Hop til indhold

HJÆLP!!!!! Maggie tisser hver 5. minut!


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Her til aften da vi var på vej i parken pev maggie meget, da vi steg ud af bilen tissede hun en kæmpe sø! Vi tænkte at hun måtte have pevet fordi hun skulle tisse. Efter vi er kommet hjem har hun småtisset hver 5-10. minut indenfor.

 

Hun har det sidste døgn drukket utroligt meget vand, men vi tænkte at det var fordi hun havde fået rigtig mange skinketern til træning og de har jo lidt salt i sig.

 

Jeg mistænker blærebetændelse, kan det være andet umiddelbart?

 

Vi skal til dyrlægen imorgen til vaccine, så der spørger jeg selvfølgelig, med mindre det er nødvendigt at vi tager afsted til dyrlægevagt nu?

 

Tænker jeg vil lave en urinprøve, men hvordan, samler man det op fra gulvet? Hun tisser mest på gulvtæppet, det kunne vi fjerne (gulvtæppet altså), men så tror jeg hun ville føle det var fordi hun ikke måtte tisse og det må hun jo godt når hun måske er syg?

 

Maggie er en tævehvalp på 12 uger. Hun har ikke vist stor interesse for sit foder idag, men det er ikke meget usædvanligt for hende. Vi fodrer med barf og har ikke ændret foder eller vaner ud over skinketernene og så spiste hun "et eller andet der lignede en kattelort" tidligere på dagen.

 

Håber i har et godt bud. hun leger nu med tyggepnd, virker ok, dog lidt mere hektisk end sædvanligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt lyde som en blærebetændelse. Hvis du har en engangssprøjte så sug urinen op i den når hun tisser i morgen tidlig og tag det med til dyrlægen, så kan han stixe urinen og se om hun har blærebetændelse. Om det kan være andet skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvis hun ellers er ok (ingen feber osv.) og imellem tissetårene ser ud til at være glad og tilfreds, så ville jeg vente til i morgen hvis jeg var dig. Rigtig god bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt lyde som en blærebetændelse. Hvis du har en engangssprøjte så sug urinen op i den når hun tisser i morgen tidlig og tag det med til dyrlægen

 

Den der engangssprøjte kræver da vist en sikker hånd samt en hund der altid tisser med samme stråle (så man ved præcist hvor den er). Da min egen hund havde blærebetændelse "løb" jeg rundt med det største syltetøjsglas jeg kunne finde i gemmerne og opfangede urin med det. :mrgreen:

 

Men ellers er jeg enig lyder som en blærebetændelse og skal I alligevel til dyrlæge i morgen, ser jeg heller ingen grund til at drøne ud af døren nu.

 

God bedring :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der engangssprøjte kræver da vist en sikker hånd samt en hund der altid tisser med samme stråle (så man ved præcist hvor den er). Da min egen hund havde blærebetændelse "løb" jeg rundt med det største syltetøjsglas jeg kunne finde i gemmerne og opfangede urin med det. :mrgreen:

 

Men ellers er jeg enig lyder som en blærebetændelse og skal I alligevel til dyrlæge i morgen, ser jeg heller ingen grund til at drøne ud af døren nu.

 

God bedring :-D

 

Nøøøh Tante, man suger det sgu da op fra gulvet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmmm :hmm:Så er det da forurenet!!!

 

Og hvis dette er en måde det sagtens kan lade sig gøre på - så vil jeg slet ikke vide det :evil:

 

 

a1004.gif Bare fordi du ikke er klogere og har rendt rundt efter hunden med et syltetøjsglas p87.gif

 

Man skal bare være hurtig og suge op fra "toppen", ikke stikke den helt ned på gulvet, så når det ikke at blive så forurenet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøøh Tante, man suger det sgu da op fra gulvet :roll:

 

Så er det forurenet.

 

Hvis nu du har vasket gulvet/tæppet og der er sæbereste, så vil urinen jo blive basisk som umiddelbart vil være et sikkert tegn på blærebetændelse.

 

Hvis det er en lille hund, så hav en underkop eller andet småt klart. Det er en balanceakt at få en urinprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

a1004.gif Bare fordi du ikke er klogere og har rendt rundt efter hunden med et syltetøjsglas p87.gif

 

Man skal bare være hurtig og suge op fra "toppen", ikke stikke den helt ned på gulvet, så når det ikke at blive så forurenet :5up:

 

Nu mangler jeg den smilie Birgitta brugte den anden dag :evil:

 

Jeg tror heller ikke jeg ville gå rundt og vente på min hund tissede inden for :blink:

 

Så er det forurenet.

 

Hvis nu du har vasket gulvet/tæppet og der er sæbereste, så vil urinen jo blive basisk som umiddelbart vil være et sikkert tegn på blærebetændelse.

 

Hvis det er en lille hund, så hav en underkop eller andet småt klart. Det er en balanceakt at få en urinprøve.

 

Tak :kys:Jeg ville godt nok have følt mig som en :nar:hvis jeg til ingen verdens nytte havde rendt rundt efter min hund med et kæmpe syltetøjsglas i hånden..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu mangler jeg den smilie Birgitta brugte den anden dag :evil:

 

Jeg tror heller ikke jeg ville gå rundt og vente på min hund tissede inden for :blink:

 

 

 

Tak :kys:Jeg ville godt nok have følt mig som en :nar:hvis jeg til ingen verdens nytte havde rendt rundt efter min hund med et kæmpe syltetøjsglas i hånden..........

 

Øh... vaffen smiley?? c024.gif

De er her allesammen:

 

http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=18&ziel=bigs

 

 

Menne... urinprøve fra så lille en hund.....

 

Hvad med at tage en plasticpose på hånden og så holde hånden ind under pigen når hun tisser? ---Og så have et lille bæger klar til at hælde dråberne over i.. Eller suge dem op med en engangssprøjte, hvis man tilfældigvis har sådan en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Hej!

Og ja bankov-det gør vi da, hyggeligt at du også er herinde, Panda er altså også den smukkest Shiba vi nogensinde har set, og jeg er stadig meget tænksom over hvordan det må være med 4 sådanne energibomber derhjemme:)

 

Og ja, urinprøven fik jeg fisket op, idet fleecetæpper ikke suger rurin, det ligger ovenpå som en sø hvor jeg nemt kunne tage det øverste op i et glas. -Så ved i andre det så man slipper for engangssprøjter og syltetøjsglas osv.

 

Maggie har ikke blærebetændelse, så dyrlæge sagde vi skulle stoppe med BARF med det samme for at udelukke at det er fordi hun ikke kan tåle alt det kød, og så måler vi præcis hvor meget hun drikker og hun har fået antibiotikaskud for at slå en evt. infektion ned. Vi tager ingen chancer med den lille. Vi skal så komme igen fredag. Hvis hun er ok så kan hun få sin vaccination, hvis ikke det er gået over så begynder vi at undersøge ALT med blodprøver. Har i øvrigt fået besked på at hvis hun skulle blive sløj skulle jeg ringe MED DET SAMME! Hun må lege, være sammen med andre hunde og det hele, så Maggie er cool, hun elskede også dyrlægen, det samme gør jeg, vældig søde!

 

Nu panikker jeg jo så og læser om alt fra dårlige nyrer og sukkersyge osv. heldigvis tisser hun umiddelbart meget mindre idag end igår.

 

Nu vil jeg gå tilbage til at forkæle den lille, hun var temlig cool hos dyrlægen, især da hun selvsikkert gik over og opfordrede en lab-hvalp til leg i venteværelset og de var bare et fint studie i hundesprog de to!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej!

Og ja bankov-det gør vi da, hyggeligt at du også er herinde, Panda er altså også den smukkest Shiba vi nogensinde har set, og jeg er stadig meget tænksom over hvordan det må være med 4 sådanne energibomber derhjemme:)

 

Og ja, urinprøven fik jeg fisket op, idet fleecetæpper ikke suger rurin, det ligger ovenpå som en sø hvor jeg nemt kunne tage det øverste op i et glas. -Så ved i andre det så man slipper for engangssprøjter og syltetøjsglas osv.

 

Maggie har ikke blærebetændelse, så dyrlæge sagde vi skulle stoppe med BARF med det samme for at udelukke at det er fordi hun ikke kan tåle alt det kød, og så måler vi præcis hvor meget hun drikker og hun har fået antibiotikaskud for at slå en evt. infektion ned. Vi tager ingen chancer med den lille. Vi skal så komme igen fredag. Hvis hun er ok så kan hun få sin vaccination, hvis ikke det er gået over så begynder vi at undersøge ALT med blodprøver. Har i øvrigt fået besked på at hvis hun skulle blive sløj skulle jeg ringe MED DET SAMME! Hun må lege, være sammen med andre hunde og det hele, så Maggie er cool, hun elskede også dyrlægen, det samme gør jeg, vældig søde!

