Hop til indhold

Er mine naboer psykopater?


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Daniella, hvor sikker er du på at det var et skud? Altså som i skud fra et våben? Jeg tror godt man kan have en tendens til at huske uden som højere, fordi man også bliver mega forskrækket.

 

Men helt seriøst, så ville jeg også blive små-paranoia og gå og tænke meget over det, hvis der er blevet affyret skud i er villakvarter. Det er bestemt ikke lovligt, og da også vildt ubehageligt når nu du er ude i haven med Mikkel! :shock:

 

Er han helt umulig at snakke med ? Ellers kunne du næste gang du ser ham, nævne at du har hørt noget du mente var er skud tæt på dit hus? Han skal vel nok fortælle hvis det er ham der har affyret det for at få Luxen til at være stille. Uanset er det da fuldstændig vanvid at skyde i byen, om det så er efter fugle eller for at få en hund til at tie stille.

 

Kan det ellers have været noget ulovligt fyrværkeri ? Et kanonslag eller lignende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lød som et skud..

Ved ikke hvad der ellers skulle have givet den høje lyd :vedikke: ..

 

Men nej håber da ikke der findes sådan nogle psykopater ..

Ham her er ikke helt vores nabo, men bor 2-3 huse fra os ..

 

Men altså forstår da godt man bliver sur hvis en hund konstant gør i en have, men efter de skideballer vi har fået, har jeg valgt at De luxe ikke skal være for meget i haven fordi han vil gø .. Og magter akltså ikke være uvenner med folk man bor op og ned af :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst det kan jo have været hvad som helst..En karburator på en bil med dårlig ilttilførsel, naboens søn som har fået et luftgevær i fødselsdagsgave igår...

Der er immervæk langt fra at råbe efter en og så til at begynde at skyde løs på folk..Mærkede du kuglen/haglene flyve forbi? Så du ham løbe væk med et våben?

Og hvis han ydermere bor nogle huse væk, så skal der altså både præcision og en vis størrelse våben til..Og hvis man er så sur at man henter et våben så sørger man sq for at ramme..første gang!

Ellers vil jeg sige som Shii..elller ihvertfald synes jeg at hvis man tænker at et (måske) skud var rettet mod en, uden at der blev råbt "hold kæft køter, eller jeg skyder dig" så tænker jeg at du måske har lidt dårlig samvittighed over at hunden gør (lidt) for meget eller (lidt) for længe når han er i haven.

 

Hvorfor ringede du ikke til politiet?

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste ældre sure mænd er lidt småpsykopater og ingen ældrer mænd over 50 bør eje et våben......bare lige for at lufte min fordom og erfaring.

 

Lige til en oplysning Stella, Så er mænd på 50 og derover altså ikke ældre. Det er de IKKE! For hvis de er, så er jeg jo gift med en ældre mand :shock::fornaermet:

Men Ok! Jeg er jo også nok ældre selv så :-D

 

Elsker når yngre mennesker, sætter alder på hvornår man er gammel eller ældre, for de vil jo (ligesom os andre) opdage, at når man selv bliver den alder, så er folk lige pludselig ikke så gamle. :lol:

PS. Det er IKKE et surt opstød, jeg smiler bare altid over sådanne udtalelser, for jeg kan godt huske da jeg selv tænkte sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ude i haven med De luxe og Mikkel idag..

 

Lux er faktisk ret sjælendt i haven, da vi har fået en klage af en sur gammel mand i kvarteret..

Han mener det kun er De luxe der larmer.. Men han kigger ikke på naboens løve eller vores genbos dansk svensk gårdhund som begge hyler næsten hver dag, både ude som inde..

 

Idag leger vi alle tre rundt, Mikkel og jeg inde hos kaninerne, og De luxe med hans læder bold.

Han gør så i 2-3 min, hvor jeg prøver at dæmpe ham, imens jeg skal holde øje med Mikkel ikke er for voldsom ved kaninerne.

 

Pludselig høre jeg et skud fra en have, og ser en masse fugle flyve væk.

Får Mikkel og Lux indedøre og tænker .. Var det en advarsel til mig om at De luxe larmer? :vedikke:

 

Gid jeg vidste hvem det var, så jeg kunne spørger om det var De luxe der var problemet, eller han skød efter fuglene..

 

Hvis han nu er sådan en hys gammel mand, så kunne det jo være fuglene han skød efter.

Da jeg gik tur forleden, var der en masse krager eller hvad de nu er for nogen, i nogle træer ved en gård. Jeg tænkte, at det var godt jeg ikke bor der, for det må da være u-uholdeligt når man skal have døre og vinduer åbne. Da tænkte jeg, at det da var smart at han vist er jæger, for så kunne han da skyde efter dem, inden fredningstiden kommer.

 

Men jeg kan da godt forstå at du er utryg, for nogle mennesker har ikke så langt fra tanke til handling. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Lige til en oplysning Stella, Så er mænd på 50 og derover altså ikke ældre. Det er de IKKE! For hvis de er, så er jeg jo gift med en ældre mand :shock::fornaermet:

Men Ok! Jeg er jo også nok ældre selv så :-D

 

Elsker når yngre mennesker, sætter alder på hvornår man er gammel eller ældre, for de vil jo (ligesom os andre) opdage, at når man selv bliver den alder, så er folk lige pludselig ikke så gamle. :lol:

PS. Det er IKKE et surt opstød, jeg smiler bare altid over sådanne udtalelser, for jeg kan godt huske da jeg selv tænkte sådan.

