Hop til indhold

Oskar og Luffe nu som besøgsvenner


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Jeg har længe været væk fra HF, men jeg har ind imellem nået at få læst lidt med i forskellige tråde. Jeg har haft helt vildt travlt men håber snart, at der kommer lidt luft i kalenderen igen.

 

Min far er kommet på plejehjem, da han for et par måneder siden fik en hjerneskade efter en blodprop i hjernen. Jeg har i en lang periode været ret tidsmæssigt udfordret, da jeg har været nødt til at lave daglige besøg oveni mit fuldtidsarbejde+

Så der er gået en masse tid fra Oskar og Luffe, og jeg har længe synes, at de fik alt for meget alenetid.

For et par uger siden tænkte jeg, at jeg ville prøve at undersøge, om jeg måtte have løverne med på besøg, hvis jeg nu havde dem i transportkasser, så de ikke kom i kontakt med gulvene på gangene. På den måde kunne de nøjes med at være inde hos min far.

Jeg tog mod til mig og spurgte personalet. De var liiidt skeptiske - men jeg forsikrede, at de ikke ville opdage hundene og at der ikke ville være nogle gener. De fælder jo ikke, så de ville heller ikke svine.

De gav mig lov til at prøve, og så kunne vi snakke om det, når vi havde prøvet det et par gange.

 

Nu har de været med 6 gange, og det er en kæmpe succes. Løverne har en super indvirkning på min far, som bliver stimuleret og kommer i meget bedre humør.

2. gang de var med, der kom der en fra personalet og spurgte, om jeg ikke ville prøve at tage dem med ind i fællesrummet. Der sad nemlig en flok beboere og drak kaffe. Det ville jeg selvfølgelig gerne, og hundene elsker jo alle mennesker.

De gamle blev helt oplivede, og de har siden spurgt hver gang, om hundene må komme ind og snakke :lol:

 

Det er ret sjovt at se, for Oskar og Luffe er totalt forskellige. Men de supplerer hinanden rigtig godt.

Luffe er sådan en velkrohund, som hopper op på skødet, og så er han ikke til at skrabe væk igen. Han er meget meget rolig og tålmodig, og han minder faktisk lidt om de der terapisæler. Der er en ældre dame, som har kastet sin kærlighed på Luffe. Han hopper lige op i kørestolen, og så sidder hun og aer ham - og Luffe eeelsker det.

Oskar er liiidt mere hyperaktiv - Han hopper stadig rundt som en hvalp og har ikke tid til at sidde ret længe ved den samme. Så derfor når han rundt til en hel masse samtidig med, at han snurrer rundt om sig selv på gulvet. Han er et underholdende indslag, og beboerne kan kigge på ham længe.

Stor succes - og hold da fast hvor er det fedt, at jeg kan have løverne med.

Nu er det faktisk sådan, at jeg helst ikke må komme uden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare en god løsning - for jer alle. :5up:

Min gudmor er også på plejehjem - sidste påske, havde jeg Ayo med oppe hos hende, da der blev holdt julefrokost på plejehjemmet. Der gik Ayo på rundtur hos de gamle rundt om bordet - alle synes hun var såååå sød, og sikke meget påskemad hun fik spist, som de gav hende. De gamle livede helt vildt op - og Ayo syntes bare det var herligt! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...