Hop til indhold

Kompakt kamera, hvilket?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jeg er superglad for mit lille kompaktkamera, som er et Canon powershot SX230HS. Det kan jo være lidt mæææh med kompaktkamera når man er vant til at bruge spejlrefleks, men jeg synes sq at det her er godt med. Det har alle halvautomatiske og manuelle indstillingsmuligheder, optager video i fuld HD, og er ok hurtigt på aftrækkeren synes jeg. Kan ikke umiddelbart finde det på nettet, det er også et par år gammelt, men elgiganten har efterfølgeren (SX240) til 1.700,-.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er superglad for mit lille kompaktkamera, som er et Canon powershot SX230HS. Det kan jo være lidt mæææh med kompaktkamera når man er vant til at bruge spejlrefleks, men jeg synes sq at det her er godt med. Det har alle halvautomatiske og manuelle indstillingsmuligheder, optager video i fuld HD, og er ok hurtigt på aftrækkeren synes jeg. Kan ikke umiddelbart finde det på nettet, det er også et par år gammelt, men elgiganten har efterfølgeren (SX240) til 1.700,-.

 

jeg har sx260 og er virkelig glad for det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også sagtens huske da du fik dit kamera Anna, og det er altså ikke ret længe siden.;-)

Kan huske du lagde en video ind af Iso, der var ude og løbe stærkt på markerne.

 

Selv har jeg et ældre Canon Powershot SX200IS med masser af optisk zoom og manuelle indstillinger, som jeg er godt tilfreds med endnu, så der er nok noget om de der Powershot'ter.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, håber flere vil byde ind

Hvorfor..?? 3 stemmer på Canon powershot, er det ikke nok til at overbevise dig?? :slem: ;-)

 

Spøg til side, så er powershot-serien noget du burde kigge på, de kan en hel del. Når man er vant til spejlrefleks, så vil man jo nok ha' de samme muligheder mht. indstillinger, og det får du i powershot-modellerne. :5up: Nu ved jeg ikke hvilket spejlrefleks du har, men er det Canon så er det oplagt med en powershotmodel. Bruger du Nikon, så har de helt sikkert også en tilsvarende model, men dem kender jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor..?? 3 stemmer på Canon powershot, er det ikke nok til at overbevise dig?? :slem: ;-)

 

Spøg til side, så er powershot-serien noget du burde kigge på, de kan en hel del. Når man er vant til spejlrefleks, så vil man jo nok ha' de samme muligheder mht. indstillinger, og det får du i powershot-modellerne. :5up: Nu ved jeg ikke hvilket spejlrefleks du har, men er det Canon så er det oplagt med en powershotmodel. Bruger du Nikon, så har de helt sikkert også en tilsvarende model, men dem kender jeg ikke...

 

Har Sony, og Jan har et lille Sony lommekamera. Jeg vil helt sikkert kigge på Canon.

Som du jo ved bliver jeg snart voksen, og så vil jeg ønske mig et kamera af Jan og Groa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Sony, og Jan har et lille Sony lommekamera. Jeg vil helt sikkert kigge på Canon.

Som du jo ved bliver jeg snart voksen, og så vil jeg ønske mig et kamera af Jan og Groa.

 

Uuuha ja, jeg bli'r jo også voksen i år... :engel::lol:

 

Kender desværre heller ikke Sonys lommekameraer, men de har sikkert også noget. Jeg tror bare at du skal kigge efter noget hvor du har alle indstillingsmuligheder. Og så er "reaktionstiden" selvfølgelig også vigtig - men den står der aldrig noget om i specifikationerne, så det er smart at spørge herinde, som du jo også har gjort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...