Hop til indhold

Hun bliver ikke tykkere!


HNP
 Share

Recommended Posts

jeg tror man bare indimellem må acceptere at ens hund ikke vejer det samme som andre - og jeg synes ikke altid man kan bruge standarten til noget på det punkt - en airedale skal iflg. den veje ca 20 kg - Tot vejer ca 26 kg - og han er tynd , hvis han var nede på 20 kg ville det være ALT for lidt ! Da Tot var yngre kunne man se hans hofteben når han stod på trimmebordet - lige nu kan man sagtens føle både ribben - hofter og ryg på ham ( bare man kunne gøre det på mig ! ) , jeg har accepteret at han aldrig bliver nogen grovæder , men så længe han virker sund & rask er det ok for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

På et ernæringsseminar med en veterinær ernæringsterapeut, fik jeg følgende råd:

 

Giv rapsolie i maden

Giv "tigermælk" (æg pisket med fløde, evt. lavet til røræg)

Giv et high performance foder baseret på fjerkræ, æg og fisk, som er de typer kød der er nemmest for kroppen at omsætte. Rødt kød koster meget energi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver ikke Bella rå æg særlig tit, men hun får en skvæt fløde og / eller torskerogn i skålen. Det er noget der fungerer. Ideén med at lave det til røræg kunne være en mulighed, da jeg har hørt, at de ting som vi ikke vil have i hviden, bliver ødelagt under opvarmning. Eller har jeg misforstået noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver ikke Bella rå æg særlig tit, men hun får en skvæt fløde og / eller torskerogn i skålen. Det er noget der fungerer. Ideén med at lave det til røræg kunne være en mulighed, da jeg har hørt, at de ting som vi ikke vil have i hviden, bliver ødelagt under opvarmning. Eller har jeg misforstået noget?
Nej det har jeg også hørt.
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver ikke Bella rå æg særlig tit, men hun får en skvæt fløde og / eller torskerogn i skålen. Det er noget der fungerer. Ideén med at lave det til røræg kunne være en mulighed, da jeg har hørt, at de ting som vi ikke vil have i hviden, bliver ødelagt under opvarmning. Eller har jeg misforstået noget?

 

Æg er, ifølge ham VET'en, noget af det nemmeste at optage for en hund. Det er fuld af letoptagelig energi i form af protein og fedt, og kroppen skal ikke bruge meget energi på at optage det. Når ægget er let tilberedt, påbegynder vi på hundens vegne nedbrydelsen (fordøjelsen), og hunden skal så bruge endnu mindre energi på at optage næringen.

 

Men hvis det er for at tage på, gør det jo ingen forskel i energiindholdet at tilberede - antallet af kalorier er jo det samme:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...