Hop til indhold

Hun bliver ikke tykkere!


HNP
 Share

Recommended Posts

Ak ja.

 

Hun har fået kingsmoor sports foder i snart 3 mdr og vejer det samme som før :???::???:

 

Hvad skal vi ellers probbe i hende? Forslag modtages gerne :5up:

 

Har tænkt om hun har orm eller hun skal have noget korn? Vil have hende ormetestet i næste mdr når hun skal vaccineres alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at prøve noget andet foder?

 

Vi har accepteret at vores husky er undervægtig, han burde veje 2-3 kg mere, men uanset hvad så kan vi ikke få ham op i vægt.. Så længe han er sund og rask, så er det bare sådan det er.

 

Jeg ville også få tjekket for orm, og andre ting der kan give problemer...

 

Spiser hun fint nok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er steriliseret, og lige nu kæmper jeg igen med at holde vægten på hende. Hun får meget forskelligt, men hendes hovedmåltider er Orijen Adult. Der er temmelig mange kcal i, og det er jeg nødt til da hun ikke har nogen synderlig ædelyst. Så det er ikke sikkert at det bliver bedre af at sterilisere:-)

 

Men hvis hunden ikke er kræsen og i øvrigt kan tåle alt, er det da bare med at prøve sig frem. Jeg ville give et foder til aktive hunde, men tjek kcal indholdet, som IMO bør være mindst 4000 kcal/kg. Og så har mit eventyr med med essential om ikke andet lært mig, at det HAR betydning hvor meget der kommer ud!

 

Hvad med Hike? Eller Acana Sport & Agility? Begge med korn og masser af krudt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan stemme i koret om at en sterilisering ikke altid betyder en vægtforøgelse. Vi kæmper også med at få puttet et par ekstra kilo på vores Bella. Da vi fik hende, vejede hun ca. 48 kilo, hvor vægten på en tæve er ca. 56 kilo.

 

Problemet hos os er, at Bella spiser for at leve og ikke omvendt. Hun siger enda nej til godbidder en gang imellem, hvilket fik mig til at spørge dyrlægen om hun kunne bekræfte, at det nu var en hund jeg havde fået med mig.

 

Vi har givet fedt på mange måder igennem en periode, med det resultat, at vi nu har nået knap 52 kilo. Selvfølgelig er hunde forskellige og nogle har en højere forbrænding end andre. Vi må dog se i øjnene, at vi nok ikke kommer højere op, hvilket heller ikke er den store katastrofe længere, da det fedt vi har fået i hende har sat sig på bagdelen, som det skulle.

 

Vores problem er, at hun er begyndt ikke at spise sin tørkost, og derfor tager vi en kold med alt det lækre, inklusiv ekstra fedt i maden. Det pudsige er, at hun spiser de ca. 400 - 500 gr. hun skal have om dagen i et par dage, hvorefter hun begynder at sortere i maden og ikke æder sin tørkost. Så bliver der kun serveret tørkost, til hun spiser igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har også været småtspisende..

Fordi der i en racestandard står, at hunden skal veje mere, er det jo ikke ensbetydende med, at din hund skal..

Hvis dyrlægen siger din hund er sund og rask, så gør det ikke noget, at hunden er til den tynde side!

Der skal da helt klart gøres noget, hvis dyrlægen siger hunden er for tynd..

Jeg har da altid syntes at min hund var for tynd, men faktisk er hun bare, som hun skal være.

Du kan mærke hendes rygsøjle, hofter og se hendes ribben når hun vender sig. Vi fik endda at vide, at vi virkelig skulle sørge for, at hun IKKE tog på efter sterilisation.

Så jeg tror bare at man enten skal prøve sig frem med noget forskelligt, eller acceptere at sådan er min hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er hunde forskellige, og vi er helt med på, at Bella ikke skal op og veje 56 kilo. Årsagen til, at vi gerne vil have hende op i vægt handler om, at hun skal opbygge muskler. Specielt hendes bagparti har været meget benet. Og for at opbygge muskler, skal man være i energioverskud.

 

Selvfølgelig handler det også om hvor meget vores Bella bliver fysisk aktiveret osv. Vi har lige været i gennem et forløb hvor vi har arbejdet med hendes stress og det har gjort, at hun ikke har været aktiveret så meget som hun blev i starten, hvilket jeg tænker også har en indvirkning på hendes appetit.

