Gæst Tuttemor Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Hej alle hundeelskere! Jeg er nyt medlem i dette forum - da jeg virkelig håber på noget feedback fra jer hundekyndige. Vi har den skønneste brune labrador tæve. Frida Jensen på 4 år. Ja, jeg ved det - men hun er altid gået under betegnelse Frk. Jensen i hundeklubben. Hun er drægtig - og er nu på 45. dag efter første parring. Hun blev parret 3 gange med en dags mellemrum, af den flotteste brune labrador han. Hendes termin er omkring d. 08.03.13. Hun er "førstegangs fødende". Vi har haft svært ved at holde spændingen ud omkring størrelse af kuldet, så igår tog min mand Frida til dyrelægen, som røngtenfotograferede hende. Ret skuffende kunne de kun se en hvalp........ Dyrlægen mente dog, at det var ret usandsynligt med kun en hvalp, og at det måske var lidt for tidligt endnu med røngten. Hun mente også der kunne gemme sig flere hvalpe bagved en temmelig stor tarm, der tilsyneladende havde taget en del af billedet. (???) Nu er mit spørgsmål så - hvad siger jeres erfaring med nøjagtigheden af røngtenbilleder? Nogen herinde der har prøvet, at en labrador kun har fået en hvalp? (Vi har nærmest kun hørt "skrækhistorier" om kæmpe kuld - men aldrig det modsatte.) På forhånd tak for gode indput til mit oplæg. Tuttemor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jeg kender til et par drægtigheder, hvor der kun har været en enkelt hvalp. Så det kan sagtens ske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Men det er vel en god ting at der så ikke var helt vildt mange. 1 enkelt hvalp er sikkert fint for en førstegangs hundemor tænker jeg? Medmindre i allerede havde lovet 5 stykker væk selvfølgelig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 En enkelt hvalp er aldrig godt for noget.... men mon ikke der ligger et par stykker oppe bag tævens ribben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tuttemor Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Vi er selvfølgelig tilfredse med "kun" en - bare den er rask og fin :klap: Men vil da heller ikke ligge skjul på, at vi havde forventet nogle flere. Det ville have været lidt sjovere med 4 - 5 stk. Der har allerede været stor interesse for hendes hvalpe, men vi har da HELDIGVIS kun lovet en væk, da man jo desværre aldrig kan vide, hvordan sådan noget kommer til at gå. Men uanset antallet - så glæder vi os meget!!!!! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tuttemor Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Det håber vi da også.... nogle har puttet sig et godt sted inde i hende.... Vi krydser fingre!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Ville nu ikke sige at det er for tidligt.. Min hanhund har et kuld på vej med forventet fødsel 18/3 Tæven er lige blevet scannet og i hvert fald 9 små hjerter kunne tælles Hvis I kun får en hvalp, så vær obs på at låne nogle "søskende" igennem ammestuen.dk Hvalpe har ikke godt af at være enebørn Plus labradorhvalpe æder som svin og den ville blive tyk som en tønde. I skal også være opmærksomme på, at små kuld hos labrador kan ende i kejsersnit, fordi hvalpene er blevet meget store. Der er jo en stor krop at vokse og rigelig næring at vokse med. Jeg ville få røntgen/scannet hende igen. Forhåbentlig gemmer de sig lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tuttemor Besvaret Februar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2013 Mange tak for gode svar. Vi har besluttet at få hende røngten fotograferet igen på fredag, hvor hun er 56 dage henne. Dels for at se om der kun er en, så det her kan vuderes, hvor stor hvalpen er, og om hun selv kan føde den. Men også for at kan forberede os, en evt. "tilmelding" på ammestuen.dk, så vi kan få nogle søskende til vores "lille ny". Vi har været inde og læse på ammestuen.dk, og kan se at der virkelig er brug for ammemødre og sted søskende. Det er bare underligt, så stor hun er ved at være - hvis der kun er en....... Vi forsøger at udholde spændingen indtil på fredag:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2013 Lad være at fodre stort inden røntgen,så tarmen ikke er så udspilet.Jeg ville vente til en uge inden fødsel for at sikre at skelettets kalkmasse er mere røntgensikkert at se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tuttemor Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Så er Frida blevet røngten fotograferet igen. Der var "kun" en hvalp. Derfor søger vi nu nogle plejebørn - så vores lille hvalp kan få sig nogle søskende. Vi vil selvfølgelig ringe til dyrelægerne og dyrehospitalerne i området, og håbe på gevinst. Ligeledes vil vi tage kontakt til Ammestuen.dk. Med termin på fredag, er det vel heller ikke for tidligt at begynde, at gøre lidt opmærksomme på os selv. Så må vi se hvad der kommer. Vi er blevet anbefalet af dyrelægen at søge hunde i samme størrelse som vores egen - så hermed gjort Jeg skriver herinde, så snart fødslen er overstået - forhåbentligt går alt vel!! Herefter gør vi efterlysningen lidt mere officiel med mobil nr osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Du må nok forvente en lidt vanskelig fødsel, da antal af hvalpe (hvalpene selv)er med til at danne det aktive fødselshormon og så er for få hvalpe desværre også ofte rigeligt store i vægt. Ønsker jer en god blid fødsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts