Hop til indhold

Ondt i maven ?


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg tror Manse har ondt i maven.. Vi har lige været ude og hente barf, hvor han selvfølgelig fik en del godbidder, men ikk flere end han plejer :genert:

 

Han har også fået hans aftensmad, en gang kallun, stod på menuen idag..

men nu går han rundt i ring, kan ikk finde ro.. Vi har været ude og tis og lave nummer to, da jeg frygtede at han måske havde fået dårlig mave, men det var ikk tyndt der kom ud!

 

så nu ved jeg ikk helt om jeg er pylret, men han plejer nu og kunne finde ro, når jeg holder mig i ro... Men han lægger sig i et minut for så at gå et andet sted hen og ligge sig... Han har gjort det i ca en time nu!

Synes måske også hans mave virker lidt hård, hvis jeg trykker på den..

 

skal jeg være urolig, og er der noget jeg kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han forsøgt, at kaste op ?

 

Det kan jo være rigtigt meget, det er jo ikke sådan lige til, at sige hvad det kan være.

Jeg vil jo ikke gøre dig unødigt bekymret, men for noget tid siden, var der en tråd om mavedrejning herinde. Jeg siger ikke, at det er det han har, men der er en video, så man kan se hvordan en hund der har mavedrejning ser ud, så poster lige linket. Men som sagt, så kan det være så meget, men hvis han får det værre eller du bliver rigtig bekymret for ham, så kontakt dyrlægen.

 

Her er linket til tråden jeg omtalte: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/35891-sadan-ser-mavedrejning-ud.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har han ikk.

 

Ja, jeg så godt den video herinde, og har også lige læst om det, men synes ikk til at det er det der er galt... Uden at vide det, for han virker frisk nok, har lige prøvet at give ham et par godbidder, som han spiste!

 

og synes ikk hans mave er som sådan oppustet, den virker bare hård og som om den måske er lidt øm hvis jeg rører den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer nok en ordentlig bøvs snart... Cookie får det tit sådan når hun får spist for hurtigt... Hun plejer at sidde med bagbenene lidt spredt så der er plads til den ømme hårde mave. Og kan ikke finde ro. Jeg nusser gerne maven lidt med cirkelbevægelser. Og klapper ganske blidt op af ryggen til der kommer en god bøvs. Bagefter plejer alt at være godt igen. Hvis det bliver værre, så søg dyrlægevagten. Det ligner nemlig lidt mavedrejning til forveksling. Jeg havde faktisk dyrlægen i telefonen første gang og pludselig lyder det inde fra stuen "BUUUURP".. som en voksen mand! Og så sprang hun ned og begyndte at ruske sin bamse. Dyrlægen grinede og sagde at hun nok havde spist for hurtigt og at vi skulle sætte portionstørrelsen ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg håber godt nok bare at det er luft, og jeg så kan føle mig godt dum over det imorgen..Vi har lige været ude på vores aftenstur, hvor han lavede to små pøller..Men ellers reagerede han på en hund der gøede, som han normalt ville gøre, og halen var højt.Men tak for jeres svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som du beskriver det, så Sille ud, da hun havde ondt i maven. Det viste sig at være tyktarmsbetændelse. Der kom slim og lidt blod ud, da hun sked og så røg vi afsted til dyrlægen, men inden da havde afføringen været fint. Jeg tror hun havde gået noget tid med lidt ondt i maven en gang i mellem, men det er sørme svært at se, for hvis vi kaldte på hende eller andet, så var der pludselig ikke noget... Skal lige siges, at Sille også slår nogle kæmpe bøvser engang imellem og det letter også.

God bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...