Hop til indhold

Eksperiment: Hjemmelavet vådfoder ala Ziwipeak


kharder
 Share

Recommended Posts

Bella vil nærmest lave kaffe for Ziwipeaks vådfoder, men det er min pengepung ikke til med en gennemsnitspris på omkring 33 kr. Derfor begyndte jeg at spekulere på, om man kan lave noget som vovsen gider at æde og som har den samme effekt under træning. Da det kun skal bruges til træning, har jeg ikke spekuleret i vitaminer osv.

 

Jeg har hakket okse- og lammekalun, fedt og hjortekød. Der er også blevet kogt en suppe på nogle hjorte- og okseben. Kødet er puttet i glas og suppen er blevet hældt over. For at det skal kunne holde sig, har jeg henkogt det i et par timer ved 120 grader.

 

Jeg tænkte på at det kunne være, at der var andre der har forsøgt det samme eller, som mig, syntes at godt vådfoder er for dyrt.

 

Jeg opdaterer tråden med resultatet af smagstesten i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første smagstest var ikke et hit. Hun ville overhovedet ikke smage på det, da det var råt. Her til morgen, kiggede jeg på glassene og der var et, hvor der ikke var dannet vaccuum. Dette prøvede jeg at lade Bella smage på, og det var et hit. Da glasset var lidt stort, fik hun det i sin madskål og den var slikket.

 

Jeg har regnet løst på det og er kommet frem til en pris på ca. 15-20 kr. pr. glas. Så der er noget at spare, men alt arbejdet med at hakke og rengøring osv., at ideén med kattepateerne skal prøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...