 

Dyrlægen har på intet tidspunkt været nervøs for hende, men hvis vi kunne få et par kilo på hende, ville det ikke skade. Så vi accepterer meget gerne de 52 kilo. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min yngste beagle er en ret klejn fyr - han vejer under 13 kg - og ville gerne have ham lidt op i vægt. Dog har jeg nu indstillet mig på, at sådan er han bare - han render krudtet af sig, men jeg vil ikke give ham specielt foder eller mere foder for at få ham op i vægt. Jeg prøvede en overgang med oksefedt pulver - det virkede heller ikke. Mine får kornfri foder.

Lige nu er vægten stabil på det foder han får, da hans mave nu har fået ro og det er det vigtigste. Min dyrlæge har sagt at han tror det kommer, nu hans mave er ved at få ro.

Mon ikke du bare skal lade tiden råde - hvis det foder hun får er godt, så lade hende blive på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, kender det godt. Basse var altid slank, men efter hun blev steriliseret tabte hun sig rigtig meget!

 

Hun fik gourmix tørfoder. Det er baseret på meget små portioner, så derfor er det relativt nemt at "overfodre" en småtspisende hunde. og så er det et rigtig godt produkt.

 

Derudover fik hun altid olie over, og også ofte en dåse tun i olie.

Hun fik frossen lammefedt et par gange om ugen, og ligeledes fik hun råd kød et par gange om ugen (det glider så dejligt nemt ned).

Hun fik altid lidt rester af min mad, og alt afskær af fedt og den slags fik hun også.

Og så en masse gode godbidder..

 

Det lykkedes at få hende i nogenlunde huld. Hun var stadig ret slank, dog i pænere form. Hendes idealvægt var vel omkring 25-26 kg, og efter hun blev steriliseret var hun helt nede på 20,50. Efter hårdt arbejde, kom hun op på 23,50 - 24 kg og lå stabilt der.

Hun fik også en rigtig pæn muskelmasse og var i rigtig flot form - omend lidt slank.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også, at du kan tilføje fedt og evt andet foder, hvis hendes mave kan tåle det?

 

Jeg har en kastrat, og jeg skal også arbejde for at holde hulden på ham. Men med tidligere neutraliserede hunde skulle jeg arbejde mere for at holde dem slanke.

 

Til jer, der har/har haft for slanke hunde. Hvordan mærker I det? Er det bare på siderne? Hvordan er deres hofteben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan tydeligt mærke og se ribbenene (hun er også noget tyndpelset). Når jeg stryger min hånd over rygsøjle og hofter, så stikker de uhyggeligt meget ud.

 

Det samme med Dexter, man kan mærke knoglerne på en ubehagelig måde...

 

Dexter siger også nej tak til godbidder, og han gider ikke rigtig foder... Han har tabt sig efter vi har fået Penny, og det irritere mig.. Men han er så aktiv at det er umuligt at få nok mad i ham... Uanset hvor lækkert man gør det!

 

Kun en ting kan få lusket ekstra godt med foder i ham, og det er leverpostej... Træls når man bor i et land der ikke sælger det, og vi ikke har en fryser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Til jer, der har/har haft for slanke hunde. Hvordan mærker I det? Er det bare på siderne? Hvordan er deres hofteben?

 

Darwins pels er ikke så kraftig som de andre to - han har dog bygget mere underuld på nu hist og her. Desuden er han også begyndt at bygge mere muskelmasse på - det er sådan nogle små ting man pludselig ser. Det værste er dog at hans ribben tydelig kan ses, når han stå i forskellige vinkler - han har ikke ret meget fedt gnedet på dem :lol: - hvis han drikker så buler brystkassen og så kan man tydelig se dem. Vi snakkede lige om den anden aften at hans benstammer var blevet kraftigere - så der sker heldigvis noget lige nu. Jeg tager det roligt, så må det gå som det skal - appetitten fejler heldigvis ikke noget - man er jo en beagle :mrgreen:

 

