Hop til indhold

Jagthunde træning med fløjte

Gæst Kleiner
 Share

Recommended Posts

Gæst Kleiner

Hej

Håber der sidder nogle kloge mennesker som kan hjælpe mig. Jeg har en dejlig kleiner münsterlænder tæve på 10 mdr.

Jeg har trænet lydighed med hende og det går ret godt syntes jeg. Ligeledes er er jeg selvfølgelig igang med apporterings træning med hende.

Jeg vil gerne igang med at bruge en fløjte både til hjemkald, dæk på afstand, apportering og diregering. Det jeg har behov for hjælp til, er om der er en bestemt måde jeg skal gribe det an på og hvilke måde skal jeg fløjte på.

Glæder mig til at komme videre med træningen, så håber nogen vil hjælpe mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil anbefale at du kommer igang med jagtrelevant træning ude i klubberne, eller sammen med én der ikke er på sin første münsterlænder, for det er faktisk ikke så lidt du beder om hjælp til, og noget af det var gjort lettere om man havde gjort det fra starten af med hvalpen. F.eks. hjemkald og stoppet (stopfløjt er i dén sammenhæng ét at få kræet stoppet på afstand, uanset hvad der sker. Om den ligefrem skal ned o ligge ville jeg overveje en gang til inden jeg gik i gang)

Hvordan du bedst griber det n, kommer an på hvad der falder hunden naturligt, og hvad den skal have hælp til at forstå, og det er ikke let at finde ud af igennem skærmen.

Link til indlæg
Del på andre sites