Hop til indhold

HJÆLP!!!!! Maggie tisser hver 5. minut!


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

De er sådan noget lyserød noget:oops:

 

Manner, jeg så et indlæg her om en skinketerne på en sko eller sådan noget og tænkte mig ikke om selv, købte det bare og tænkte det var en god ide. Jeg pander lige mig selv een i hovedet. Dyrlægen siger heldigvis at jeg om jeg så havde givet hende hele pakken ikke kunne have saltforgiftet hende med dem. Puha

 

uuuha... Men dyrlægen sagde ikke at du bare skulle fortsætte med at give hende skinke, vel?

 

Unge hunde kan som regel godt tåle lidt salt......... Hvis de er raske... Det er hvis der i forvejen er noget galt at man skal være meget forsigtig med salt.

Og hunde kan jo ikke sådan fortælle hvis de har det skidt, så man kan risikere først at opdage at der er noget galt når de er rigtig syge.

 

Derfor er det bedst helt at undgå salte ting til hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Jo, jeg giver hende kun hendes foder nu, selvfølgelig, jeg skal ikke lave flere fejl nu! Ved ikke hvorfor jeg var så optaget af at finde en ny godbid, tror jeg prøvede at tænke på andet end at Maggie kunne være syg. Hun er i øvrigt fuldstændig upåvirket, glad og frejdig, drikker stadig for meget vand, men tisser idag ikke det hele ud konstant.

Og i øvrigt, stor tak til dig Birgitta, det er skønt at der er andre der sådan "følger med" i ens bekymringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er sådan noget lyserød noget:oops:

 

Manner, jeg så et indlæg her om en skinketerne på en sko eller sådan noget og tænkte mig ikke om selv, købte det bare og tænkte det var en god ide. Jeg pander lige mig selv een i hovedet. Dyrlægen siger heldigvis at jeg om jeg så havde givet hende hele pakken ikke kunne have saltforgiftet hende med dem. Puha

 

skinketern på sko var mig :oops: det var vores første hvalpetræningstime vi havde skinketern med som godbidder, men eftersom Karla tissede ekstra meget og havde ret blød afføring dagen efter gik vi væk fra det....

 

Derefter prøvede vi bacontern, det gik fint - men KUN hvis vi køber høj kvalitets bacon .... sådan nogle billige bacontern fra Fakta dem spytter barnet sgu ud igen :eek: desværre er der ret meget salt i bacon, så det er vi også gået bort fra...

 

Sidste gang til træning havde vi røget medisterstykker blandet med hendes hvalpefoder....

 

Hendes yndlingsgodbidder er kogte og bagte leverbidder elller kogt kød blendet med havregryn og bagt hårde i ovnen :mums: mums filibaba... men de kan ikke holde sig ret længe desværre, så laver dem kun i små portioner af gangen og har derfor sjældent nok til træningstimerne - der går jo maaaaange godbidder til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Ja, sådan er det jo med sådan nogle dygtige hunde, de får godbidder hele tiden så vi skal bruge mange med de superhvalpe. Haha

Synes godt nok at det er svært med hundehvalp, elsker hende så meget at det gør ondt og får det helt skidt når jeg nu har gjort noget forkert som med skinketernene så er bare lykkelig for det ikke kun er mig der har givet hundebabyen saltet mad. Nu karla også tissede af de skinketern der, så må jeg håbe det bare var det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså..... Når der er tale om små hunde, så kan man tage en klump hakket oksekød og svitse det på panden, så det bliver til løst fnuller ligesom millionbøf. Og det raslefryser man så ned. Altså man putter det i fryseren og ryster posen eller dåsen nogle gange under nedfrysningen.

 

Når man så skal ud og træne, så hælder man lidt af det frosne fnuller i en guffepose. Det tør hurtigt, og det skal såmænd nok holde sig den dag man skal bruge det..... Man skal bare huske at bruge det op eller smide resterne ud når man kommer hjem.. --Hvis det ligger glemt i en lomme i en uge.... ydirk... så stinker det... :badr:

 

Større hunde, --som Silke-- kan man stege en kotelet til eller en skive af hvilketsomhelst stykke fersk råt kød man nu har i huset. Bare ikke fisk, det er for løst i det.

Og efter stegningen kan man skære kødstykket ud i små tern. Hvis der er for mange, så kan man fryse nogle af dem ned så de ligger klar til næste gang der er brug for det. --Det nemmeste er jo at bruge middagsrester når familien skal have reelt kød.

--Jeg har altid lavet et lager af tern når jeg har lavet steg til aftensmad. Det holder jo sig fint i fryseren.

--Når Silke og jeg har skullet til prøver, så har jeg stegt en cuvette dagen inden. Og så har vi haft cuvettetern med til træning.