Hofteben har aldrig været fremme på ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. B er svær at holde vægten på. Jeg har netop øget ham i fodermængde og håber, at de strittende hofteben kan komme væk (men han er ikke benet på ribbenene..omend meget slank) Nu hvor han er klippet helt ned, synes jeg endnu mere det ses. Så jeg følger med i den her tråd :5up:

 

TS: Jeg tænker selv at prøve et foder med højt kalorieindhold, men her er jeg så ramt af, at der er visse ting,, der ikke må være i det

Link til indlæg
Del på andre sites

Missing,

har du prøvet at kigge på produktfortegnelsen af Gourmix tørfoder? Det er et af de der såkaldte barf-tørfoder (I know) men jeg synes selv det er et rigtig lækkert foder, og overvejer at køre Lille B over på det, når han engang er faldet ordentligt til herhjemme.

 

det er no-go for store B :blink:

 

Jeg har kig på det her:

 

Trockenfutter für Hunde mit Lammleisch und Süßartoffeln - Wolfsblut White Cloud Adult High Energy 15 kg

 

Trockenfutter für Hunde mit Pferdefleisch und Süßartoffeln - Wolfsblut Wide Adult High Energy 15 kg

 

Jeg undrer mig dog lidt over højenergibetegnelsen, da der kaloriemæssigt er mere i det her:

 

Trockenfutter für Hunde - Wolfsblut Wild Pacific mit 6 Sorten Fisch, Meerespflanzen, Kartoffeln, Sanddorn und vielen Kräutern 15 kg

 

end i det sidste af de to første. Den med fisk tiltaler mig mest, men jeg kan ikke huske, om det var den han prøvede fra Jeanette og Luna?

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget, meget gerne. Hvilken variant er det?

 

Jeg kan simpelthen ikke huske det. Men kan huske at vi pløjede siden igennem, og jeg bestilte den med allerhøjest fedt%.

 

Lille B skal først med op til H når Vito skal hjem til Lars igen, så hundene kan mødes uden ham, så der går nok 3 uger før jeg får det foder hjem dog.. Men I skal nok få nogle kg. afhængig af hvor længe den kan holde, ellers deler jeg det lige op.. En FB får jo næppe spist alle 15 kg inden den udløber! Og han har også foder med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke huske det. Men kan huske at vi pløjede siden igennem, og jeg bestilte den med allerhøjest fedt%.

 

Lille B skal først med op til H når Vito skal hjem til Lars igen, så hundene kan mødes uden ham, så der går nok 3 uger før jeg får det foder hjem dog.. Men I skal nok få nogle kg. afhængig af hvor længe den kan holde, ellers deler jeg det lige op.. En FB får jo næppe spist alle 15 kg inden den udløber! Og han har også foder med.

 

:kys: Og vi har jo foder nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly får foder med 442 kcal pr. 100 g. Havde håbet hun ville tage på af det. Jeg er glad for hun har en del pels, for hun ville se skrækkelig ud med kort pels :???:

 

Hun kan tåle alt, men nægter at spise rejer. Hun får lakseolie men det hjælper heller ikke.

 

Hvis hun selv kunne vælge så ville hun helst bare bare frugt og grønt :kanin:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kan hun ikke lide kød:hmm:

Hvad så med et vegetar foder?

 

Jo, får hun spiser gerne kød og ben, men hun ville først spise frugt og grønt hvis hun fik valget :stupid:

 

Hun spiser også hendes tørfoder som godbidder når fx. vores yngste "træner" med hende, så hun kan godt lide hendes foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, får hun spiser gerne kød og ben, men hun ville først spise frugt og grønt hvis hun fik valget :stupid:

 

Hun spiser også hendes tørfoder som godbidder når fx. vores yngste "træner" med hende, så hun kan godt lide hendes foder.

 

Hvordan får hun sin mad? Hvis hun vil spise det til træning, og ikke ellers, tænker jeg om hun får det i madskål? For så kan det være at det hjælper at sprede det ud over græsplænen, så hun skal gå og søge efter det i stedet. Mine gider kun tørkost i skåle hvis jeg hælder noget ved (makrel i tomat, rester fra aftensmad etc), så de får det som regel ude på græsplænen.

 

Og ellers kan du give et tilskud af fedt, altså rent fedt. 1 spiseske om dagen, måske mere, prøv dig lidt frem, de kan godt få lidt tynd mave hvis man giver for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...