Hop til indhold

ingen overtrædning - tegn på noget er galt?


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Ok, jeg er meget hysterisk.. Det indrømmer jeg gerne!

 

Men..

 

Er lige kommet hjem fra aftentur med Duffen, og på vores vej så jeg et sæt nuttede små poter i sneen. Samtidig lod jeg mærke til, at i forhold til Duffys aftryk, så har Duffen ingen eller kun en lille overtrædning sammenlignet. På vores aftentur i går i snevejret studsede jeg over det samme, men havde ikke noget at sammenligne med. Synes faktisk - når jeg nu prøver at tænke tilbage - at hun plejer st træde mere igennem. Hmm...

 

Jeg er jo hjernevasket efter mange år i risesporten, så for mig betyder ingen eller næsten ingen overtrædning, at der er noget galt. Tænker her låst i lænden, spændinger, ømhed mm.

 

Hun har jo PL, så begynder også at tænke i de baner, at det er hendes dårlige knæ som påvirker hende?

 

Hvad synes I?

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum bum.... det kommer jo meget an på, hvilket tempo, hun har bevæget sig i.... hunde skal ikke nødvendigvis træde over i alm. trav - de skal træde op og du skal se to par poter - dvs. højre og venstre skal helst ikke mødes. Jo hurtigere hunden bevæger sig, jo tættere på midten vil fodfaldet ligge - dvs. du vil se at højre og venstre potepar nærmer sig hinanden eller falder oveni - de skal så helst ikke krydses. En hund der bevæger sig i det man kalder flyvetrav, vil træde over... nogen gange langt over, men det vil ikke være typisk for en terrier - den er ikke en "traver" og ville højst sandsynligt slå over i galop istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bum bum.... det kommer jo meget an på, hvilket tempo, hun har bevæget sig i.... hunde skal ikke nødvendigvis træde over i alm. trav - de skal træde op og du skal se to par poter - dvs. højre og venstre skal helst ikke mødes. Jo hurtigere hunden bevæger sig, jo tættere på midten vil fodfaldet ligge - dvs. du vil se at højre og venstre potepar nærmer sig hinanden eller falder oveni - de skal så helst ikke krydses. En hund der bevæger sig i det man kalder flyvetrav, vil træde over... nogen gange langt over, men det vil ikke være typisk for en terrier - den er ikke en "traver" og ville højst sandsynligt slå over i galop istedet.

Tak for forklaring!

 

Duffy har et ret højt "grundtempo", så jeg vil sige, at hvis det står til hende, så er hendes ideelle tempo svarende til hvis jeg cykler langsomt eller leger kapgang :blink: Men så hurtigt har hun nok ikke gået her...

 

Altså, jeg ved ikke om det er mig som er åndssvag :vedikke::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mindre sandsynlighed for overtrædning hos en gammeldags type Frederiksborger hest end hos en Dansk varmblod. Ryggens længde er forskellen..

 

Selv ville jeg se mere efter skævhed (to spor) og andre uregelmæssigheder, f.eks. slæbemærker, men selv om sne er godt at se spor i kræver det at hunden går lige ud i samme tempo et stykke vej, før man rigtigt kan få noget ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mindre sandsynlighed for overtrædning hos en gammeldags type Frederiksborger hest end hos en Dansk varmblod. Ryggens længde er forskellen..

 

Selv ville jeg se mere efter skævhed (to spor) og andre uregelmæssigheder, f.eks. slæbemærker, men selv om sne er godt at se spor i kræver det at hunden går lige ud i samme tempo et stykke vej, før man rigtigt kan få noget ud af det.

Duffy er jo faktisk lang som et godstog (overdrivelser fremmer forståelsen?)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...