Selvfølgelig uden salt. Man KAN godt vente med at salte aftensmaden til den står på bordet...

Men jeg tror godt at hunde kan tåle -og lide- krydderier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg vil bringe forvirring i tråden, men der er altså også nogle der siger det ikke er godt at steget kødet (også dyrlæger og ernæringsdimser). Men anbefaler at koge kødet uden noget tilsat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke fordi jeg vil bringe forvirring i tråden, men der er altså også nogle der siger det ikke er godt at steget kødet (også dyrlæger og ernæringsdimser). Men anbefaler at koge kødet uden noget tilsat.

Narh, man behøver jo ikke at sortstege det... Vi mennesker har heller ikke godt af stegt kød, men vi steger det alligevel.

---Men kogt kød er da lige så godt, hvis man har klumper fra en lækker gryderet... Man skal så bare vente med at salte gryden til man har fisket klumperne til godbidder .. Krydderier er bare mums..

Godbidder må gerne være lækre.

 

Og en steg kan man jo skære det yderste af inden man skærer et stykke i tern...

 

Hakkebøffen kan da sikkert osse svitses i ganske lidt vand så den bliver til krummer til små hunde og hvalpe.. Hvis man gerne vil undgå stegning..

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har vi været hos doktoren igen, Maggie er efter al sandsynlighed ok, vi fortsætter dog med antibiotikaen og vacciner hende først når den kur er færdig. Dyrlægen sagde at alt var ok, og at hun var en fin og rask lille een.

 

Vi finder altså ikke ud af hvad det var der gjorde det, det kan have været en urinvejsinfektion af en art eller andet, men i hvert fald fortsætter jeg med at give hende det hills foder dyrlægen anbefalede for det tilfælde at det var BARF hun ikke kan tåle. Hvis nogen har lyst har vi altså 4 pakker BARF-kød af 500 gr. fra rigtighundemad.dk vist kylling, rensdyr og fjerkræ som kan afhentes gratis i lyngby hvis nogen vil have det.

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har vi været hos doktoren igen, Maggie er efter al sandsynlighed ok, vi fortsætter dog med antibiotikaen og vacciner hende først når den kur er færdig. Dyrlægen sagde at alt var ok, og at hun var en fin og rask lille een.

 

Vi finder altså ikke ud af hvad det var der gjorde det, det kan have været en urinvejsinfektion af en art eller andet, men i hvert fald fortsætter jeg med at give hende det hills foder dyrlægen anbefalede for det tilfælde at det var BARF hun ikke kan tåle. Hvis nogen har lyst har vi altså 4 pakker BARF-kød af 500 gr. fra rigtighundemad.dk vist kylling, rensdyr og fjerkræ som kan afhentes gratis i lyngby hvis nogen vil have det.

 

Nårh, det lille skind... Det er da godt at hun virker rask igen. Jeg kan godt forstå, at I ikke tør bruge BARF igen, men det behøver jo ikke have noget med barf at gøre.

Dog kunne jeg godt forestille mig, at det høje proteinindhold i barf kunne belaste en hunds nyrer. Måske har Maggie en lille svaghed i nyrerne som ikke betyder noget til hverdag, men som gør at nyrerne ikke tåler den ekstra belastning, som det er at foderet har et højt proteinindhold.

--Salt belaster osse nyrerne. Så det kan have været kombinationen af barf og den lækre lyserøde skinke, der fik det til at gå galt.

 

---Jeg har SELV overfodret en hundehvalp med proteiner engang. HAN var en berner og hans nyrer kunne godt tåle det. Men det kunne hans ben og led ikke. Så jeg er temmelig skeptisk overfor barf til hvalpe af store racer... Og nu er jeg da blevet lidt skeptisk overfor barf til små hunde osse.....

 

--Barf-kødet kan du da gemme. Og så kan du tø en pakke af gangen, --koge det eller stege/bage det... Og så bruge det til godbidder? Altså om du bruger hakkebøf eller barf-kød betyder ikke så meget når det kun er til godbidder. ---Det kogte/stegte/bagte kød kan du "raslefryse" ned igen så du bare lige kan tage det op og tø som du har brug for til godter.

 

Tænk over det. --Ellers kan jeg da godt bruge det på den måde til Silke..

 

Forresten, det er bare Hill's hvalpefoder, hun får, -den lille pige, ikke? Det er ikke noget diæt-noget?

Hvalpefoderet har nemlig godtnok en høj proteinprocent, men ikke nær så høj som barf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Birgitta!

 

Jo, det er hvalpefoderet vi bruger, ikke noget særligt diæt, det sagde hun ikke var nødvendigt.

