Hop til indhold

løbeture


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

vores Thor er 8 måneder om en uge. vi vil gerne bare lige spørge om hvornår i synes at det er ansvarligt at han kommer med ud og løbe? bare et par kilometer?

 

vi efterlyser ikke andre forme for aktivering. men min kæreste ville bare synes det var hyggeligt hvis han snart måtte komme med:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor stor han er, men min egen hund på en færdig vægt på 29 kg. blev ikke udsat for den belastning før han blev 1,5 år. Men nu er jeg også meget hysterisk med hans led. Jeg vil være tålmodig og vente. Det er en hund i skal have i forhåbentlig mange år. Hellere passe på ham nu, så han holdere længere, end at tage chancen og risikere at gøre skade. Men det er min hysteriske holdning. Måske andre har en anden holdning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor stor han er, men min egen hund på en færdig vægt på 29 kg. blev ikke udsat for den belastning før han blev 1,5 år. Men nu er jeg også meget hysterisk med hans led. Jeg vil være tålmodig og vente. Det er en hund i skal have i forhåbentlig mange år. Hellere passe på ham nu, så han holdere længere, end at tage chancen og risikere at gøre skade. Men det er min hysteriske holdning. Måske andre har en anden holdning :-)

 

jeg har selv samme holdning! også især fordi vi har trapper. men hvis det bare var 2-3 km som ville tage måske 15 minutter at løbe, ved jeg ikke? min kæreste spurgte også om det ville være det samme hvis han løb rundt over på en eng hvor Thor kunne være løs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det samme, tempoet er jo konstant under en løbetur med en konstant belastning af knogler og led - og jeg vil sige en 8 md's er stadig en hvalp. Jeg ville bestemt ikke gøre det. Så længe jorden derudover er hård af frost ville jeg heller ikke gøre det, heller ikke med en udvokset hund.

 

Hvilket underlag er løberuten? Hvis det er en skovsti med et let fjederende underlag, så kunne det godt være at han kunne komme lidt med ud på små løbeture til sommer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke det samme, tempoet er jo konstant under en løbetur med en konstant belastning af knogler og led - og jeg vil sige en 8 md's er stadig en hvalp. Jeg ville bestemt ikke gøre det. Så længe jorden derudover er hård af frost ville jeg heller ikke gøre det, heller ikke med en udvokset hund.

 

Hvilket underlag er løberuten? Hvis det er en skovsti med et let fjederende underlag, så kunne det godt være at han kunne komme lidt med ud på små løbeture til sommer?

 

jeg har samme holdning. men han fortæller så at der er en løbebane hvor der er en stor græsplæne i midten. banen er indhegnet så han ville sagtens kunne rende løs hvis der ikke er andre. så behøver han nødvendigvis ikke at løbe bagefter, i det at min kæreste vil løbe rundt om ham i cirkler. så kunne hunden bare snuse og rende som han selv vil. hehe i kan godt fornemme at min kæreste virkelig gerne vil have noget selvskab?:P

 

til sommer tror jeg at vi løber ovre i hundeskoven tæt på os. så kan han løbe ude i græsset i stedet for en hård asfalteret vej:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Græsplæne + frost = hårdt underlag. Og som jeg skrev ovenfor, så er din hund stadig en hvalp. Kan simpelthen ikke fatte/få ind i hovedet hvorfor folk har så travlt. Men det er din hund, dit valg.

 

Synes din kæreste bør finde en anden "løbe-kammerat".

 

ja jeg kan godt fornemme hvad din holdning er ihvertfald. der er ingen grund til at tonen skal blive anstrengt.

vi har sørme ikke travlt. tror min kæreste synes det kunne være hyggeligt, og fordi han måske også tror i (den bedste mening!!!) at Thor ville synes det var hyggeligt:) hvis jeg havde travlt så havde vi nok gjort det allerede.

 

vi er glade for at have hund, og vil ham kun det bedste. så det der med at det er min hund- mit valg, det gider jeg faktisk ikke at høre på. jeg spørger hvornår i synes det er ansvarligt, fordi jeg ikke vidste nu når det ikke drejede sig om mere end et kvarters løb. det er ikke fordi vi står med løbetøjet klar parat og bare er slet ikke kan vente med at få ham ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også vente til han er lidt ældre.

 

ja det har jeg også tænkt mig at gøre:) du ved man kan bare godt komme lidt i tvivl. man hører at de slet ikke må få noget, og man hører også at det ikke gør noget hvis hunden er løs. og man hører også at at det bare ikke må være mere end en halv time. men min mavefornemmelse sagde også bare: NEJ da min kæreste spurgte, selvom det kun drejede sig om 2-3 km.

 

den der med det frosne underlag havde jeg dog ikke tænkt på. det vil jeg huske til næste vinter, hvor han gerne må komme med på en lille løbetur:P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...