Hop til indhold

hvalpe med strejfende hanhund


Gæst ole
 Share

Recommended Posts

Jeg tog vores tæve i at parre sig med en strejfende hanhund hjemme i vores have midt i december. Jeg afleverede personlig hunden tilbage til ejeren.Så er spørgsmålet hvordan jeg forholder mig i forhold fil hundens ejer, kan jeg kræve nogen form for erstatning, betaling af udgifter,dyrlæge osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog vores tæve i at parre sig med en strejfende hanhund hjemme i vores have midt i december. Jeg afleverede personlig hunden tilbage til ejeren.Så er spørgsmålet hvordan jeg forholder mig i forhold fil hundens ejer, kan jeg kræve nogen form for erstatning, betaling af udgifter,dyrlæge osv.

Det er jo en hel måned siden, så - skyndte du dig til dyrlægen, så tæven kunne få en p-sprøjte? Eller venter hun hvalpe nu og i givet fald, hvad skal der ske med dem?

 

Jeg tror altså ikke, at du kan få erstatning, for en højløbsk tæve skulle nok ikke opholde sig alene i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Brød hanhanhunden ind i jeres have og kan det i så fald påvises? Så tror jeg nemlig godt der er en chance, men jeg ville nu nok være taget til dyrlægen med det samme, medmindre I gerne vil have hvalpe på jeres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at komme af sted til dyrlægen fik vi bare ikke gjordt, jeg var naviv og trode ikke at der nåde at ske noget,da hun kun var ude meget kort tid og kom med det samme da jeg kaldte hende ind så de nåede ikke at hænge sammen.Hanhunden kom ind i vores have og det er ejeren helt indforstået med, der er heller ingen tvist imellem os, jeg er bare intrasseret i om der er nogle retningslinjer for hvad man gør.vi var ikke lige intrassert i hvalpe nu. men ved hvad der venter os vi har tidligere haft flere kuld hvalpe men med udvalgte fædre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...