 

Tænkte godt på at bruge det som godbidder, men er sådan lidt sart... synes ikke det er så lækkert med knogler og andre sager i, og så sådan at stege det på min stegepande... MEGET sart er jeg vist, lige med kød, synes ikke det er så rart. Kan huske at da jeg ville tørre noget kalvlever i ovnen til Maggie måtte give op og bede slagteren skære det for mig så jeg kunne smide det direkte i ovnen uden at røre det.

Er meget tilfreds med de gode råd om at lave steg og hakket okse uden salt, i stedet for de rå godbidder, kogt hjerte og den stygge lever. :o)

 

 

Så hvis du vil have det til Silke er du velkommen, jeg kan sende dig en pb med min adresse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg vil da være ret spændt på at se det BARF-foder, for jeg har endnu aldrig stået med fingrene i noget. Kun hørt det rost til skyerne. :roll:

 

At du siger at der er knoglesplinter i, det lyder da ikke specielt sundt. Dem vil jeg nok pille fra. De egner sig jo i hvert fald ikke til godbidder. Og hvis knoglerne ikke er usunde som rå, så bliver de det i hvert fald når jeg varmebehandler dem. Jeg er ikke så bange for at få blod på hænderne :mrgreen:. ---Jeg vil nok bare behandle det hele på én gang og så gennembage det hele i en bradepande.

Og så skrubbe køkkenet grundigt rent bagefter.

 

Når det først er gennembagt, så er der heller ikke mere nogen skadelige bakterier i. --Hunde tåler jo som regel bakterier fra kød bedre end vi tobenede gør. Men når jeg skal rende med kødet i lommen, så må bakterierne godt være aflivede først. :mrgreen:

 

--Du sender bare en PB med din adresse, og så finder vi lige ud af, hvornår jeg må komme og hente foderet, tak.. ;-)

 

Det er da rigtig glimrende at I kan klare jer med at fodre med hvalpefoder. Diætfoder er nok endnu dyrere. Og man er jo ligesom nødt til at holde sig til præcis det foder dyrlægen har anbefalet når det er specielt diætfoder.

Med hvalpefoder kan I overveje hvilket foder I vil gå over til når hun bliver ældre. Om det skal være samme mærke eller om der er andet foder, som I hellere vil bruge. --Og det kommer selvfølgelig osse an på, hvordan hun trives med Hill's på længere sigt.

---Jeg kan nu sagtens forstå hvis I tænker jer om en ekstra gang før I skifter foder igen... Hvis alt går fint på Hills.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, altså ikke splinter af knolgler, men der er vist knoglestykker i, må indrømme at jeg har forsøgt at rode mindst muligt i det.

 

Jeg er stor tilhænger af barf, mest fordi jeg synes at de meste tørfoder er en afskyelig omgang bras lavet af klamme rester og dyppet i hunde-velsmag. Nu fortsætter vi hills nu hun fungerer godt på det, men måske jeg gerne vil på hjemmelavet på et tidspunkt.

 

Har i hvert fald sendt dig en pb nu med adressen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv Olivers til Silke.

De skriver på deres hjemmeside at de kun bruger ingredienser, der er godkendt til mennesker.

Så der er ingen "animalske biprodukter" i deres tørfoder.

 

http://www.olivers.dk/Default.aspx

 

Jeg har kontaktet fødevarestyrelsen specielt med henblik på omgangen med BARF, og jeg fik den besked, at BARF hører til netop i kategorien "animalske biprodukter" så det er ikke underlagt samme kontrol som fødevarer til mennesker.....

 

--Der findes faktisk flere kvalitets- tørfoderprodukter i dag som kun indeholder gode fødevarer i en sammensætning der er anbefalet af dyrlæger. Og som er tilsat essentielle fedtsyrer som det kan være svært at finde i BARF, hvis da ikke hunden også har en fiskedag med jævne mellemrum..

 

Men jeg er ALLIGEVEL ikke begejstret for tørfoder fordi jeg synes det er kedeligt for en hund med en glimrende lugte/smagssans udelukkende at spise det samme hver eneste dag.

Så jeg fodrer med halvt Olivers og halvt "middagsrester", --altså det samme ting jeg selv spiser, --dog med mere kød end jeg spiser. ;-)

 

Men da Silke var hvalp fik hun kun Olivers. For jeg tør ikke eksperimentere med min hvalps helbred. Hvalpetiden lægger jo grunden for hele resten af livet.

 

Lige nu er det rigtig fint at Maggie får et foder som hun ser ud til at kunne tåle. DET er det vigtigste. Lad hende endelig vokse sig stor og stærk på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

krumme00, tak for dit svar, men Maggie tisseri var på ingen måde helt normalt, det var hver 5. minut jo. Og hun har al den tid vi har haft hende sovet hele natten igennem, så hun kan sagtens holde sig rent fysisk. For hvis jeg kommer til at vække hende ved at vende mig om natten, så vil hun skam ikke ud og tisse, hun vil SOVE den lille sovetryne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...