Hop til indhold

Hjemmelavede dækkener / Bone-Dry


Dorte
 Share

Recommended Posts

Jeg har en kollega, som er rigtig dygtig til at sy, og jeg har givet hende en udfordring:

 

Et dækken, som Maggie ikke kan få vredet ned om skuldrene (det gør hun nemlig med sit BOT).

 

Jeg tænker, at Bone Dry-stilen kunne være en mulighed. Hvis der er nogen af jer, der har Bone Dry, kunne I så overtales til at tage et par billeder fra forskellige vinkler.

 

Jeg synes også at kunne huske, at der var nogen, der lå inde med mønstre til dækkener. Kunne vi måske få lov at "låne"???

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har Bone-Dry kopier syet af en dygtig træningskammerat - vi eeelsker dem! Johna kan dog få hele sin lille bændelormkrop igennem halshullet og har det af og til på som Hulaskørt når jeg åbner buret :lol:

 

Jeg er på job lige nu, men skal prøve at få taget billeder... Ellers kan det være du kan overtale Trixie til det - hun købte Johnas det gamle til Luna....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ikke lige nogle billeder liggende af Barney i sit dry bone dækken.

 

Jeg synes det er et super godt dækken, og er overrasket over hvor varm den holder hunden. Barney er i hvert fald fin varm når han kommer ud af bilen, og virker ikke til at fryse, selvom han ligger noget tid. Derudover så er den SÅ lækker i stoffet. En dag da Barney var gennemblødt efter en lang gåtur fik han den på inde. 1 time senere var både han OG dækkenet tør. Det er virkelig lækkert materiale. Så det kan altså godt anbefales at købe den "originale" hvis man kan kalde den det.

 

Jeg vil så sige at jeg synes ikke den bliver helt hvor den skal. Når Barney bare skal ind og ud af bilen mange gange i løbet af en træning så får han den bare over hovedet (super nemt!), og så i bilen. Den kan godt glide lidt, og jeg har en fornemmelse af at han nogle gange synes at han sidder lidt "fast" i den, fordi han så kommer til at sidde på den. Skal han være i bilen længere tid så kommer de der snørre på bagbenene, og det holder den rigtig fint, men når han sidder ned er det altså af og til lykkedes ham at få det ene bagben ud, og så kan den igen glide lidt. Ikke noget kæmpe problem, men man skal lige være opmærksom på det. Barney sidder ikke specielt uroligt i bilen, men hvis man har en meget urolig hund er det måske ikke det bedste.

 

Altså jeg er rigtig glad for min, synes den ligesom tilpasser temperaturen fin, suger helt utrolig godt selvom hunden er meget våd, og den er så nem at få hurtigt af og på hvilket er en fordel når hunden skal ind og ud af bilen mange gange. Den glider lidt, men ikke sådan at den ikke dækker hunden (har jeg i hvert fald ikke oplevet), men mere sådan at hunden kommer til at sidde på den og det er lidt træls. Dog ikke mere end at jeg stadig elsker den og bruger den flere gange i ugen.

Ved godt det ikke helt var det du spurgte om, men nu fik du lige det hele alligevel :-)

 

Nu ved jeg ikke om den bare skal holde hende varm eller om den også skal suge vand. Men ellers tænker jeg at fleece måske kunne holde hende fin varm? Bare sørg for at den går godt ud over bagenden på hunden - det synes jeg i hvert fald er rigtig lækkert.

 

Og så kan hanhunde i hvert fald ikke have den på hvor der er tisse-mulighed :mrgreen: så skal den i hvert fald vaskes :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg lige tilføje at hvis man laver den lidt kortere i siderne vil man nok lettere være ude over problemet med at hunden kommer til at sidde/stå på det hvis det glider en smule.

 

Men ang. at sy så er jeg rigtig glad for at min går godt ud over bagparten, og at den har den lange hals. Altså at den har en lang krave eller hvad man kan sige. Og så synes jeg stropperne til bagbenene er rigtig gode og hjælper til at holde den på plads. Så det vil jeg ligge vægt på hvis jeg skulle sy den selv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er "bare" til at holde hende varm i bilen.

 

Mon ikke, at der skal noget elastik eller noget omkring halsen - tænker, at fleece måske giver sig lidt, så den kan ryge den over skuldrene

 

Så er fleece sikkert rigelig fint :-)

 

Der er ikke elastik i Barney´s om halsen. Og synes slet ikke den glider ned om skuldrene. Og den kommer fint over hovedet begge veje. Men det kan du jo vurdere, og se hvad du synes. Hmm kommer du til dyremesse i fredericia lørdag? Der kommer Barney og jeg nemlig så kunne jeg tage den med hvis du gerne vil se? Det er selvfølgelige lige et par uger til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...