om vi har styr på de nye øvelser i øvet eller om vi skal blive der lidt længere.

 

Jeg er ikke i tvivl om at den æresplads bliver det mest problematiske for mig når vi engang kommer i ekspert, og jeg har jo mulighed for at blive i øvet i DcH liiiiidt endnu. Af og til virker det som om Cassi har myrer i rumpen, for det med at blive det samme sted er meget svært.

 

Jeg overvejer også at blive i øvet, og så når andre er inde at gå deres bane, så simpelthen træne æreplads ude på sidelinjen og med mulighed for at belønne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra kursus i de nye skilte. Det var en meget hyggelig dag, og jeg fik det gjort meget klart hvilke øvelser der skal arbejdes med. Og samtidigt fik jeg også bekræftet at nogle øvelser faktisk fungerer rigtig godt allerede.

 

Vi havde dog en mindre diskussion, og kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres mening :blink: Vi har nu fire øvelser hvor man skal sende hunden fremad. De to springøvelser med ro og efterfølgende indkald tilbage over springene, fremadsendelse til kegle og gå hen og læg dig øvelsen.

Min tilgang er således, Cassi skal altid løbe ligefrem indtil hun får besked på andet i den retning som jeg ser i. Det fungerede fint, og er der lidt skævhed, jamen, så kan jeg faktisk dirigerer hende et skridt eller to og så er hun hvor hun skal være.

Der er flere grunde til at jeg gør det på denne måde. Primært fordi jeg har en hund der er forfærdelig til at se ting i kasser. En kegle er ikke en kegle hvis den pludselig er flyttet en meter, en kegle er ikke en kegle fordi det i dag er mandag, feltet er bestemt ikke det samme fordi det lige er den anden vej vi skal løbe.

En anden grund er at hvis hun så endelig skulle fange at det er det hun skal med de to ting, jamen, så får hun pludselig ild i rumpen og kan bare ikke sætte sig ned, for hun skal bare afsted, for det er jo skide skægt. Og det er ved samtlige øvelser. Jeg oplevede mange langsomme sit på den sidste bane fordi hun hver gang hun havde været inde skulle lave en af de øvelser hvor hun skulle sendes frem.

 

En fremadsendelse er altid det samme, og hun kan ikke umiddelbart knytte den til noget, da hun lige så ofte laver den når vi står uden noget der kan trække i hende.

 

Diskussionen gik så på om det ikke var bedre at lære hende bare at tænke hey felt, det er det jeg skal løbe ud i. Selv synes jeg det er rart at jeg har kontrol over hvor hun skal løbe hen, så hun ikke bare selv tage initiativet til det. Men jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres holdning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har baglænskædet keglen og er i gang med det samme for feltet.

 

Jeg vil godt have, at hun har en forståelse for øvelsen i stedet for bare at rende fremad. På den måde undgår jeg også dumme fratræk for for meget dirigering hen til keglen/feltet.

 

For at undgå for meget kassetænkning træner vi så, at vi står forskelligt i forhold til keglen - både afstand og vinkel - og sender både fra højre og venstre. Så øvelsen er aldrig ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også gjort her, og hun kan være rocker sej til at løbe ud til keglen i dag på kommando(en gang med belønning, og så er hun ikke tilt stoppe :blink:). Dagen efter er hun rigtig blondinedum og har ALDRIG set en kegle i hele hendes liv. Det skal lige siges at jeg kun en gang i dag oplevede at hun skulle dirigeres lidt, og det var fordi hun havde en pote uden for feltet, og hvis hun så skulle dække var der måske lige pludselig en halv Cassi uden for feltet. Ellers gjorde hun det perfekt hver gang, og med fint tempo. Og jeg tænker, det må da være billigere at sige bak til hende, så hun lige kommer ind i feltet med den sidste pote, end at lave øvelsen om :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...