Ganske enig - når man er midt i 50'erne (som jeg) så kan man nogle gange føle andre tænker "hun er en gammel kælling" - Men tænk jeg føler mig altså ikke ældre end 30 :mrgreen:

 

Til TS. Kan godt forstå du blev utryg - men mon ikke også noget af det ligger i dig, fordi den her sure genbo har set sig sur på jer og man så bliver lidt overforsigtig på nogen områder - som igen er med til at forstærke den der "usikkerfølese" du har :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det kunne også være Umulia :mrgreen: hun har før forsøgt sig med hjemmelavede bomber nede i haven med kompost og sne og luft i bunden. BUUUUUUUMMMM sagde det og Umulia måtte ligge sig en hel dag med slem hovedpine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har skrevet at manden er tosset ..

Det er han virkelig også .. Han har skældt (råbt og skreget) af Asger og mig, samt to af mine venner ..

 

Men nej føler mig ikke truet, for hvis han skyder De luxe, skal jeg sku nok finde ud af hvem han er ..

Men ja, jeg tager måske en masse ting nært nu, men jeg har det heller ikke super godt psykisk, da min graviditet (den døde baby) tager rigtig hårdt på mig, hvilke jeg ikke troede.

Der skal ingen ting til jeg tuder eller "tænker over tingene" .. Men paranoid vil jeg altså ikke kaldes . :)

 

 

Først, det gør mig utroligt ondt for jer, det du skriver om din graviditet herover, jeg kan kun prøve at sætte mig ind i din situation :ae:

 

 

Jeg håber ikke der blev skudt sådan rigtigt.

 

Når dette er sagt finder jeg dit indlæg lidt provokerende men også lidt underligt.

 

At en mand opfører sig anderledes end flertallet på den negative måde, gør ham vel hverken tosset eller til psykopat?

Det underlige i dit indlæg er dette

Men nej føler mig ikke truet, for hvis han skyder De luxe, skal jeg sku nok finde ud af hvem han er ..
det er da der ingen sammenhæng i. Enten føler du dig truet eller også gør du ikke, det ændrer vel ikke på din følelse hvorvidt du kan finde ud af hvem manden er eller ikke?

 

Jeg håber I finder en løsning, så I allesammen kan holde ud at bo der.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det kunne også være Umulia :mrgreen: hun har før forsøgt sig med hjemmelavede bomber nede i haven med kompost og sne og luft i bunden. BUUUUUUUMMMM sagde det og Umulia måtte ligge sig en hel dag med slem hovedpine.

 

:sjov: Du kan altså bekræfte der er noget eksplosivt over damen! :klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok den her tråd har ændret sig i en retning jeg ikke kan lide.

 

Nej jeg blev ikke ramt af noget skud .. Og nej er helt sikker på det ikke var en kaburator eller noget andet motor værk ..

Jeg har hørt et skud før, så ergo kender jeg godt lyden ..

 

Manden har flere gange sidste sommer råbt at vores hund skulle holde kæft, så måske kunne han godt finde på det fis.

 

Men nej jeg skal nok lade være med at hænge nogle af beboerne på min vej ud som psykopater :) ..

 

Slut herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Ok den her tråd har ændret sig i en retning jeg ikke kan lide.

 

Nej jeg blev ikke ramt af noget skud .. Og nej er helt sikker på det ikke var en kaburator eller noget andet motor værk ..

Jeg har hørt et skud før, så ergo kender jeg godt lyden ..

 

Manden har flere gange sidste sommer råbt at vores hund skulle holde kæft, så måske kunne han godt finde på det fis.

 

Men nej jeg skal nok lade være med at hænge nogle af beboerne på min vej ud som psykopater :) ..

 

Slut herfra.

 

Mente intet ondt, forstår dig til fulde, som jeg også skrev privat. Kom blot til at tænke på et sjovt indlæg Umulia engang skrev.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med lyden af et skud, så er Dani jo fra Vestegnen-agtigt. og hånden på hjertet, så kender de fleste af os nok lyden af skud?? altså, det hører man jo relativt ofte, afhængig af hvor man bor.

For tiden hører jeg dem ikke så meget, men i en periode var det hverdag, både her, men især også hvor jeg boede før. der blev rigtig tit fyret af om aftenen, så tænker at Dani også kender lyden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med lyden af et skud, så er Dani jo fra Vestegnen-agtigt. og hånden på hjertet, så kender de fleste af os nok lyden af skud?? altså, det hører man jo relativt ofte, afhængig af hvor man bor.

For tiden hører jeg dem ikke så meget, men i en periode var det hverdag, både her, men især også hvor jeg boede før. der blev rigtig tit fyret af om aftenen, så tænker at Dani også kender lyden..

Ok..jamen så er det sikekrt mig der er snotdum..eller døv...

jeg har været junior og ungskytte i flere år, og jeg kan stadig tage fejl..eller også går/kører jyderne sikkert og fyrer løs konstant.

Lyden er også uens om den kommer fra en pistol eller et gevær..om det er hagl eller kugler der bliver brugt..akustikken har noget at sige, ligesom tiden på døgnet..

Jeg boede et par år i Høje Tåstrup, hvor "de" også jævnligt skød, og det lød på ingen måde som når der blvier skudt indenfor eller på landet..Ligesom det heller ikke lød ens fra gang til gang.. :vedikke:

Men hvis der vitterligt er blevet fyret skud af i et villakvarter i KBH, så er det underligt hvis ingen har meldt det. Folk melder hinanden for ALT andet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg studser også over at ingen har meldt det?

 

og tænker at de fleste popsmarte unge fyre her, fyrer nogenlunde samme kaliber af?

 

jeg er bestemt ikke våbenekspert, overhovedet! Synes bare ofte jeg kan genkende skudlyddene. Især da jeg boede i Planen i Ishøj (hvor en del af skudvekslingerne heller ikke blev meldt, eller i vhert fald ikke nævnt i lokalrapporterne, men jeg var dog sjældent i tvivl alligevel).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...