 

Nu panikker jeg jo så og læser om alt fra dårlige nyrer og sukkersyge osv. heldigvis tisser hun umiddelbart meget mindre idag end igår.

 

Nu vil jeg gå tilbage til at forkæle den lille, hun var temlig cool hos dyrlægen, især da hun selvsikkert gik over og opfordrede en lab-hvalp til leg i venteværelset og de var bare et fint studie i hundesprog de to!

 

Skinketern kan være postet fulde af sukker udover saltet, så der ER noget skidter noget at anvende som godbidder.

Og de giver en pæn tørst

 

Klap herfra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tilbagemeldingen... Jeg ser lige at du omtaler skinketern i dit første indlæg... Mener du ikke bare tern udskåret af skinkekød? Du mener vel ikke røget eller saltet skinke?? For så kan det godt være årsagen.. Mange hunde tåler slet ikke salt, og det giver i hvert fald en masse tørst..

 

Okay, du er forhåbentlig stoppet med både det ene og det andet kød, og så må du følge de råd som dyrlægen har givet. Øu... det havde været nemmere med en rask lille blærebetændelse...:(

 

Mange hunde tåler heller ikke barf... :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Hej!

Ja, en blærebetændelse havde været at foretrække, men desværre kunne vi ikke nøjes med det.

Skinketernene var bare udskåret af alm skinke, og jeg havde endda tjecket at de ikke var af den salt/sukkerlage pumpede slags.

 

Var ellers så glad ved at jeg havde fundet en godbid hun virkelig elskede, for hun er ikke et mad-øre, men nu hvor vi ikke barf'er bliver det nok lidt nemmere at finde nogle. Hun er pjattet med æble, må hun få det ind i mellem? Mener jo ikke det frugtsukker er godt for hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Ja, en blærebetændelse havde været at foretrække, men desværre kunne vi ikke nøjes med det.

Skinketernene var bare udskåret af alm skinke, og jeg havde endda tjecket at de ikke var af den salt/sukkerlage pumpede slags.

 

Var ellers så glad ved at jeg havde fundet en godbid hun virkelig elskede, for hun er ikke et mad-øre, men nu hvor vi ikke barf'er bliver det nok lidt nemmere at finde nogle. Hun er pjattet med æble, må hun få det ind i mellem? Mener jo ikke det frugtsukker er godt for hende...

 

Jeg er stadigvæk i tvivl om hvad du mener med "almindelig skinke"?? Er det bare sådan noget råt grisekød, som man panerer og steger på en pande som skinkeschnitzel hvis det er mennesker der skal have det?

 

Eller er det sådan noget lyserødt noget, man koger og serverer med grøntsager, --altså hvis man serverer det for mennesker?

 

--Kødet er det samme. Men det man koger ER altså røget og saltet. Og IKKE egnet til hundemad......... Også selv om det er en god kvalitet...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

De er sådan noget lyserød noget:oops:

 

Manner, jeg så et indlæg her om en skinketerne på en sko eller sådan noget og tænkte mig ikke om selv, købte det bare og tænkte det var en god ide. Jeg pander lige mig selv een i hovedet. Dyrlægen siger heldigvis at jeg om jeg så havde givet hende hele pakken ikke kunne have saltforgiftet hende med dem. Puha

Link til indlæg
Del på andre sites

nåja... ang. æble, så skal du lige nu følge alle dyrlægens råd. Og hvis hun ikke bliver rask, så må I få taget en blodprøve.

 

Hvis hun f.eks. har en smule sukkersyge, så skal hun måske nok ikke have frugt. Men det tror jeg ikke hun har...

 

En rask hund kan sagtens tåle æbler. Silke spiser i øjeblikket flere æbler om dagen. Hun finder selv nedfaldsæbler og guffer i sig..

 

---Lige nu må du nøjes med at bruge hendes mad som godbidder..

Dyrlægen har vel sagt, hvad hun skal have at spise...

 

---så får vi se hvordan det går på fredag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...