Ascha Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Katten har 9 liv, jeg ved ikke med hunden, men Shandie brugte et af sine igår. Jeg rejser mig fra min kontor stol og ser nogle blå glimt nede ved gulvet. Ved nærmere undersøgelse kan jeg se at det er en ledning der er blevet tygget lidt i og at de blå glimt er gnister der kommer ud fra hullet i isoleringen. Shandie har en pude under mit skrivebord og der sidder en kontakt nede ved panelet hvor jeg har en forlængerledning sat til. For sikkerheds skyld har jeg en lille taburet stående foran, men den havde hunden skubbet lidt til side og havde bidt i stikket på ledningen og havde også fået bidt nogle af kobbertrådene over i selve ledningen (havde altså ikke rørt stikkontakten på væggen). Hele dagen igår granskede jeg min hjerne for at finde på en måde hvor stikket bliver utilgængeligt, men jeg synes ikke jeg kan komme på noget hunden ikke kan flytte. Jeg er selvføgelig blevet lullet i søvn af at hun ellers aldrig har vist interesse for den slags, men holdt sig pænt til at ødelægge hendes egne ting + div. som blev hendes da hun var lille (sko, en vandkande og lidt forskelligt). Jeg har to spørgsmål. For det første: er der nogle der sidder med en god idé til hvordan jeg skjuler en stikkontakt der sidder lige ved siden af et bordben og for det andet: hvornår holder unghunde op med at bide i ting og sager?. Jeg har aldrig haft en hund med et behov for at tygge, som jeg ikke har kunnet tilfredsstille vha. kødben, tyggeting osv. og allerede efter nogle uger har mine tidligere hunde ikke haft behov for at have noget i munden hele tiden. Shandie er forfærdelig!!!. Er hun vågen og der ikke sker noget, har hun et eller andet i munden som hun forsøger at tygge i stykker. Bamser ødelægger hun ikke, det er hårde ting hun går efter. Jeg har tænkt over om hun stadig har ondt i tænderne, for hun kan blive helt salig hvis jeg gider have en finger inde i munden på hende som hun så bider let sammen om, og så skal jeg køre min finger langs hendes fortænder. Ganen synes hun også er pragtfuld at få masseret. Er det normalt?. Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 Hold da op et chok det må have været Godt hun ikke kom til skade - eller fik hytten futtet af Hunde har nogle punkter i munden som giver velvære hvis de bliver masseret, det kan være det er det hun har opdaget. Hvad med at halvere en papirkurv eller lignende og sætte uden om bordbenet og kontakten? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 Hold da op et chok det må have været Godt hun ikke kom til skade - eller fik hytten futtet af Hunde har nogle punkter i munden som giver velvære hvis de bliver masseret, det kan være det er det hun har opdaget. Hvad med at halvere en papirkurv eller lignende og sætte uden om bordbenet og kontakten? Ja, du kan tro at jeg blev flov,... da jeg altså lige havde fået hjertet indenbords igen. Synes ellers jeg har været ret omhyggelig med at rette på taburetten (den står fast mellem skrivebordets ben, med mindre man skubber den i en bestemt retning). Hmm, det vil sige at jeg har fået mig en endorfiman. Tjah, jeg kan da prøve og ellers må jeg jo fortælle hende at det er forbudt at bide i. Havde ellers selv tanker om et andet materialevalg, f.eks. sten eller metal, men det er jo ikke nemt at få sat fast til et bordben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 ... men det er jo ikke nemt at få sat fast til et bordben. Du kan stable nogle betonelementer op uden om og sprøjte dem til med eddike, så skal hun nok holde sig væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 Du kan stable nogle betonelementer op uden om og sprøjte dem til med eddike, så skal hun nok holde sig væk Så tror jeg at jeg ødelægger hendes soveplads og det er også med benene at hun får skubbet til den lille taburet (træ), så med mindre jeg støber det fast kan det nok ikke virke. Jeg har faktisk forsøgt at få hende til at vælge at ligge ved siden af mit skrivebord i en kurv, men selvom jeg fjerner hendes pude, synes hun at det bare gulv er bedre end kurven lige ved siden af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 Så tror jeg at jeg ødelægger hendes soveplads og det er også med benene at hun får skubbet til den lille taburet (træ), så med mindre jeg støber det fast kan det nok ikke virke. Jeg har faktisk forsøgt at få hende til at vælge at ligge ved siden af mit skrivebord i en kurv, men selvom jeg fjerner hendes pude, synes hun at det bare gulv er bedre end kurven lige ved siden af. Kan du lægge en taburet eller stille en kasse eller andet derind, så der ikke er plads til hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 (rettet) Så tror jeg at jeg ødelægger hendes soveplads og det er også med benene at hun får skubbet til den lille taburet (træ), så med mindre jeg støber det fast kan det nok ikke virke. Jeg har faktisk forsøgt at få hende til at vælge at ligge ved siden af mit skrivebord i en kurv, men selvom jeg fjerner hendes pude, synes hun at det bare gulv er bedre end kurven lige ved siden af. måske kan du få taburetten til at sidde fast på bordbenet med gaffatape ? elefantlim eller bare snor ?eller du kunne sprøjte med noget af det man kan få når hunde ikke må slikke i fks sår ? jeg kan ikke huske hvad det hedder - antislik eller sådan noget.... Redigeret Februar 9, 2013 af anne-lise hansen mangel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts