Hop til indhold

Hvordan ulven blev hund


Umulia
 Share

Recommended Posts

Har lidt sådan en "go'dag mand økseskaft" følelse om denne slags forskning. Synes ikke der skal ret meget fantasi til at forestille sig at det var sådan det skete. Men ok, det skal jo undersøges til bunds :-D

 

dr.dk - Nyheder - Blev Fido hund på grund af skrald?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lidt sådan en "go'dag mand økseskaft" følelse om denne slags forskning. Synes ikke der skal ret meget fantasi til at forestille sig at det var sådan det skete. Men ok, det skal jo undersøges til bunds :-D

Det kan da godt være, at det er sket som artiklen foreslår - eller rettere som nogle forskere mener. Men jeg synes lidt, at den halter eller også er det bare mig, der mangler viden og fantasi. Men sætningen "Og hvis nu fortidens hunde gik og rodede i vores forfædres møddinger, så var det måske en god idé, hvis de kunne fordøje et gammelt brød og andre hvedeprodukter" giver mig altså et billede af nogle fastboende, der dyrker jorden. Og så kunne jeg egentlig godt forestille mig, at man også havde et husdyr af en slags - eller to. Og ville man ikke putte overskydende brød, som man ikke selv orkede at sætte til livs, ned hos sådant et dyr? Ikke meget gik til spilde dengang, tror jeg.

 

Andre fortællinger går ud på, at mennesket lige efter sidste istid vandrede nordpå i rumpen på rensdyr og andet godtfolk. Mon ikke man så - udover at æde dem - også ville have fundet ud af at "holde dem som en slags husdyr"?

 

Jeg ved ikke meget om det, men....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...